Leeftijd loopfiets

Loopfietsje met 2 wielen was ik idd van plan, hebben nu zo'n mini van bandits and angels maar die is echt te klein maar hij wil er zó graag op. Vind de fietsjes zonder voetenplankje mooier maar die met zijn beter om balans te leren houden toch? Of maakt het niet uit? Sommige zijn ook qua hoogte vanaf 2,5 maar dat vind ik wat laat om er nog mee te beginnen zegmaar. Als hij het niet eerder kan is anders maar denk tegen de 3 dat een fiets met zijwieltjes wel weer kan of sla je die over na een loopfiets?
 
Mijn dochter is 3,5 en durft nog steeds niet! Als ik het haar laat proberen en zeg "Je moet wat sneller gaan schat, dan val je niet om", dan gilt ze terug "Jawel mama, ik val ik val ik val!!" ? Laaaaaaat maar!
 
Mijn oudste dochter was ongeveer 2.5 toen ze een loopfiets kreeg. Ging eigenlijk meteen goed. Toen ze 3 werd kreeg ze een fiets met zijwieltjes. Zonder zijwieltjes had echt niet gekund. Ze moest eerst goed leren trappen. Nu is ze 3.5 en fietst ze sinds een paar weken zonder zijwieltjes. We hadden het al eens eerder geprobeerd zonder, maar dat was drama. Totdat ze er echt zelf om vroeg, toen eraf gehaald en na een uurtje oefenen fietste ze zonder zijwieltjes.
 
Wij hebben nu de loopfiets van bandits and angels. Onze zoon kon dus met 1.5 jaar op een houten loopfiets, met ongeveer 22 maanden heeft hij de retro rider van bandits and angels gekregen. Dat is echt een top loopfiets. 
Hij wordt in juli 3 en we zijn onlangs begonnen met leren fietsen. We hebben hem eerst leren trappen op een traptrekker en hij kan nu na 5x oefenen fietsen zonder zijwieltjes. Ik denk echt dat dit komt doordat hij op de loopfiets al zo goed geleerd heeft om zijn balans te houden. 
Als onze jongste er aan toe is, willen we proberen om het hetzelfde aan te gaan pakken. 
 
De oudste kon met anderhalf goed uit de voeten op een klein houten loopfietsje met achter 3 wieltjes. Alleen sturen snapt ze niet.
Van oma kreeg ze een globber trike. Dat was eerst een driewieler met duwstang en zonder trappers. Kon ze gewoon op zitten. Nu is de duwstang eraf en het voetenplankje ook. Maar hij is best groot en log voor haar om mee te lopen. Dat lukt maar matig. Sturen snapt ze nog steeds niet. Ze is nu 2 jaar precies. Er kunnen trappers op, zodat het een echte driewieler is, maar ondanks haar enorme lengte (98/104) is ze daar niet groot genoeg voor. Je kan er ook een tweewieler loopfiets van maken. Zelfde probleem. Dus deze gaat de schuur in voor later.
Van de week vieren we haar verjaardag en dan krijgt ze de angels and bandits loopfiets. Ik ben heel benieuwd. Ik denk dat ze het kan, minus het sturen dus haha! Maar of ze meteen snel gaat... We zullen zien.
 
Oh die van ons ging voor zn 2e al, kwestie van oefenen. Soms wel een heel gevecht, hij wilde namelijk niet van zijn fiets af en de fiets was eigenlijk net ff te groot en te zwaar voor hem. Samen oefenen en spelen met de wielen vond hij het leukste. Ff nadat hij 2 werd kon hij we goed mee lopen
 
Bedankt voor alle reacties! Die van Bandjrs and Angels hebben we op het oog, mensen ervaring mee? Of is Puky beter? 


Iemand een fietsje vanaf 2 jaar gehad zonder een voetenplankje? Werkt dat ook of is dat wel een must?
 
Terug
Bovenaan