Leuke kleding kopen ook zo'n drama?!

Hallo....

Eind vorig jaar ben ik bevallen en helaas was ik een zwangere die ruim 30 kg was aangekomen. Gelukkig is 1/3 er alweer af maar ik heb zoveel moeite met kleding kopen. Ik ben bevallen dmv een keizersnede en die wond is nog steeds gevoelig en die buik daar zit ook nog in de weg (om het maar netjes te zeggen.) Maar ik kan helemaal niet slagen voor leuke kleding en de dingen die ik in de kast heb hangen (maatje 36/38) die hoef ik voorlopig nog niet te proberen :-(

Iemand toevallig tips?

 
Hey gelukje,

Ook al zo'n probleem met leuke kleding? Ik ook!!
Ik ben in Mei bevallen van een meisje, ook doormiddel van een keizersnede.
Ik ben 20 kilo aangekomen en het meeste is er wel vanaf maar ik heb nog wel een onderbuik.
Het gebied rond het litteken is bij mij ook nog erg gevoelig en mijn oude kleding (ook mt 36/38) kan ik voorlopig nog niet aan.
Maar je wilt er wel leuk uitzien...
Dus... ik heb eigenlijk ook niet echt tips maar wou even laten weten dat je niet de enige bent.

Groetjes
 
Lieke is 6 april (nu dus 15 weken bijna) met (geplande) keizersnede geboren. Krap 3 weken later kon ik mijn eigen broeken (36/38) weer aan. Alleen met spijkerbroeken heb ik langer moeite gehad door de wond. In die periode droeg ik veel soepele (linnenmix) broeken. Heel in het begin heb ik een broek aangehad met een rits op de heup dat was erg fijn.

Ik was in totaal zo'n 25 kg aangekomen.

Het enige wat mij nog irriteert is de losse huid op mijn lage buik. Hoop dat zodra ik weer ritme in het paardrijden heb dit verdwijnt.

Nu mag ik mijn handen dichtknijpen dat het allemaal zo ontzettend snel gegaan is bij mij.
Wat mij verteld is is dat je 9 maanden zwanger bent maar ook 9 maanden ontzwangeren moet en dat met een KS het gebied bij de buik problematischer kan blijven omdat het toch een zware ingreep is.
 
Hoi Hilde....

Ja je hebt altijd geluksvogels!! ;-) Maar inderdaad Humsy, fijn dat ik niet de enige ben. Ik geef ook nog steeds borstvoeding, dus ik mag ook niet streng lijnen. Maar goed... ik heb het er allemaal wel voor over hoor. Maar soms is het wel frustrerend!!
 
Kijk anders eens op Marktplaats. Voor weinig geld kun je daar leuke kleding kopen. Vaak vermelden de verkopers ook de breedte in centimeters.
Ik geloof, dat ik in het begin na de keizersnede vooral katoenen slips heb gedragen. Al dat nylon spul brandde op de wond...

Groetjes, Marijon
 
Hallo Marijon,

Dat is het probleem niet, maar ik kan gewoon niks vinden waar ik me lekker in voel. Maar dat zal wel weer komen.....Daar ga ik gewoon van uit, dus nog even uitzingen met de dingen die ik heb. Het frustreerd me alleen een beetje dat ik niks leuks kan vinden, heb echt moeite om te winkelen!! En dat is nieuw hahahaha. Scheelt wel weer een hoop in de knip overigens.

Fijn weekend
 
Hier is het 10 maanden geleden dat ik bevallen ben en ik heb een mega slappe buik !!! Nog iets te zwaar ... ik vind het ook een drama om leuke dingen te vinden, zit vaak te strak en niet netjes. Daarom draag ik vaker blousje met een leuk topje er onder of positie tuniekjes ... Het is niet anders en ja ik kijk 2e hands op MP, scheelt veel geld.

Groetjes
 
Hallo,

Ook ik heb een onlangs een keizersnee gehad, 12 mei 2009.
Ik kan mijn eigen kleren weer aan, maar het zijn geen heupbroeken.
Het gebied rond de wond is nog te gevoelig.
Een legging met een rok zit ook lekker, de band/ elastiek zit niet op de wond.
En spijkerbroeken met een hoog model zit ook goed.
Met het warme weer heb ik er wel meer last van.
Ik heb een buikje en dan gaat het bij de wond zweten, en dan schrijnt het een beetje.
Maar al met al ik heb weinig tot nergens last van.

Groetjes .......
 
Terug
Bovenaan