Ledikant

Ik begrijp de reactie van Saskia ook niet echt.... Mijn redenatie is juist dat ik een kind niet in een groot bed ga doen, totdat het nodig is. Ze klimt ook nog niet op banken, dus klimt ze ook nog niet uit haar bed.

Voor mijn dochter is het echt nog veel te vroeg om haar in een groot bed te doen. Het gaat mij er ook niet om dat ze er dan uitkan, maar meer dat ze gewoon iedere keer uit haar bed valt.

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2009 21:13:18'));

@ Saskia: wat bedoel je met: "Ik heb het liever nu als dat ie groter is en echt alle deuren en trapjes openkrijgt!!"  Ik snap even helemaal niet waar je het over hebt.

Lotte ligt nog in haar ledikantje en die blijft  daar ook in liggen tot ze zover is om in een groot bed te slapen. Ze slaapt  ook nog in haar slaapzakje, want ze is nog niet toe aan een dekbedje.

Wij krijgen  eind Juni / begin Juli onze tweede, maar  we hebben  gewoon  een tweede ledikantje bij Ikea gekocht. Hiervan kan ook de zijkant uit, dus zodra Lotte zo ver is, kan die er uit en kan ze oefenen voor een groot bed.

Groetjes, Marisa

Sommige reageren hierop met de reactie dat ze niet willen dat de kleintjes uit bed komen. Ik vind dat een rare reactie.....ze doen dat over een half jaar toch ook?? MIsschien schrijf ik mijn reactie een beetje krom, maar anders kan ik het niet omschrijven. Oja en Rik ligt in een peuterbedje MET SLAAPZAK!! Dus die ligt ook nog neit onder een dekbedje hoor. Daar hoef ik geen ledikamtje voor te hebben en zoals ik zei, tis geen aanval maar een mening!!

Ik denk dat iedereen zelf het beste kan beslissen wanneer de kleine overkan, en ik heb besloten om het nu te doen om de bovengenoemde reden.

Verder wilde ik er geen discussie van maken, want dat zette ik ook al specifiek in mijn eerdere reactie.

En ik vind getypte berichten altijd anders over komen als ze bedoelt zijn haha
Dat is echt heel lastig om da op een juiste manier je mening weg te zetten.

Zo nu ga ik wat doen op het werk....want zit weer eens stiekum te forummen ;-)

Hoezo verslaafd.

Liefs Saskia
mv Rik 22 mnd

@ Saskia, ik denk dat de meesten bedoelen dat het hek van het ledikant nu nog veel kindjes er van weerhoudt om uit bed te komen en wellicht nog niet met die 'verantwoordelijkheid' om kunnen gaan. Voor Lotte geldt dat zeker. Die zou er constant uit komen.

Over een half jaar is ze toch weer een stuk ouder en begrijpt meer. Geen garantie dat ze dan wel blijft liggen, maar zolang ze geen aanstalten maakt om uit haar ledikant te klimmen, vind ik het zo prima. Zeker als straks de kleine er is, zou het fijn zijn als ze niet midden in de nacht steeds naast me staat.

Ik ben het met je eens dat ouders het beste de situatie van hun eigen kind kunnen bepalen. Ik vind het heel knap dat er nu al kindjes in een peuterbedje slapen zonder drama's. Ik denk dat dat hier toch echt nog niet goed zou gaan.

Groetjes, Marisa

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2009 12:26:56'));

@ Saskia, ik denk dat de meesten bedoelen dat het hek van het ledikant nu nog veel kindjes er van weerhoudt om uit bed te komen en wellicht nog niet met die 'verantwoordelijkheid' om kunnen gaan. Voor Lotte geldt dat zeker. Die zou er constant uit komen.

Over een half jaar is ze toch weer een stuk ouder en begrijpt meer. Geen garantie dat ze dan wel blijft liggen, maar zolang ze geen aanstalten maakt om uit haar ledikant te klimmen, vind ik het zo prima. Zeker als straks de kleine er is, zou het fijn zijn als ze niet midden in de nacht steeds naast me staat.

Ik ben het met je eens dat ouders het beste de situatie van hun eigen kind kunnen bepalen. Ik vind het heel knap dat er nu al kindjes in een peuterbedje slapen zonder drama's. Ik denk dat dat hier toch echt nog niet goed zou gaan.

Groetjes, Marisa

Haha is die kleine meid  van jou zo ondernemend ;-)
HIer ook zon klimgeit zeg ik altijd, maar gelukkig gaat het goed, al was ik er wel bang voor.
Gelukkig is Lotte nog niet uit haat ledikant geklommen meis, ik was me rotgeschrokken toen Rik dat deed, vandaar ook het meegroeibedje hoor anders had ik nog een mnd of 2 gewacht denk ik.

Groetjes Saskia
mv Rik 22 mnd

Terug
Bovenaan