Leuke kraamkado's gekregen???

Ik heb van mijn ouders echt prachtige dingen gekregen. Tijdens de kraamtijd elke dag een cadeau. Wij kregen kettingen met de naam van ons kind, een mooie houten speelgoedkist, spaarpot.etc....
Maar wat we soms van andere mensen kregen....
Ik heb zelf............ahummm.......... een kleine selectie aangebracht. Ik wilde niet de kamer vol met knuffels (vaak ook nog lelijk) en kleertjes die niet mijn smaak zijn.  Ik kan ze  wel in de kast hangen, maar die gebruik ik dan toch niet. Bij ons op zolder staat de "Afrika doos". Mijn man komt uit Afrika en alles wat wij dus niet geweldig vinden gaat in die doos en dat gaat dan weer naar Afrika. Mijn ouders weten van die doos, maar verder natuurlijk niemand. Als ik dan een cadeau kreeg en mijn moeder zat er bij, dan zei ze wel eens ..........."och, dat zouden ze in Afrika ook heel leuk vinden". Mijn moeder kent mijn smaak en wist meteen of het iets voor in de doos was.  De visite had natuurlijk niks door. Want je hoeft mensen niet onnodig voor het hoofd te stoten.

Ik heb mij verder erg geërgerd aan mijn collega's. Ik werk in het onderwijs en vorig jaar is een andere collega bevallen. Bijna iedereen is bij haar geweest. En bij mij............ik denk een kwart van de collega's. Ze wisten ook niet goed was ze moesten zeggen toen ik weer terug op het werk kwam. Ze hadden wel door dat dat natuurlijk niet netjes was. Er was zelfs 1 collega die van te voren zei "ik kom direct langs hoor, ik ben gek op babies". En.....................4 weken na de geboorte kreeg ik een kaartje. Ze had er op gezet.........."gefeliciteerd, een beetje aan de late kant, maar niet minder gemeend".............. ............als je het meent stuur je toch meteen een kaartje een niet een maand later. Ik weet nu in ieder geval dat ik niet veel van mijn collega's hoef te verwachten.

Ik weet niet meer wie het schreef, maar in 1 van de reacties staat iets over cadeautjes voor het oudste kind.
Ik doe dit ook altijd. Een klein cadeautje voor de oudste en een groot kraamcadeau. De theorie daarachter is dat de oudste niet jaloers wordt en zich niet helemaal buiten spel voelt staan.  Je viert dat hij/zij broer of zus is geworden. Het kan heel lastig zijn om ineens niet meer alleen te zijn en te moeten delen. Mijn moeder deed dit ook altijd en ik heb dit van haar over genomen. Ik denk dus dat het niet slecht bedoelt was van die mensen die cadeautjes voor je oudste kochten.

Groeten Anne

Wij hebben hele leuke dingen gehad.
Onder andere een luiertaart met daarop allemaal sokjes en maillotjes. Hele grote knuffels ( is mama gek op), kleertjes, speelgoed enz.
Onze ouders hebben de babykamer samen betaald, maar we hebben het zelf uitgezocht.
Ook van collega's hebben we veel gehad. Wij werken beide op de markt en we hebben minimaal 500 verschillende collega's. Dan krijg je wel ooit iets wat je minder leuk vind.
Maar weet je,....ze geven het je met liefde en het komt recht uit het hart van die mensen. Ik ga absoluut niet klagen over dat ik iets niet mooi vind omdat alle cadeaus heel oprecht gegeven zijn. Een gegeven paard niet in de bek kijken noemen ze dat!!!

Ik begrijp dat je niet alles mooi kan vinden, we zijn allemaal verschillend en hebben een eigen smaak, maar als iets recht uit het hart komt vind ik het gebaar al prachtig.

En wat betreft kraamvisite: De helft moet nog langskomen. Ach ik stel er maar niet te hoge eisen aan, die mensen die nog moeten komen vinden Femke niet belangrijk genoeg.

De belangrijke mensen, waar wij veel om geven die zijn wel geweest en hebben ons flink verwend. En dat zal ik niet vergeten.

Gr linda

ik heb echt heel erg veel gekregen maar letterlijk 3/4 van de spullen dacht ik, oh mijn god, mogen jullie ons niet ofzo!!! echt bijna alleen maar afgrijselijke dingen, maar wat dan wel weer erg leuk is, er kwamen mensen (met afgrijselijke) dingen aan, van wie ik het helemaal niet verwacht had, dat is dan toch weer erg leuk.

Wij hebben eigenlijk allemaal leuke en handige kado's gekregen! Er is maar 1 ding dat ik echt foeilelijk vind: een schapewollen gebreide broek (?????) echt heel lelijk! Verder waren alle kleertjes leuk, maar dat is al snel bij jongens, dan heb je niet zo veel variatie, vind ik. En knuffelbeesten vond ik altijd leuk, maar dat zou ik nu nooit meer doen. Ze nemen zoveel plek in en zijn soms helemaal niet leuk!
De kado's die ik acuut aan een ander zou aanbieden die net bevallen is: een pan eten (mijn schoonzus heeft in het begin regelmatig eten gebracht, een vriendin kwam bij ons koken) en een schoonmaakbeurt terwijl mama en kind lekker een dutje doen. Heel fijn was dat! W.b. kleertjes zou ik, als ik het al koop, een waardebon geven. Dan zit je nooit naast de smaak.

Overigens hebben wij heel weinig kraamvisite gehad en Loek is toch echt onze eerste... wij wilden de eerste weken graag rust, dus dat was zo vanzelf opgelost. Maar toen Loek last van die liesbreuk kreeg, durfde niemand, mn familie, meer langs te komen. Waren allemaal bang om tot last te zijn! Inmiddels is Loek bijna 5 maanden en ze moeten nog komen...
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, het is dubbel. Toen was het fijn, ik had genoeg aan Loek en mezelf, daar kon geen bezoek bij. Maar nu vind ik het ook rot, eigenlijk.

Wij hebben veel cadeaus gekregen en er is eigenlijk niets bij dat niet zo leuk is. Ja, okay, een paar rompertjes en sokjes die ik echt niet mooi vond. We waren  zo vrij geweest om een lijst te maken met tips voor kraamcadeaus en de  veel mensen hebben daar iets van gegeven of gekeken wat een beetje onze smaak was. We hebben ook bonnen van Prenatal, HEMA en de Etos gekregen.
Mijn ouders en schoonouders hebben geld gegeven. Ben met mijn schoonmoeder een middag flink gaan shoppen bij Prenatal en  het geld van mijn ouders uitgegeven  aan de kinderkamer bij Ikea en Kidsfactory. (overgroot)opa heeft meebetaald aan de kinderwagen.

Leuke  cadeaus vond ik een aantal  mooie prentenboeken (verzamelboek van Bommes, het mooiste visje van de zee, Rupsje nooitgenoeg etc.), een zilveren rammelaar gegraveerd door een vriendin die edelsmid is, een cd met de babymuziekversies van Coldplay, een mooie roze badjas met haar naam erop en een prachtig zelfgemaakt speelkleed. Van een paar mensen hebben we een pakket gehad met allemaal kleine cadeautjes en een luiertaart. Vond ik ook erg leuk!
Van de Prenatalbonnen heb ik speelgoed gekocht van Tiny Love. We hadden al  een mobile, nu ook een activity center voor aan de box  en een activitykleed.
O ja, en vrienden van ons laten een hobbelbeest (een kikker) maken door een kunstenaar :) Die krijgen we later, maar dat geeft niks, Suze is nog geen 3 maanden oud, ze kan er toch nog niet op    
Suze is dus erg verwend  en wij ook.

Die beschuit met marsepeinen muisjes is trouwens geweldig!!

Mijn collega's hebben een ambachtelijke bakker (in kostuum) bij ons langsgestuurd met een enorme krentenwegge (heel zwaar lekker Twents krentenbrood) van bijna 1 meter lang! Dat vond ik ook super. Dit was hem:

We hebben hem in stukjes in de diepvries gedaan.

@saskiamvbram
wat een geweldige taart zeg! Echt ongelooflijk, zoiets moois heb ik nog nooit gezien! Je durft de taart bijna niet op te eten. Het is bijna zonde..... Maar hij was vast heerlijk!

Om nog even terug te komen op de kado's voor een 1e of 2e.
Dit verschilt bij ons echt onwijs. Bij mijn 1e dochtertje kreeg ze een gouden armbandje, een zilveren bestekje, een kinderwagen, maxicosi, wipstoel, badje en accesoires, een theeglas met haar geboorte kaartje gegraveert. Hele mooie, dure en bijzondere dingen.

Bij mijn 2e dochter helemaal niets van dit. Logisch een kinderwagen etc. die hebben we dan al, maar ook niet meer die andere dingen..... Ik vind het ook leuk voor haar een gouden armbandje en een mooi bestekje.

Maar weet je..... ik koop het nu lekker zelf. Want ik vind dat zij dit ook gewoon "moet" hebben. Zij is voor ons net zo belangrijk als de eerste!

Terug
Bovenaan