Lastige nachten

UPDATE : nog steeds onrustige nachten... we doen 1 schep tjstebloem in de avondfles, hij valt hier makkelijk en goed op in slaap,maar wordt elke nacht rond half 3 weer wakker. Ogen zijn ook echt open. Hij krijst niet meer alles bij elkaar, maar als we hem laten liggen dan is hij de hele nacht mopperig aan het doen. We doen hem nu over de slaapzak ook nog een dekentje over, dit maakt ook geen verschil.. We verschonen meestal in de nacht bij een wakker moment 1x de luier, omdat hij bijna altijd snachts poept. Na het verschonrn slaapt hij vaak wel weer een uurtje of 2 door. Vannacht 5 x eruit, dat was nog redelijk relaxed want de avonden ervoor moesten we er allebei 5x per nacht uit, dus 10 x in 1 nacht wakker worden! Ik slaap nu smorgens nog even bij als ons zoontjr weer slaapt ( bij mij in bed) maar vanaf volgrnde week wprdt dat lastiger omdat ik weer moet werken..

Vervelend dat het slapen zo moeizaam gaat! Vooral omdat je volgende week weer moet werken en je dus de rust ook nodig hebt. Krijgt jullie kindje overdag wel genoeg? Ik vind 4 voedingen per dag weinig voor zon kleintje. Onze zoon van 9 weken krijgt overdag 5 voedingen van 150/5. Om de 4 uur: 7-11-15-19-23 en slaapt de nacht altijd goed door. Soms slaapt hij sochtends tot 9 uur waardoor we niet uitkomen en hij maar 4 voedingen krijgt en dan slaapt hij de nacht merkbaar slechter.Misschien een idee dus om overdag vaker te voeden en kleinere flessen te geven. En dan misschien bij jullie 3 uurtjes er tussen omdat hij savonds laat de fles niet wil? Dus 7-10-13–16-19.Hoeveel & waar slaapt hij overdag?

Dat wat grote vuurvlinder zegt zou ik ook proberen. Terug naar 5 voedingen (niet te grote flessen) en niet langer dan 4 uur tussen de voedingen laten overdag. Omdat hij hongerig is snachts, lijkt hij overdag niet goed genoeg te eten. Echt even een paar dagen volhouden.

@vuurvlinder/niemp: hij krijgt 4x210/7 en sinds een paar dagen in de avondfles dus 1 schep rijstebloem. Hij drinkt elke fles zo goed als leeg en spuugt hem bij de laatste 10ml zelf uit, heeft dan genoeg gehad.Hij drinkt om: 8.00-12.00-16.00-20.00 Overdag slapen is heel erg wisselend, dat ging toen ik dit postte ook helemaal niet lekker, maar nu wel weer. Ik denk niet dat om de 3 uur voeden verschil zal maken eerlijk gezegd, hij slaapt echt sooort van op de fles de laatste tijd, hij wordt altijd rond de flestijd uit zichzelf wakker en als hij niet wakker wordt maak ik hem wakker en is hij nog heel rustig, niet extreem hongerig. Ik heb hem laatst toch ook we3r een paar dagen om 23:00 toch weer een fles gegeven als test maar dat maakte in de nacht geen verschil. Forte proberen lijkt me inderdaad een idee. Ik wilde daar al eerder aan beginnen maar we hebben nogal lang erover gedaan om de juiste hoeveelheid johannes broodpitmeel te vinden om reflux tegen te gaan dus ik wilde niet tegelijkertijd gaan mixen met nieuwr voeding. Ik denk dat ik morgrn een blik forte koop en dan half half ga geven ofzo om te kijken of dat helpt. Dankjullie weer :)

Oja@vuurvlinder: hij is overdag elke keer 1tot 1,5cuur wakker en is dan zichtbaar moe. Hij slaapt niet elk slaapje op dezelfde plek, hij slaapt in de kinderwagrn wanneer we gaan wandelen ( wij hebben honden die we dan uitlatrn ) als hij dan in slaap valt laat ik hem liggen in de wagen die ik in de gang laat staan, dat is lekker stil en koel met die jas aan.. smiddags slaapt hij meestal in bed, en soms slaapt hij in de box, in een voedingskussen, op de bank(daar valt hij soms gewoon in slaap of bij ons op de arm. Het ritueel is elke keer hetzelfde, alleen de slaapplaats verschilt weleens. 

Natuurlijk is niet elk kindje het zelfde, maar toch denk ik dat 4x zon grote fles vrij heftig is voor hem. Maar jij kent je eigen zoontje natuurlijk het best. Persoonlijk klinkt het mij wat tegenstrijdig, overstappen op voeding voor hongerige baby’s terwijl hij maar 4x per dat wat krijgt.Ik heb zelf ook minder trek wanneer ik 6x per dag een kleinere maaltijd eet dan 3x een grote maaltijd.Goed dat jullie wel het zelfde ritueel hebben. Je zou kunnen proberen overdag ook vaker in eigen bedje te laten slapen. Dan herkent hij ook de plek als in bedje moet ik slapen, in box mag ik spelen. 

@vuurvlinder: ik denk niet dat vaker voeden verschil zal maken. Ik snap het idee erachter wel hoor, maar we geven al langer 4 flessen dan dat de nachten zo lastig gaan, eerst ging dat gewoon goed. We lopen vanwege de reflux ook bij een kinderarts en krijgrn fysio die zijn beiden op de hoogte dat we 4 flessen geven en vinden dat geen probleem. Ik heb de arts gevraagd of zr mee wil denken ovrr het slapen, ze gaf aan dat de fysio dat beter kan doen, maar laat die nou net met de feestdagen vakantie hebben.. Ik wil natuurlijk alles proberen, maar word ondertussen een beetje moe van alles proberen, simpelweg omdat ik haast niet slaap haha en tot nu toe niets de juiste uitwerking heeft gehad. Forte voeding geven klinkt inderdaad wat tegenstrijdig, vind ik ook, maar kenje dat dat je voor je gevoel veel gegeten hebt en vol zit maar toch niet voldaan bent? Misschien is dat met standaard kunstvoeding voor sommige baby's ook het geval, ik weet het niet..Op de dagen dat een deel van de fles blijft staan gerf ik dat trouwens vaak later nog of ik maak toch rond 23:00 nog een fles om de verlorrn ml in te halen, zodat we zeker zijn dat het daar niet aan ligt maar dat maakt allemaal geen verschil.. om 23:00 drinkt hij zoiezo erg slecht.Meer in bedje laten slapen zijn we aan het oefenen, hij slaapt (bijna) elke middag in zijn bedje, en na dr fles van 20:00 tot de volgende morgrn 8.00 maar ik heb nogal slechte knieeen dus het is voor mij erg zwaar om elke keer trap op en af te moetrn met baby die vervolgens elk halfuur in huilen uitbarst in zijn bedje, waardoor ik weer op en neer kan.dan heb ik hem liever beneden. Er is wel een duidelijk verschil hoor tussen spelen en slapen in de box. Slapen gebeurt in het voedingskussen, met slaapzak aan en dekentje over, terwijl spelen op het kleed gebeurt met normale kleren aan. Ik heb niet het idee dat hij dat niet begrijpt. 

Terug
Bovenaan