Lange vinger?

WAAROM ik mijn kind een lange vinger geef?
Simpel, omdat ze het lekker vindt!
Ook ik ben van mening dat er  soms te krampachtig wordt gedaan over bijv. de suiker die op zo'n lange vinger zit.
Er zullen heus wel veel dikke kinderen zijn de laatste jaren, maar dat komt echt niet omdat ze als baby een lange vinger kregen. Ik denk meer dat het een combinatie is van véél vet/zoet eten en zéér weinig beweging.
Zoals met alles geldt, geldt ook hier de zin 'met mate.'
Ook ben ik het niet helemaal eens dat als je nu je kind aan zoete dingen laat wennen, dat ze later met minder geen genoegen nemen; Mijn dochter van bijna 5 heeft als baby ook altijd lange vinger en andere zoete dingen gegeten, maar die maak ik nu blijer met een kiwi of mandarijntje dan met iets zoets.
Sil

Hey!!

Hier ook geen lang vingers!! Hep het 1x geprobeerd en toen is ze bijna gestikt dus ik durf het niet aan om het weer te proberen!! Anniek lust eigenlijk alles wel! Ik vind dat mensen zich niet zo druk moeten maken over zoetigheid! Je hebt het toch zelf in de hand? Kinderen mogen tegenwoordig nix meer eten als je het zo hoort!

xx memke

Ik sluit me helemaal aan bij de bovenste 3 dames. tegenwoordig is er overal zo'n tam-tam over. Doe maar gewoon, met mate, en normaal, dan kan je kind iets hebben, en later ook ergens tegen. des te meer je ze beschermt, des te sneller ze later ziek zijn en nergens tegen kunnen. Voor alles geldt met beleid!

Janine

hoi,
jullie hebben gelijk hoor, ik bedoel het ook niet zo zwart-wit.
Ik zie alleen steeds mijn vriendin voor me. Die heeft 2 kinderen die allebei geen brood en avondeten ''lusten'', maar wel al zelf de kastjes open (mogen) trekken om er snoep uit te halen.
Zelfs de jongste die nog maar net kan lopen! En als ze een keer geen snoepje of ijs mogen: krijsen!

groetjes Elke

Deze topic heeft mij op het idee gebracht lange vingers te kopen voor Thomas. Hij vindt het heerlijk. Bedankt iedereen.

quote: asja reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-09-2007 16:59:41'));

hoi,
jullie hebben gelijk hoor, ik bedoel het ook niet zo zwart-wit.
Ik zie alleen steeds mijn vriendin voor me. Die heeft 2 kinderen die allebei geen brood en avondeten ''lusten'', maar wel al zelf de kastjes open (mogen) trekken om er snoep uit te halen.
Zelfs de jongste die nog maar net kan lopen! En als ze een keer geen snoepje of ijs mogen: krijsen!

groetjes Elke

Dat is ook wel een extreme situatie en ik kan me voorstellen dat je dat als voorbeeld stelt van hoe jij het NIET wilt.
Sil

Een lange vinger??!
Wat een goed idee!!
Mijn zoontje smult ervan!

Zo 1 keer op een dag vind ik prima.

Groetjes Bloem

hoi hoi

nou Daniël krijgt ook 1 keer per dag een koekje meestal zo'n bambix koekje omdat ie die zo lekker vind maar ik ben wel heel erg bang dat Daniël te dik wordt of zo
hij kan echt de hele dag eten maar dat mag ie uiteraat niet!! en lange vingers heb ik eigenlijk nog niet geprobeert maar niet mdat ik er nou op tegen ben of zo.. ik had er gewoon niet aan gedacht!!!

maar als ie 1 wordt ga ik heb de hel dag verwennen hahahaha

Terug
Bovenaan