Lastige nachten

<p>Ons zoontje is 12 weken oud en drinkt al 2 weken geen late avondfles meer( 23.00/24.00uur). We zijn hiermee gestopt omdat hij s'avonds amper dronk, en als hij dronk sliep hij smorgens door de fles heen. Het lastige is echter dat hij nu tegen 9 uur/half 10 naar bed gaat, dan een uur of 4 rustig slaapt, maar dan begint het... elk uur een keer of 2 wakker. We hoeven vaak alleen maar een speen te geven en hij slaapt weer, maar we worden wel heel erg vaak wakker snachts, dus echt uitgerust worden we niet.. tegen de ochtend valt meneer dan gewoon weer in slaap en slaapt hij rustig door de flestijd heen, echt hongerig lijkt hij ook niet te zijn.. ik wil starten met rijstebloem in de avondfles in de hoop dat hij daar beter op slaapt, ook al is hij daar nog wat jong voor. </p><p>Is dit herkenbaar voor jullie? En wat hebben jullie gedaan?</p>

Goedemorgen, Eerlijk gezegd denk ik dat het heel normaal is. Hij is pas! 12wk. Meer kan je echt nog niet verwachten. Ik snap dat het vervelend is om er uit te moeten voor een speentje, maar zo be it de komende tijd. Tot hij het zelf kan.Blijkbaar is het niet perse honger. Gewoon de behoefte aan even contact, of in dit geval zijn speentje. Volkomen normaal. Ik zal echt nog niet beginnen met rijstebloem, dat zal, denk ik hoor, geen verschil maken. Succes en pak de rust ook al je baby overdag slaapt. Hij is pas 12wk dus ook jij hebt je slaap en rust nodig! 

Zou zeker niet rijstebloem geven is niet voor niets pas vanaf 4 maanden. De darmen zijn nog niet goed genoeg ontwikkeld. Dit is inderdaad gewoon heel normaal voor 12 weken

Consultatie bureau vond het gek dat hi zo vaak wakker was, en was het er ook niet mee eens dat die laatste fles er al af was.. dus ik dacht even pijlen hier :) ik snap van CB wel dat die laatste fles er al snel af is, maar hem s'avonds voorzichtig uit bed halrn en fles geven waarbij hij 30 ml drinkt en dan weer diep in slaap valt werkt ook niet.. We gaan gewoon door, maar ik slaap ontzettend moeilijk in, en als meneer zich dan elk halfuur meld betekend dat voor mij helemaal niet slapen! Ik moet binnenkort weer werken dus dat wordt dan eeg vervelend.. maarja.. het hoort erbij. @rooslii: er kan op rijstebloem wel staan vanaf 4 maanden, het is een richtlijn, dat ten eerste, mijn oma heeft al haar 8 kinderen vanaf dag 1 rijstebloem gegeven zonder enig probleen, dat was vroeger heel normaal zei ze. En weet je dat in duitse voedingmerken standaard vanaf dag 1 rijstebloem in de kunstvoeding verwerkt zit? Ik kan me dus ook niet voorstellen dat het echt kwaad kan.. misschien werkt het en misschien niet, ik heb online heel lang rondgekeken en ik lees heel veel positieve verhalen, en ook vaak dat CB aanraadt aan mensen met babys die veel wakker worden in de nacht om bij 3maanden al eens rijstebloem te proberen, gewoon minimaal, en dan bij 4 maanden gaan opbouwen.

Hier hetzelfde. Wij hebben ook al vroeg de laatste fles eraf gehaald. De eerste weken niks aan de hand, maar sinds een week of 5/6 ook snachts vaak eruit voor een speentje. Mijn zoontje is dan noet echt wakker, maar zit er net tegenaan. Als ik dan het speentje geef, slaapt hij weer verder. Het kan ook slaapregressie zijn. Het is vast gewoon een fase. Ik maak me er iig niet druk om. Hij is nu bijna 5 maanden, dus de 5e sprong dient zich ook zo een keertje aan, haha! Het zijn nog echt kleintjes, het slapen komt vanzelf wel! Ik ben al blij dat ik er vanaf dat hij n week of 6 niet meer uit hoef voor een voeding snacht. Zolang slaapt hij al door, dus voor n paar keer n speentje, graag dan, haha! Ik denk dat het hier de beruchte slaapregressie is en dan heb ik zeker geen klagen, dus wacht wel af tot het over is!

@KL-E: wij wachten het ook verder ook gewoon maar af. Soms twijfel ik echt om hem in een voedingskusseb tussen onze kussens in te leggen, maar dat zijn vooral de nachten wanneer ik net lig en hij weer begint te huilen haha! Manlief is werken vandaag, ik heb vanmorgen de flss maar wat vroeger gegeven, baby en ik wareb toch wakker, en hij ligt nu dus wel in het voedingskussen in ons bed, en slaapt nog steeds! Als hij dat snachts zou eens ff doet :p Ik heb ook nog maar een powernapje gedaan nu het kon. Lekker samen in bed. Vonden ze het bij jou ook raar dat die late voeding er zo snel af was? CB was echt verbaasd en zei zelfs: nouja hij komt nog aan, en over een maand mag je gelukkig gaan bijvoeden! Alsof ze zich zorgen maakte.. ik vraag me dan altijd een beetje af of ze zeld geen kinderen hebben haha! 

Wat suf condultatie bureau zij tegen mij dat ik beter kon wachten met rijstebloem tot 4 maanden! Die mensen lullen volgesmij ook maar wat. Had het dus allang kunnen geven. Ik word namelijk ook nogsteeds elke 3 uur wakker omdat mijn kleine dame honger heeft. En ik slaap dus ook heel moeilijk in, soms lig ik gewoon 3 uur lang wakker en dan is t alweer tijd voor volgende voeding? 

Misschien flesje aanbieden als hij wakker wordt? Of weet je zeker dat het geen honger is? Ik zou wachten met rijstebloem tot 4 maanden maar dat is aan jezelf. Het hoeft ook helemaal niet te betekenen dat hij dan beter gaat slapen. Mijn dochter heeft zelfs nooit rijstebloem gehad. Hij is nog klein komt vast goed kan heel goed gewoon een fase zijn :)

Terug
Bovenaan