Lange vinger?

A

Anoniem

Guest
Mogen onze kids wel een lange vinger (gesuikerd) voor het 1e jaar zeg maar? Eline krijgt nu nijntje-koekjes, is ze dol op. Wat geven jullie zoal als tussendoorjte?

Erikjan vindt ze niet meer lekker, eerst wel. Als koekjes geef ik hem liga milk break, evergreen, sultana, biscuitjes, meergranenkoekjes, nijntjes, bolletjekoekjes, ed. Alles eigenlijk wat baby-handig is. En hij krijgt wel eens nibbitchips en spekkies.

Janine

Mijn dochter krijgt tussendoor een soepstengel of rozijntjes. Persoonlijk vind ik al die zoetigheid nog niet nodig. Krijgt ze later wel als ze erom kan vragen.

Volgens mij mógen ze het wel, maar is het absoluut niet nodig. Ik geef mijn zoontje meestal een nijntje babykoekje, een soepstengel en soms inderdaad een lange vinger, maar bij uitzondering. Ook heeft hij zo hier en daar al een paar chippies (Nibbits) op en kroepoek, stukje kaassouflé (lekker zout, uhhhhh, mag niet dus ... Ach, is ook maar een keertje gebeurd. We weten best wat wel en niet goed voor die rakkers is volgens mij. Toverwoord is denk ik MET MATE. Geldt toch ook voor volwassenen

groetjes
Mie

Hoi!
Wij laten Lara vaak wel meesnoepen met wat wij eten; dus een halve M&M, een likje slagroom, een frietje. Maar aangezien wij dat ook met mate moeten eten is het dus voor haar ook geen dagelijkse koek.
Vaak komen we niet eens aan echte tussendoortjes toe, omdat ze toch nog best veel slaapt overdag. Vaak is er na een slaapje een "eetmoment" (ochtendpap, middagboterham, fruit, warme hap) en is ze dus al weer aan een slaapje toe voordat het tijd zou zijn voor een tussendoortje. Maar we hebben inmiddels wel een kast vol met Liga, Lange Vingers (zonder suiker; uit Duitsland), rozijntjes. En vaak is een banaan delen met papa of mama ook een lekker tussendoortje.

Yara krijgt eigenlijk alleen nog maar soepstengels en rijstewafeltjes tussendoor. Ben niet zo voor die zoetigheid

Alicia krijgt meestal gewoon een kaakje. Ze heeft ook af en toe nijntjekoek gekregen. Ze vindt het allebei even lekker, maar de gewone kaakjes zijn stuk voordeliger.
Lange vinger heeft ze 1x gehad (bij de buurvrouw), maar dit vond ze echt helemaal niets. Ze gooide hem steeds weer weg en als ze al een stukje in haar mond had, dan trok ze hele vieze gezichten en spuugde het weer uit.

Hoi!!

Hier rozijntjes, nijntje koek.. en sinds deze week ook kapitein koek (rozijn)
Chips heb ik nog niet gegeven, wel kroepoek.

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan