Leuke moeder

Ik ben zo blij met mijn moeder(ha..ha..)

Het is een heel verhaal hoor. We hebben ze net twee weken geleden verteld dat ik zwanger ben. Zit ik toevallig bij hun thuis (mijn moeder is met pa op vakantie en mijn oudere zus past op onze gehandicapte broer), gaat de telefoon. Mijn oudtante. Had een heel verhaal. Zegt ze opeens: ,,ik hoorde van je moeder dat je in verwachting bent..." Dus ik : ,,uhhhh, dus ze heeft dat verteld?" ,,Ja", zegt zij weer, ,,maar ik zeg het tegen niemand hoor" Vlak voordat ze ophing zei ze nog: ,,veel succes in je strijd".

Een leuke opmerking, aangezien ik eerder een miskraam heb gehad. Nog een punt om te vermelden: ik wist dat mijn moeder met de bewuste oudtante had gesproken en dat deze oudtante had gezegd dat ze binnenkort overgrootmoeder werd. Dus ik zei toen tegen mijn moeder: ,,je hebt toch niets over mij gezegd?" En toen zei zij: ,,Nee, dat soort dingen moet je echt zelf zeggen hoor, daar heb ik niks mee te maken." Punt is dat ze het dus WEL heeft doorverteld En dat ze meer heeft verteld dan ik ooit aan iemand wil vertellen.

Mijn kwestie is nu dat ik eigenlijk heel erg boos op haar ben, en dat haar ook echt duidelijk ga maken. Maar ik vind het vooral lullig omdat ik nu eigenlijk vindt dat mijn oma nu ook op de hoogte gesteld moet worden van mijn zwangerschap, voordat ze dit van haar zus(de bewuste oudtante) hoort. Erg leuk, want ik wilde eigenlijk wachten tot na de eerste echo om te kijken of alles goed is.

Ik ben benieuwd aan wie mijn moeder dit nog meer allemaal verteld heeft!!

Wat vinden jullie, vertellen aan oma of niet?
Sorry, moest even mijn frustratie kwijt!

Manky
 
Tuurlijk! Gewoon vertellen. Als het eventueel mis zou gaan, hoort ze toch ook dat je zwanger bent geweest? Nu kan de hele familie met je meeleven en als de echo goed is, is het helemaal feest. Zelf ook 2x miskraam gehad. Bij de 3e keer raak mocht ook iedereen het weten, terwijl ik ook nog niet wist of het wel goed zat. En nu bij de 4e keer vertelde ik het ook dag één. Dus gewoon vertellen, iedereen is blij voor je.

Groetjes Nicole
 
Hoi manky,

Mijn moeder is ook zo, die had al verteld aan diversen mensen, vondt ik echt helemaal niet tof. En mijn beste vriendin(nicht) had het ook aan haar moeder doorverteld, en die had het weer aan mijn tante verteld.

Dus als ik ooit voor een tweede kindje ga hou ik echt drie maanden mijn mond, want ik vondt dit echt niet leuk.
Je neemt tenslote die mensen in vertrouwen, en zeker je moeder dat is de persoon die je moet kunnen vertrouwen.

o Ja dit was bij mij trouwens niet de eerste keer, ze had mijn trouwjurk ook al voor de bruiloft aan diversen mensen laten zien.

 
dus jij hebt ook zo'n leuke moeder? Na mijn miskraam had ze ook nog eens tegen mijn zus gezegd dat ze zeker dit jaar nog verwachte oma te worden, want ja, "wie eenmaal de smaak te pakken heeft......."



 
Mijn mening is dat je het gewoon moet vertellen. Snap best dat je er nog even mee wilt wachten na een eerdere miskraam, maar mocht dit eventueel weer gebeuren dan zal men er ook voor je zijn net als het wel goed zou gaan!
 
Ik zou zonder problemen het ook aan oma vertellen... die kan er toch niets aan doen dat oudtante het ook weet! en voor haar is het waarschijkelijk belangrijk dat ze het van jou verneemt.
Volgende keer gewoon beter zou ik zeggen, maar ja, zo'n ramp is het ook weer niet...
Succes, het zal goed komen, niet tobben over miskramen en zo...
Groetjes
Julia
 
Vervelend dat ze haar mond niet heeft gehouden. Mijn moeder heeft met heel veel moeite drie weken haar mond kunnen houden. Ik ben daar wel blij om, maar ik had het misschien ook wel begrepen als ze het verteld had aan iemand. Ze zijn zo blij voor je. Probeer het met haar te bespreken.
 
Terug
Bovenaan