Leien dakje...

Dit is zeker niet om op te scheppen...maar moet dit even kwijt...
Ben best onder de indruk van het topic van de mama van Zifjon...Zo kan het dus ook gaan...En bij Hannah thuis...is ook zo´n super-moeder die het pittig heeft...
Ik moet me steeds herinneren hoe makkelijk het dan bij ons gaat...En dat ik wil blijven herhalen voor mezelf, vind ik...Want hoor nu om me heen
(bij 2 vriendinnetjes) dat onlangs bij hun kindjes autisme is aangetoond.Zij hebben het elke dag weer enorm zwaar, vragen zich af hoe de dag door te komen...
Het gaat hier juist zooo makkelijk...mijn 4 kids zijn ten eerste gezond, zelfstandig en daar bedoel ik mee dat ze zelf spelen zonder dat er een zusje of mama bij moet zitten, ze lossen zelf dingen op (Lenthe rent naar de keuken voor een handdoek of naar de wc voor een stukje toiletpapier als er iemand wat geknoeid heeft) kortom, de keren dat ik op de bank zit met een magazine als alle 4 de kids beneden zijn zijn niet meer op 2 handen te tellen, slapen allemaal vanaf de geboorte door, wij slapen in het weekend uit tot 10:30 uur, en zo kan ik nog wel even door gaan.
Kortom, wat ik wil zeggen...ik wil mezelf, (en misschien anderen ook) maar goed blijven herinneren hoe ontzettend makkelijk ik het heb met m´n gezin...
Iedereen houd van zijn/haar kinders, maar je hebt het denkbeeldige rugzakje niet voor het kiezen, dat krijg je er gewoon bij.Heb onwijs veel respect voor de mama´s die veel te stellen hebben met hun kindjes en dat inspireert me om regelmatig me te realiseren hoe makkelijk het hier gaat..

Zo, en dat moest ik effe kwijt....
Voor alle mama´s waarvoor het opvoeden af en toe een hels karwei is:Toppie toppie toppie!
Jullie kids zullen later onwijs trots op mama zijn!

Groetjes Roos.

Hey Roos, ja het geeft ook wel even een ander perspectief zo, het kan met 1-2 kinderen een stuk zwaarder zijn als met 4, terwijl iedereen jou vraagt, hoe doe je dat met 4kids?? Heeft degene die bij wijze langs je staat met 1 kind er meer werk mee!
Zo zelfstandig als bij jou zijn ze hier bij niet?? Al zitten er natuurlijk toch verschillen met jongens en meisjes.
Maar goed, het is je net als ieder ander gegunt en je kunt zeker blij zijn dat alles zo goed gaat..
Hopelijk blijft dat ook zo en idd voor de mama's die kinderen met een beperking hebben, respect,,(heb van dichtbij gezien hoe zwaar het is,,idd toppie.

Gr MJ

Hey Roos, ja het geeft ook wel even een ander perspectief zo, het kan met 1-2 kinderen een stuk zwaarder zijn als met 4, terwijl iedereen jou vraagt, hoe doe je dat met 4kids?? Heeft degene die bij wijze langs je staat met 1 kind er meer werk mee!
Zo zelfstandig als bij jou zijn ze hier bij niet?? Al zitten er natuurlijk toch verschillen met jongens en meisjes.
Maar goed, het is je net als ieder ander gegunt en je kunt zeker blij zijn dat alles zo goed gaat..
Hopelijk blijft dat ook zo en idd voor de mama's die kinderen met een beperking hebben, respect,,(heb van dichtbij gezien hoe zwaar het is,,idd toppie.

Gr MJ

ook ik kan me bv het verhaal van mariska totaal niet voorstellen. heb echt respect voor haar.
het kan idd dus ook totaal andersom zijn.

nathalia is zo ontzettend makkelijk! nu heb ik misschien makkelijk praten omdat ik er nog maar 1tje hebt. wie weet hoe mn 2e kindje gaat worden.
maar tot nu toe hebben wij het al 2 jaar geprezen.

gisteren voordat nathalia naar school ging, had ze het even gehad.
ik riep continu: nathalia niet doen. nathalia kijk uit, nathalia hou op nu enz enz.
werd er zelf gewoon een beetje gestrest van.
ik ben dit totaal niet gewend.
en dan zijn er mensen die dit de hele dag door maken. poeh he. nou, idd toppie hoor!

liefs, do

ook ik kan me bv het verhaal van mariska totaal niet voorstellen. heb echt respect voor haar.
het kan idd dus ook totaal andersom zijn.

nathalia is zo ontzettend makkelijk! nu heb ik misschien makkelijk praten omdat ik er nog maar 1tje hebt. wie weet hoe mn 2e kindje gaat worden.
maar tot nu toe hebben wij het al 2 jaar geprezen.

gisteren voordat nathalia naar school ging, had ze het even gehad.
ik riep continu: nathalia niet doen. nathalia kijk uit, nathalia hou op nu enz enz.
werd er zelf gewoon een beetje gestrest van.
ik ben dit totaal niet gewend.
en dan zijn er mensen die dit de hele dag door maken. poeh he. nou, idd toppie hoor!

liefs, do

Wat een lief topic van je, Roos! Geniet er maar heerlijk van dat het van een leien dakje gaat, het is iedereen gegund!! Natuurlijk is er overal wel eens iets, maar wat lekker als de kinderen zich zo goed ontwikkelen en lekker met elkaar spelen.
Wij hebben zelf een enorm heftige periode gehad toen Ruben nog niet naar school ging. Behalve dat men in het autistisch spectrum heeft gediagnostiseerd, is hij ook nog op een aantal vlakken 'meerbegaafd', wat betekent dat hij continu meer uitdaging nodig heeft, en zich wil ontwikkelen. Hij heeft dus ook een groep overgeslagen ooit. Betekent voor thuis dat hij zich niet kon vermaken, en altijd vrij claimend aanwezig was (is). Toch gaat het hier nu echt behoorlijk lekker. Hij is aan het puberen geslagen met z'n 10 jaar, maar is ook weer beter aanspreekbaar, stort zich lekker op z'n huiswerk en we proberen hem steeds meer handvaten aan te reiken om met frustratie om te gaan. In de eerste 4 jaar heb ik vaak gedacht: 'dit ga ik niet redden' en heb veel tranen gelaten en me 'burn-out' gevoeld omdat het ideaalbeeld van een gezin met kinderen zo veel zwaarder bleek in ons geval dan we hadden gedacht, gehoopt. Inmiddels hebben we een goede weg gevonden om met ons - bijzondere - gezin een leuk leven te hebben, waarbij je wel altijd 'op je hoede moet zijn' en veel structuur moet aanbrengen. Dus voor mij geldt dat ik dankbaar ben met mijn gezin en inmiddels best trots dat we zover zijn gekomen!!
Ik leef daarom ook erg met Mariska mee, omdat zij nu in een fase zit die nog wel levendig op mijn netvlies staat van een jaar of 7 geleden.....

GRRR, al 2x een antwoord geschreven, maar die wordt gewoon niet geplaatst. Even kijken of dit wel aankomt voordat ik nog eens wat schrijf...

GRRR, al 2x een antwoord geschreven, maar die wordt gewoon niet geplaatst. Even kijken of dit wel aankomt voordat ik nog eens wat schrijf...

Terug
Bovenaan