leuk en dankbaar speelgoed voor kindje van 1 jaar?

Hoi allemaal,

Mijn dochter wordt binnenkort 1 jaar en ben haar verlanglijstje aan het maken. Ik wil voorkomen dat ze allemaal speelgoed krijgt waar ze niets mee doet of niets aan heeft.

Jullie kindjes zijn waarschijnlijk wat ouder. Hebben jullie nog tips over speelgoed waar veel mee is gespeeld en misschien ook nog leerzaam is?

Of misschien tips voor andere cadeautjes? Ik kan bijv. ook kleding vragen. Geld vragen vind ik niet leuk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Annemarie

Hallo

Mijn dochter had hetzelfde. Wij gaven haar vruchtensap vanwege de vitamines. Verder heb ik haar met rust gelaten wat het eten betreft,wil ze niet eten, dan maar niet. Zomaar ineens(een paar weken na haar derde verjaardag) eet ze wel. Maak je niet teveel zorgen, als ze honger heeft komt ze echt wel. Uiteraard is niet eten ook niet snoepen, maar een liga of een doosje rozijntjes daar deden wij niet moeilijk over. Wel realiseerde ik me op een gegeven moment dat ze in verhouding met andere kinderen erg veel dronk. Dat hebben we gehalveerd. Evelien was levendig en groeide als kool in het jaar dat ze bijna niets at dus zo heel erg was het volgens mij niet.

groetjes en veel succes

Als ik genoeg van de tafelkuren van mijn zoontje (2,5) begin te krijgen, gooi ik al het eten in de blender, maal het tot babyvoer, en zet hem dit voor. Gegarandeerd dat ie dan weer een paar dagen gezellig mee-eet, want baby eten vindt ie zoooo beledigend.....

Mijn zoon was net 1 jaar en at nog warm uit babypotjes toen hij erg ziek werd en met longontsteking en uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis kwam te liggen, daar kreeg hij voeding door een sonde via zijn neus.Toen hij weer was opgeknapt wilde hij geen warm eten meer, en dat heeft 3 jaar geduurd,het leek wel of hij er angstig voor was,want als we weer eens een poging deden raakte hij in paniek, begon te huilen en als je zag dat hij echt zijn best deed om het toch te proberen begon hij te kokhalzen, toen hij drie jaar was zei hij dat hij zou gaan eten als hij 4 werd en daar hield hij zich aan, vanaf zijn vierde verjaardag eet hij alles!

Mijn dochter van 2,5 jaar eet nog steeds warm uit babypotjes.
Als ik haar met ons mee laat eten dan eet ze geen groente en vlees, rijst of pasta ook niet ze eet alleen frites.
Die potjes vind ze wel lekker, dus liever iets als niets, zo krijgt ze tenminste toch haar groente binnen.

We hebben nooit moeilijk gedaan over eten toen Ryan(nu 3,5) veel kleiner was. Dan maar een papfles voor het slapen gaan. Toen hij 2 werd wilde hij geen papfles meer, dus werd het belangrijker dat hij 'savonds wel at. Als hij te moe is om te eten, helpt tegnwoordig een spannend verhaaltje. Ons motto is: Als jij even een hap neemt, dan kan ik verder vertellen. Het bord is snel leeg.

mijn zoontje van bijna drie eet bijna elke avond heel slecht.
wij moeten er ook echt een spelletje van maken.
maar de ene keer helpt het ene spelletje beter dan de andere.
vaak doet hij zijn mond gewoon niet openen en dan zeggen we van:nou, dan eet papa het op! en dan ga ik met mijn hand naar de mond van zijn vader en dan pakt hij mijn hand en doet dan zijn mond open.
maar als dat niet helpt dan proberen we het hem zelf te laten doen maar ik schep dan wel op en hij krijg de lepel anders gaat hij er mee spelen!
en de andere keer krijg hij een beloning als hij zijn bordje leeg heeft want meestal heb ik dan wel een lekker toetje waar hij gek van is en is ook nog eens gezond!
ook help het wel als je ze al een paar uur van te voren geen eten (snoep,koek...ect) geef en ook een uur van te voren geen drinken want waar drinken zit kan geen eten!
maar echt geloof me als ze honger krijgen eten ze wel.
succes ermee!!

Terug
Bovenaan