laatste voeding vervroegen?

Denk ook wel dat er verschil in zit hoe je kindje is. En heb het idee dat het met bv en fles iets anders is. Jouw kindje krijgt behoorlijk gevarieerde smaken binnen. Fles is eentonig en misschien dat ze er daarom eerder aan toe zijn. Elke dag hetzelfde zou ik ook zat raken. En het advies van het cb is ook overal anders.

@dromertje, hier in belgie zeggen ze 8mnd, dus het is maar net wat je verteld wordt (dat blijkt nogal eens uiteen te liggen,,hihi) bij de oudste zeiden ze tegen mij 6mnd, nu dus 8,,pfff,, 1 richtlijn was soms wel makkelijk ;-p

Brood word hier aangeraden vanaf 8 maanden. maar vanaf 6/7 maanden mag je ze wle op een korstje laten sabbelen zodat ze leren wat brood is ofzoiets.... het schijnt dat ze het dan daarna beter eten.
ben benieuwd of dat werkt haha... jorn is nog maar 4,5 maand dus ik wacht met brood netjes zowieso tot 6 maand. omdat ze voor de 6 maand eigenlijk geen tarwe producten mogen dit weer ivm ontwikkeling van allergiën. niet dat die hier in de familie voorkomen, maar je weet maar nooit. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat jorn daardoor een gluten allergie zou krijgen...

Denk ook wel dat het per kind verschillend is wanneer je daarmee kan beginnen. Als je het advies krijgt van cb./ka zuo ik het ook gewoon af en toe proberen. Wil natuurlijk ook niet zeggen dat je dat elke dag doet.

Ivo krijgt al vanaf dat ie vier maanden is, 3 flessen. Ik geef zijn flessen altijd min og meer op verzoek en hij kwam gewoon niet meer voor die derde.
Het cb gaf ook aan dat t heel vroeg is maar zolang ie goed groeit er niets aan de hand is.

Hij zit nu op:
7.30uur bordje pap (180+6 en 6 rijstebloem)
10.30uur fruit
13.00uur fles 180+6
16.30uur groente
18.00uur fles 180+6

Ik merkt wel dat ie nu na zijn groenten en fruit sneller honger krijgt dus of we dit schema volhouden tot ie 6 maanden is weet ik niet want dan moeten we nog zo'n 5 weken.
Misschien dat we dan een potje groente/fruit geven vanaf 6 maanden Of wat meer aardappel/rijst in zijn groenten en liga in zijn fruit.

Een liga of broodkorst durf ik niet goed, ben toch bang dat ie zich erin verslikt hoewel hij wel alles wil hebben wat wij eten.

Terug
Bovenaan