Leeftijd loopfiets

<p>Kindje wordt over enkele maanden 2.. vanaf welke leeftijd kon jullie kindje op de loopfiets met 2 wielen (zadel kan laag genoeg) qua evenwicht?</p><p>Sturen lukt denk ik ook wel want hij kan ook op zo’n minifietsje met 4 wieltjes.</p>
 
Het gaat hier met bijna 3 jaar nu echt goed en veilig. Daarvoor hield ik vaak mn hart vast maar lukte het gemiddeld redelijk ;-) het was geen kwestie van oefenen volgens mij, het lukte van de een op de andere dag. Denk dat het per kind dus erg verschilt hoor.
 
Mijn oudste durfde het pas met 2.5 jaar, terwijl we een heel makkelijke loopfiets hebben met kleine wielen.
Mijn jongste fietste er met 20/21 maanden al op weg...

Haha dus het verschil in 2 kinderen was hier heel groot. M'n oudste liep ook pas met 18 maanden, de jongste met 12 maanden. Dus het is ook echt maar hoe sterk je kindje motorisch is en of hij durft.
Maar gemiddeld gaan ze het met precies 2 jaar echt wel leren hoor en hebben ze het binnen no-time onder de knie.
Een fiets met 3 wielen zou ik sowieso echt niet meer kopen voor een kind van 2 jaar, daarvoor wordt hij wel te groot.
 
Ja twijfel ook een beetje wat leuker is, een driewieler (zie je niet echt meer volgens mij) of een loopfietsje. Meneer hier is nogal een stuntman, gaat ook van bergjes af met z'n loopauto dus durven zal het probleem niet zijn.. Het onder controle houden van de fiets zonder giga valpartijen wel.. ?
En dacht "zal ik nog een goedkope zoeken op marktplaats en dan als hij 2 wordt een leuke nieuwe of nog 2 maanden wachten ☺️" Maar als de meeste kindjes met de 2 erop kunnen wacht ik daar denk ik op. 
 
Mijn oudste deed dit met 1.5 jaar al, haha. Hij is motorisch wel heel vlot hoor. Maar wat RomyVM ook zegt, voor een kindje van 2 jaar zou ik meteen een loopfiets met 2 wielen kopen ipv 3. Ze kunnen er ook heel lang mee. 
 
Terug
Bovenaan