Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Eigenlijk krijgt Aimée niet vaak een tussendoortje alleen als we op visite zijn en als wij ook wat lekkers eten... Wat ze krijgt; rijstewafels, crackertjes, soepstengels....
Ook af en toe een likje van ons ijsje, slokje milkshake en verder is ze gek op brood en warm eten dus ze komt niets te kort!
Lukas zweert bij cracottes en soepstengels, vindt hij lekkerder dan liga (en is dus goedkoper, dus das handig!). Verder nog geen zoetigheid. (Maar hij houdt er ook niet echt van, yoghurt zonder iets vindt hij heerlijk en appelstroop op brood helemaal niet. Ook eet hij zijn vingers op bij fruit. Dus hij komt ook niets te kort!
Laat hem ook wel eens proeven van wat wij hebben, is meestal een erg grappig gezicht
Ik heb wel lange vingers in huis, dus af en toe krijgt Efraim er eentje.
Hij smult er van!
Verder krijgt hij vaak een soepstengel of een doosje rozijntjes.
Ik ben eigenlijk niet zo moeilijk met zoetigheid. Als het maar met mate is...
Dus is het een beetje opletten wat we hem allemaal geven, ik wil hem ook niet te veel zoet en zout geven! Toch ontkom je er niet altijd aan, in zo'n beetje alles zit extra suiker etc.
Hier dan ook Soepstengel, ontbijtkoek, rijstewafel, kale boterham, fruit en yoghurt als tussendoortjes. Tuurlijk krijgt ie van (stoute) papa ook wel es koek,waterijs,slagroom! hihi
Gisteren was het weer op het nieuws dat steeds meer nederlanders te dik zijn.
Een belangrijke orzaak is dat er al te veel vetcellen aangenaakt worden in de eerste levensjaren. Ons eten is gewoon te calorierijk.
De commercie helpt lekker een handje. Want zeg nu zelf:
WAAROM zou je je kind een lange vinger geven?
Er zit giga veel suiker op en vaak vinden kindjes iets anders zonder suiker ook prima. Tenzij je ze aan zoetigheid went dan halen ze hun neus op voor een kaakje met weinig suiker.
Mijn moeder is een echte zoet liefhebber en heeft mij dat als klein kind ook meegegeven. Gelukkig met mate en dik ben ik niet, maar elke kies is gevuld..
Mijn nicht snoept enorm veel en haar kinderen eten nooit avondeten zegt ze, het zijn zulke moeilijke eters. Nee vind je het gek. Als ik 2,5 jaar ben en om 5 uur een megagevulde koek eet heb ik om half 6 ook geen honger....
Haha ik sla een beetje door, maar wat ik prober te zeggen is: hoe meer je je kind nu aan zoetgheid went des te meer zal hij of zij daar in de toekomst een voorkeur voor hebben,
Ik snap je punt en ik weet dat veel nederlanders te dik zijn.
Toch vind ik dat er de laatste tijd zoooo krampachtig wordt gedaan over een beetje suiker.
Efraim smult van zijn lange vinger en hij eet er echt niet elke dag een.
Het gaat er volgens mij om dat het met mate gebeurd.
Ik ben er gewoon niet moeilijk in...
Ik heb vroeger ook lange vingers gegeten en op het KDV waar ik werkte werden ook lange vingers gegeten.
Ik denk dat het punt waar jij het over hebt echt gaat om moeders die hun kindjes echt volstoppen (zoals met die gevulde koek).
Maar een lange vinger op zijn tijd kan echt geen kwaad hoor...ik laat hem lekker smullen...