Leuke moeder

wat een stelletje KUT moeders hebben jullie zeg! sorrie dat ik het zo grof zeg, maar mijn moeder heeft respect voor mij en ik voor haar. en zij zou nooit zoiets flikken. ik zou het helemaal gehad hebben met zo'n moeder. als je haar al niet meer kunt vertrouwen...
ik ben blij dat mijn moeder wel te vertrouwen is, en ik vertrouw dan ook mijn baby een dagje aan haar toe, maar met zo'n moeders wat jullie hebben zou ik mijn kind geen uur alleen laten!
mijn schoonmoeder is overigens ook zo'n geniepig mens!
 
Ik vrees dat het bij haar niet zo'n geval was van apetrots zijn en dan vertellen, aangezien oudtante overgrootmoeder werd, en de dochter van oudtante kanker had en oma werd, had mijn moeder waarschijnlijk zoiets van: oh, laat ik ook even een zielig verhaal vertellen over mijn dochter die zwanger is na een miskraam.

Ik vind het gewoon het naarst dat ze achter mijn rug om heeft geloegn, want toen ik haar vroeg of ze iets had gezegd zei ze glashard: nee hoor, dat is iets wat je zelf moet vertellen...
 
Ik hoop alleen dat die aanstaande moeders hier die zulke negatieve gevoelens voor hun eigen moeder hebben, wel beter zullen zijn voor hun kinderen. En dan hopen dat als ze groot zijn ziet zo ’n felle kritiek zullen hebben op jullie.
Ik zou zeggen, niemand is perfect, accepteer het tenminste van dat mens dat jou met liefde groot heeft gebracht. Ik vind dit een teken van volwassenheid.
Julia
 
Ik zeg niet dat ik ontzettend negatieve gevoelens voor mijn moeder heb. Ik vind dat je het nu wel een beetje uit het verband rukt. Ik vind alleen dat ze best wel mag weten dat ik dit niet echt op prijs stel, dat ze in mijn gezicht zegt dat ze het niet aan die oudtante heeft verteld, terwijl ze dat gewoon wel heeft gedaan. Natuurlijk accepteer ik het dat ze me met liefde heeft groot gebracht e.d maar ik vind dat ik het niet hoef te accepteren dat ze mijn wensen zo respectloos behandelt.
 
Hm ik zou zelf volgens mij ook meer moeite hebben met dat glasharde gelieg dan het echte doorvertellen. Als ik jou was zou ik me niet laten dwingen om het nieuws eerder wereldkundig te maken dan dat je van plan was. De eerste drie maanden zijn toch erg spannend. Ik zat er ook niet op te wachten om dat al met de rest van de wereld te delen.
 
Ik zou het niet eerder vertellen dan dat je er zelf aan toe bent. Wel zou ik mijn moeder ter verantwoording roepen. Wat een onzin dat ze trots is en daarom dus maar dit soort dingen mag doorvertellen. Mijn moeder is ook een hele trotse aanstaande oma maar dan nog hoort ze haar mond te houden. Je hebt het haar gevraagd en ze heeft gewoon gelogen daar zou ik ook heel erg boos over zijn geworden. Zelf heb ik het ook pas heel laat verteld omdat ik het heel bewust voor ons samen wilde houden.
Doe wat je hart je ingeeft en laat je vooral niet gekmaken door de buitenwereld. Je hebt al genoeg meegemaakt.

Sterkte
 
Oke, ik begrijp dat je boos bent vooral omdat ze gelogen heeft, maar ze zal waarschijnlijk bang zijn geweest voor je reactie omdat ze weet dat ze fout zat.
Ik zou wel melden dat je dat van haar niet had verwacht, maar pas op dat het niet in een grote ruzie escaleert, dat zou jammer zijn en die toestanden heb je niet nodig nu dat je zwanger bent.
Julia
 
Terug
Bovenaan