Lastige nachten

@rooslii: daar heb ik ook last van inderdaad! En dan denk je overdag ff te gaan liggen en dan zet je kleine uk de boel op stelten haha! CB volgt gewoon bepaalde protocollen, snap ik wel, maar soms moet je het met een korreltje zout nemen. .. soms gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik lees zovaak dat ze al vroeger met rijstebloem beginnen. Soms pakt t goed uit, soms niet..ik vind t het proberen wel waard. 

Och ja, het cb... ik neem altijd het advies waarvan ik denk dat ik er iets mee kan mee, de rest neem ik niet eens in me op haha! Ik mocht toen de fles eraf halen, maar moest t dan zo verschuiven dat de laatste rond 21.00/21.30 uur zou zijn en dan ook meteen de fles ophogen van 180 naar 210. Nou, mooi niet dat ik het fijne schema qua voeden en slapen radicaal om ging gooien en mooi niet dat ik tot 21.30 uur met een krijsend kind op de arm ga lopen wat doodop is en honger heeft en mooi niet dat ik hem vol ga proppen! Dus wij hebben de laatste fles er gewoon vanaf gehaald, wat betekende dat hij om 19.00 uur de laatste kreeg. We zagen wel wat hij deed die nacht. Hij sliep meteen door tot de vlgd ochtend. En de fles ophogen hebben we ook niet meteen gedaan. Hij dronk toen die van 180 nog niet leeg, wij hadden zoiets van hij laat het vanzelf wel weten als de fles omhoog moet. En zo was het ook, eerst ging de fles leeg van 180 en daarna begonnen met sochtends 210 te geven en dan afschudden tot 220 en zo steeds meer. 

Lastige situatie! Wij hebben rijstebloem geprobeerd, 9 van de 10 keer ging onze dochter overgeven en de nachten dat het goed ging sliep ze er absoluut niet langer op! Wij zijn daar mee gestopt! Maar kijk naar je kind en als je het wil doen moet je het doen! Ouders zijn daar zelf verantwoordelijk voor! CB geeft alleen maar advies, ik volg alleen waarvan ik denk dat jet voor ons noodzakelijk is! Om de situatie qua slapen te veranderen moet je zelf bekijken! Wij zijn op een gegeven moment heel straks op slaap - wakker en voedingstijden gaan zitten, het heeft 6 weken doorzetten gekost maar we hebben er nu een super lekke ritme in! En sinds 3 dagen wordt ze voor de avond fles wakker (ondertussen is ze al 13 weken)! De nachten werden ook beter 2 weken elke nacht om 3 uur, volgende 2 weken elke nacht om 4 uur en nu al 5 dagen om 5 uur! Dit doet ze zelf! Dus over 1,5 week is het 6 uur en over 3,5 week 7 uur Haha! Slaap als je kleine slaapt, een dagje naar de oppas om zelf bij te slapen? Maar bovenal doe wat JIJ / JULLIE denken dat goed is! 

@sania: flesje drinkt hij haast niet, pas tegen de ochtend. Als ik een fles geef dan drinkt hij misschien 30ml en dan slaapt hij alweer. Een speen is vaak voldoende, maar dan wel elk halfuur. @KL-E: haha ophogen wilden ze bij ons ook! Ja leuk maar hij drinkt het niet, waarom zou ik hrt dan maken? Ik geef nu 4x 210 maar soms gaat de fles helemaal leeg en soms blijft er 50 ml staan.. @BIHO overdag houden wij ook een schema aan met voedennderdaad. Elke 4/4,5uur een fles. Om 20:00 de laatste en dan tegen 21:00 naar bed meestal. Voeden, rechtop vanwege reflux, even samen spelen en vaak is hij dan al wel zo moe dat het slaaptijd is. De ene keer gaat slapen beter dan de andere keer, maar we laten hem wel op zijn slaapplek liggen met eventueel een ruisje aan en geven een speentje indien nodig. Hij slaapt overdag op wisselende plekken, s'avonds echt alleen in bed. We hebben hem een hele tijd rond 12 uur nog uit bed gehaald vooe een fles, maar die konden we of bijna geheel weggooien of hij dronk wat en sliep smorgens door zijn flestijd heen.. we gaan vanavond rijstebleom proberen, ik weet dat het geen garantie heeft dat t werkt, maar als we het niet proberen weten we het ook niet. Ben benieuwd!

Ah ja als hij niks drinkt heeft het weinig zin. Is ook zo. Volg vooral je gevoel :). CB kent jouw kindje niet zo goed als jij toch. Hopelijk een goede nacht voor jullie. 

Misschien raar: zetten jullie de verwarming lager savonds? Ik merkte hier ineens ook dat ze steeds wakker werd en na wat experimentjes bleek het dus dat het net iets te frisjes was om vast door te slapen ? als het vanuit een diepe slaap gebeurd, en je hebt verder alles geprobeerd...bij ons bleef temperatuur als laatste over, en nu slaapt ze door ??. Probeer dat eerst maar eens. Ze kunnen zichzelf echt niet express wakker maken om aandacht te vragen via een speen....succes verder ?

@sania: dank voor je bericht. Helaas vaaaaak wakker vannacht ! Haha @miesjeee: ons zoontje heeft reflux, we geven elke voeding jbpm. Waarom niet dat? Omdat het geen bijvoeding is. Ik wil de fles niet verdikken, ik wil proberen iets te geven waardoor hij langer een voldaan gevoel heeft.  @poepiemonstermama: je zegt precies wat mijn man vanmorgen zei! Hij voelt niet koud aan snachts, maar overdag als we gewandeld hebben heeft hij meestal een dikberenpak aan en is hii niet wakker te krijgen!! Vannachr dus maar even een dekentje proberen, hij slaapt nu alleen in slaapzak. Een verwarming heeft hij niet op de kamer, hij heeft een extra gebouwde kamer, maar het is er altijd tussen de 16 en 20 graden. Hebben wel zo'n heater gekocht die je aan kan sluiten met een stopcontact. Thanks voor de tip!

Terug
Bovenaan