Last van darmen en maag; 6 weken zwanger

Hallo MMO,

klinkt allemaal heel bekend wat je beschrijft over maag en darmen. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en heb er ook last van, al begint het nu al wat beter te worden. Ik had steeds heel erg krampen en last van een opgeblazen gevoel. Wij hebben in de medische molen gezeten om zwanger te worden en een paar dagen voor ik eigenlijk pas mocht testen voelde ik me zo slecht( darmen en maag) dat ik een test heb gedaan omdat ik toen eigenlijk wel al wist dat het raak was. Ondanks dat het mijn eerste zwangerschap is. Heb veel last van obstipatie gehad en dat is heel erg vervelend maar het hoort er dus echt bij. Wat bij mij helpt is kiwi eten en smorgens beginnen met een glas warm water om de darmen in werking te brengen. Maar voor iedereen helpt weer wat anders. Ik vind het wel fijn dat ik hier lees dat het na een week of 12 echt beter gaat worden. Nog ff volhouden dus.

@Nikki nikki 
kan je mij vertellen welke vitaminen pillen je heb gehaald inplaats van de davitamon? ik gebruik nu ook die van davitamon maar mijn darmen zijn echt een hell.. zoveel kramp en de hele tijd dat samenknijpende gevoel. daarnaast ook haast geen eetlust echt verschrikkelijk.
en regelmatig kokhalzen.

@Nikki nikki 

kan je mij vertellen welke vitaminen pillen je heb gehaald inplaats van de davitamon? ik gebruik nu ook die van davitamon maar mijn darmen zijn echt een hell.. zoveel kramp en de hele tijd dat samenknijpende gevoel. daarnaast ook haast geen eetlust echt verschrikkelijk.
en regelmatig kokhalzen.

Ik ben 4 weken zwanger, maar mijn buik is zo opgezwollen en hard, ik heb altijd last van mijn darmen, maar ik zit dit om 5:00 te tikken omdat ik graag wil weten of er iets tegen dat opgeblazen 'gevoel' helpt?

Ik vermoed dat ze vitamines van Solgar slikt. Ik heb daar vitamine B12 van. Zelf slik ik prema fem van Orthica.
Ik heb nog steeds last van mijn darmen (27 weken). In het eerste trimester zo'n last gehad dat ik niet kon lopen van de buik- en maagpijn. Ben toen naar de vk geweest en heb toen van die zakjes gekregen om mijn ontlasting op gang te houden. Mijn darmen doen nog regelmatig pijn en dan gebruik ik een paar dagen die zakjes en dan gaat het weer. Heb als ik niet zwanger ben ook last van mijn darmen.

Alle moeders gefeliciteerd,Ik ben 8 weken zwanger ik heb last van me darmen en krampen.Ik heb medicijnen gekregen omdat ik dacht dat het aan me ontlasting lag. Maar volgensmij klopt dat niet als ik dit zo lees groetjes 

Gefeliciteerd! Ik ben nu 17 weken en herken je klachten maar al te goed. Helaas heb ik van beide nog steeds last. Je maag wordt meestal beter tussen de 13 en 16 weken en je darmen blijven zo, daarna door progesteron. Misschien nog wel erger. Maag tipsgember capsules helpen erg goed. Je haalt het bij de Holland &Barret. Ik slik ze twee maal daags bij het eten. Een (volkoren) beschuitje (evt met wat jam) in je bed eten helpt ook. Vanille vla helpt om je maag wat rustiger te maken.  Eet kleine hoeveelheden maar wel de hele dag door.  En de laatste tip, die net perse helpt maar wel verlicht is om straks de foto van de echo bij de hand te houden. Weet waarom je je zo voelt. Darmtipsrosevicee laxo (supermarkt of drogist) drinken in de ochtend, op lege maag. Helpt de darmen goed op gang. Eet veel vezels (appels, meegranenproducren etc) en drink veel water. Je kan bij kramp ook zachtjes je buik masseren. Veel lopen helpt de darmen ook wat te stimuleren. Hoop dat deze tips je helpen! En inderdaad schroom niet om je vk of ha te bellen als je vragen hebt of last hebt. Zij zijn er voor je! 

Terug
Bovenaan