lang wakker na voeding

Julie is bijna 6 weken en zou dus nog best veel moeten slapen. Na een voeding(gelukkig niet de laatste en de 1e) dus eigenlijk alleen overdag, is ze zeker een uur, anderhalf uur wakker voordat ze slaapt of tekenen geeft van moeheid. Als ze eenmaal slaapt en ik leg haar op bed slaapt ze max 2u, maar meestal 1,5.... Ik heb haar veel in de draagzak nadat ze wakker wordt en daarin slaapt ze meestal nog wel wat verder. Maar al met al lijkt het een wakker meisje.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin en is het erg dat ze zolang wakker is...?

groetjes
 
Als eerste:ieder kindje is weer anders het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere dat is heel normaal.mijn dochter van 3 was ook een veel wakkere baby dan mijn zoontje nu is daar doe je niks aan.mijn zoontje slaapt de ene dag meer dan de andere maar een uur wakker na de voeding lijkt mij niet erg.dat is mijn zoontje ook meestal wel.en s avonds is ie soms wel 2 a 3 uur wakker na een voeding.dan leg ik hem lekker op zn speelkleedje en knuffelen we lekker.soms is hij ook maar 3 a 4 uurtjes wakker op de dag.hij is nu 9 weken.maar goed zal me niet te veel zorgen maken als ze verder lekker in dr velletje zit.een baby kan ook niet altijd slapen.
succes liefs jootje
 
Hey,

Stan is 's morgens en 's avonds zeker 2,5 uur aan een stuk wakker. En ongeveer half uur 3 kwartier bij de andere voedingen.

Lijkt me vrij normaal dus dat Julia vrij veel wakker is....

Idd wat Josanne zegt..... de ene baby slaapt meer dan de andere...

Stan deed dit ook al na 4 weken.... wakkere momentje word met de week ietsje langer...
 
Als Julie veel wakker is, zal ze de slaap waarschijnlijk niet meer nodig hebben..
Roxan is ook al vanaf week 4 vaak wakker.. Slaapt ook korte stukjes, maar blijft een vrolijk kindje..
 
hier nog een; al slaapt ze ;s nachts super lang (zie mijn andere topic) overdag slaapt ze de ene dag heel veel, en de andere is ze veel wakker. Meestal slaapt ze 's ochtens ook nog veel, en blijft ze 's middas gewoon wakker...
 
Hier ook een wakkere koter!

Warren is minimaal 1,5 uur wakker na een voeding (muv de nachtvoeding) en heeft meestal van minimaal 16.00 tot ongeveer 19.30 zijn langste wakkere tijd. En dit heeft hij eigenlijk al vanaf een week of 4.

In het begin maakte ik me een beetje zorgen hierover, maar hij is kerngezond, voelt zich prima en groeit als kool dus heb ik het opgegeven... ;-)

X
Evje
 
klinkt gerustellend bovenstaande berichten.

maar dan vraag ik me nog het volgende af. @ Evje bv: als warren bv van 4 tot half 8 wakker is, wat die je dan allemaal met hem. tuurlijk knuffel ik na een voeding ook even lekker met julie en ligt ze in de box, maar daar is ze na 20 min ook wel klaar mee. en dan vanaf dan ....meestal wordt ze bijh dan toch wel jengelig, maar naar bed wil ze niet. dus dan wordt het vaak wandelen of in de draagzak wat wel weer slapen tot gevolg heeft. Ik kan toch ook niet drie uur met haar in de arm lopen na een voeding??
 
Hoi Tilly,

Is je niet verteld dat je je dochter altijd wakker in bed moet leggen? Als je haar namelijk slapend in bed legt, wordt ze bijna altijd weer wakker van het stilliggen in bed. Als je haar wakker in bedje legt, en ze blijft een tijdje wakker, dan is dat helemaal niet erg. Het lijkt me zwaar vermoeiend om de hele tijd met haar rond te lopen. Lees het boek regelmaat en inbakeren eens van Ria Blom. Dat is echt voor ons de heilige bijbel en ons meidje (net zo oud als die van jullie) slaapt en eet alleen maar vanaf week 2. Ze is dan meestal nog een uurtje wakker in bed, maar ligt lekker te lachen en te brabbelen. Dan rust ze toch uit.
Haar wakker in bedje leggen is de beste methode, maar ze zal er nu ongeveer een weekje aan moeten wennen als je dat nog niet eerder hebt gedaan.

Succes!

Groetjes, Irene
 
Terug
Bovenaan