Leeftijd loopfiets

Wij hebben dus de retro rider van bandits and angels. Wij hebben er nooit 1 met voetenplankje gehad en ook niet gemist eerlijk gezegd. Als ik er nu nog weer 1 zou moeten kopen, zou ik weer die van bandits and angels kopen. 
 
Vanaf net voor z'n tweede verjaardag een loopfiets neergezet, een BoomBoom. Die hadden we gekregen en kan je van een laag model omdraaien naar een hoog model. Op vakantie nog een keer een Puky overgenomen want we waren z'n loopfiets vergeten. Wij hebben alle ruimte rond het huis en gaan veel het bos in. Loopfiets altijd mee, thuis nog een driewieler, skelter, loopauto etc. Alles tweedehands, niets nieuw. Na 1x leggen ze het ding op de grond, botsen ze tegen een muurtje en is de mooiigheid er wel af. 
Onze zoon heeft op z'n loopfiets (en nu gewone fiets) altijd zijn helm op gehad, ben niet bang dat er wat gebeurd maar dan kunnen ze ook 'stunten' en met vallen en opstaan leren ze. 
Met 2,5 jaar op een minifietsje (12 inch?) met zijwieltjes, daar trapte hij zo op weg. 
Met net geen 3 fietsje met zijwieltjes en met 3,5 fietste hij naast ons door het dorp zonder zijwieltjes of iets. 


Met een loopfiets leren ze balans houden (stunten 'moet'), met een skelter/tractor (iets met trappers) leren ze trappen. 
fiets met zijwieltjes is het begin van de combinatie balans, sturen en trappen...
En... alles op z'n tijd! Vooral niet pushen! 
 
Bedankt, fijne uitleg! We hebben een Puky mini tweedehands gescoord kan hij vast oefenen. En dan met de verjaardag een goede of misschien een klein trapfietsje. 


Duurt het even voor ze dat fietsen door hebben? Hij gaat er wel op maar we moeten hem nog vasthouden voor de balans ☺️
 
Boomboom loopfiets kan ik niet vinden ☺️ Wat voor soort fietsje is het? Beviel die goed of Puky beter? Bos is een goed idee, dat valt toch minder hard dan stenen ?
 
Mijn mening is dat een loopfiets een loopfiets is. Merk, kleur, vorm etc doet er voor mij niet toe. Hip, niet hip, stoer, liefjes etc. maakt allemaal niet dat ze sneller of minder snel leren hun balans te houden. 
Die van ons was snel met de loopfiets en fietste uiteindelijk eigenlijk zo weg. Maar wij zijn niet van het bange soort, en onze zoon al helemaal niet. Die crosste met loopfiets over tegen en door alles wat hij tegenkwam. Nu met fietsen hetzelfde. Met vallen en opstaan leren ze het! Wel een helm, op je hoofd vallen is toch wat anders dan een kapotte knie of geschaafde hand... 
 
Geloof dat de BoomBoom van de Aldi is, we hebben hem gekregen bij z'n geboorte. 
Ik heb er geen vergelijkend warenonderzoek op gedaan, maar onze zoon heeft geen voorkeur. Enige eis: goed bij de grond kunnen! 
 
Ah oke thnx! Dus die "lage instap" voegt niet persé iets toe met op en afstappen? Al stapt hij eigenlijk altijd op de mannenmanier op zegmaar en af schuift hij de fiets gewoon onder zich weg, tot zo ver de nieuwe beschadigingen ? 
Had gelezen dat dat voetenplankje fijn is zodat ze vaart kunnen maken en dan uitlopen, maar heb er zelf dus totaal geen ervaring mee en daarom geen idee. Stoer/mooi/cool is vooral voor ons denk ik ja, ons zoontje vond deze beschadigde van Marktplaats ook "waaaauw!! ?" haha
 
Ohja en helm doen we ook. We grapten al dat hij die binnen beter op kan houden zo vaak als hij op z'n hoofd valt ? Dus buiten met vaart op de stenen wel een echte must. Handjes stuk vallen is wel altijd huilen daar is hij wel van onder de indruk al zie ik soms met omkleden ineens kapotte knietjes en sws veel blauwe plekken altijd, geen idee waarvan ?
 
Terug
Bovenaan