lang wakker na voeding

Hoi tilly,

Herkenbare situatie.... Fenna drinkt goed, blijft dan nog even bij ons zitten en we leggen haar dan in de box. Daar gaat ze al heel snel jengelen..... Wanneer dat begint leg ik haar op bed. Vanmorgen bijvoorbeeld sliep ze na 5 minuten jengelen in. Vanmiddag duurde dit nogal wat langer (zeker 15-20 minuten), daarna sliep ze een half uurtje en begon toen weer.

Groetjes, Esther
 
Hi Tilly,

Vanaf een uur of vier eerst voeden, verschonen en lekker samen spelen en knuffelen. Hier zijn we meestal wel ruim een uur mee zoet. Dan zet ik hem in zijn wipstoeltje en zet hem waar ik ben. Dus als ik ga koken zet ik hem op een veilige plek vanwaar hij mij kan zien. Meestal vindt hij het namelijk prima om gewoon te zitten en te kijken zo aan het eind van de dag. Ik zet hem ook vaak op de eettafel en zet dan onze eettafellampen (gedimt!!) aan en geef ze een zetje zodat ze bewegen. Klinkt suf maar hij vindt dat echt geweldig!
Zo rond 19.00 voed ik hem dan weer, ga met 'm in de schommekstoel liedjes zingen of we luisteren naar zijn muziekmobile en dan is het rond 19.50 bedtijd!

Doordat hij dus zo'n superfijn stoeltje heeft (hij kan ook vibreren en liedjes spelen) kan ik nog best wat gedaan krijgen en is hij veeeel monder jengelig!

Het boek van Ria Blom is ook bij ons heilig, en idd: je kindje leren dat hij zelf in bedje in slaap moet vallen is helemaal waar; duurde bij ons 3 dagen, maar nu gaat hij bijna altijd zonder piepen slapen.

Wat ik ook een gouden tip vond was die van de "slaaptreintjes" die Truckerbabe heeft geplaatst op dit forum. Nu we dat zoveel mogelijk gebruiken slaapt hij ook beter.

Nou, succes enneh, tja, soms heb je gewoon een kindje dat alles wil meemaken. Zolang het voor jullie gezond en gezellig blijft... Lijkt mij het belangrijkste

X
Evje
 
Hey dames...

Baby-gym.... oplossing?

Stan kan zich er makkelijk een uurtje mee amuseren. Dan hoef ik nog niet eens naar hem om te kijken in principe. Ook op de wipper vind hij het te gek, en het mobile in zijn box is ook favoriet.

Hij lacht voortdurens naar deze dingen!
 
Hoi,

Hier ook een Ria Blom-fan, de principes die zij beschrijft vind ik erg handig om als basis te nemen. Je kunt zelf bepalen hoever je het toe wilt passen, maar ik denk dat de basis gewoon klopt, zoals zij hem beschrijft. Dus idd. wakker in bed leggen en evt. inwikkelen als ze zichzelf wakker houdt met haar armpjes. Ook het toepassen van een voorspelbare regelmaat doe ik consequent. En de slaaptreintjes van Truckerbabe vind ik ook fijn, ik ben er eens op gaan letten en: steevast wordt Diederik na 45 minuten licht wakker, maar als ik hem laat pruttelen, valt hij daarna rustig in een diepe slaap van soms nog wel 2 uur!
 
he dames,

gisteren na echt een hel-dag, alleeeeen maar huilen was ik ook nog op cb en daar uitreksel meegekregen van ria blom. Daar vandaag mee begonnen en ja ze huilt echt een half uur voor ze in slaap valt, maar uiteindelijk slaapt ze wel. Ik legde haar altijd wel wakker in bed, maar gingte snel kijken en pak haar te snel weer op waarschijnlijk. Nu leg ik me er bij neer dat we even door de huilmomentjes heen moeten omdat het nieuwe ritme/regelmaat terug moet en dat scheelt een hoop om het huilen aan te kunnen. As we speak is ze na drie kwartier slapen ook weer aan het jengelen, maar ik ga niet naar boven! Morgen heb ik ook afspraak om het inbakeren 'te leren'. Komt goed ;)
 
Ik heb zelf een heel allert en wakker meisje van 5 maanden. 
De 1e maanden vond ik het heel pittig. En ik had vrij weinig geduld. 
Ik merk dat ik nu een stuk rustiger ben en de kleine ook. Ik had het probleem ook dat ze 2 a anderhalf uur sliep en toen ze wakker wad en ik naar haar toe liep lag ze te lachen in bed. Ik haalde haar er altijd uit. Uiteindelijk brak het mij helemaal op om dat ik altijd met haar bezig was ze was veel aan het zeuren en jengelen. 
Ik kwam er na 3 maand achter dat ze gewoon nog moe was als ik haar uit bed haalde. Nu laat ik haar in de middag 4 uur liggen. Van fles tot fles. Meestal slaapt ze ook van fles tot fles in de middag maar soms word ze ook wakker. Ik doe nu altijd het speentje in als ze wakker word en een aai over de bol en kus en dan slaap ze eigenlijk altijd veder. Smorgens slaap ze rond een uurtje. Dan is ze 9 uur wakker en leg ik haar er 10 uur half 11 weer in. Dan wordt ze 11 uur of half 12 wakker. 
Ik heb veel meer rust gekregen. Maar wat ik ook merk is dat ik soms over haar moeie punt ga. Dan is ze zo moe dan slaapt ze met de fles dan heb ik haar bijvoorbeeld ook in badje gedaan en dan is haar energie snel op. Als ik over dat punt heen ga slaapt ze smiddags heel slecht dan is ze eigenlijk oververmoeid en komt ze ook heel moeilijk in slaap. Dan heeft ze echt hulp nodig om in slaap te komen. Ik help dan door een hand op haar hoofd te leggen en te sussen dat help eigenlijk altijd wel. Als ze gaapt moet ze eindelijk gelijk naar bed. Als je dat niet doet gaat ze over dat dooie punt heen en moet je wachten tot het volgende dooie punt. Maar dat is niet goed want zo stelt ze haar slaap steeds meer uit. Ik zou haar lekker laten liggen speentje in doen en weg lopen. Zeker als ze na de tijd nog slaapt in de zak dat betekend dat ze nog niet genoeg geslapen heeft. 
Kan het altijd proberen succes
Roos
 
Terug
Bovenaan