@vuurvlinder: ik denk niet dat vaker voeden verschil zal maken. Ik snap het idee erachter wel hoor, maar we geven al langer 4 flessen dan dat de nachten zo lastig gaan, eerst ging dat gewoon goed. We lopen vanwege de reflux ook bij een kinderarts en krijgrn fysio die zijn beiden op de hoogte dat we 4 flessen geven en vinden dat geen probleem. Ik heb de arts gevraagd of zr mee wil denken ovrr het slapen, ze gaf aan dat de fysio dat beter kan doen, maar laat die nou net met de feestdagen vakantie hebben.. Ik wil natuurlijk alles proberen, maar word ondertussen een beetje moe van alles proberen, simpelweg omdat ik haast niet slaap haha en tot nu toe niets de juiste uitwerking heeft gehad. Forte voeding geven klinkt inderdaad wat tegenstrijdig, vind ik ook, maar kenje dat dat je voor je gevoel veel gegeten hebt en vol zit maar toch niet voldaan bent? Misschien is dat met standaard kunstvoeding voor sommige baby's ook het geval, ik weet het niet..Op de dagen dat een deel van de fles blijft staan gerf ik dat trouwens vaak later nog of ik maak toch rond 23:00 nog een fles om de verlorrn ml in te halen, zodat we zeker zijn dat het daar niet aan ligt maar dat maakt allemaal geen verschil.. om 23:00 drinkt hij zoiezo erg slecht.Meer in bedje laten slapen zijn we aan het oefenen, hij slaapt (bijna) elke middag in zijn bedje, en na dr fles van 20:00 tot de volgende morgrn 8.00 maar ik heb nogal slechte knieeen dus het is voor mij erg zwaar om elke keer trap op en af te moetrn met baby die vervolgens elk halfuur in huilen uitbarst in zijn bedje, waardoor ik weer op en neer kan.dan heb ik hem liever beneden. Er is wel een duidelijk verschil hoor tussen spelen en slapen in de box. Slapen gebeurt in het voedingskussen, met slaapzak aan en dekentje over, terwijl spelen op het kleed gebeurt met normale kleren aan. Ik heb niet het idee dat hij dat niet begrijpt.