Leuke naam gezocht

Hallo

Ik ga binnenkort mijn eigen praktijk starten in reflexzonetherapie, maar heb nog geen naam Hebben jullie een idee? Ik wil graag een naam die passend is of symbool staat voor mijn werkwijze.
Ik ben gericht op eigen verantwoordelijkheid, mensen moeten zelf willen veranderen of iets aan hun situatie doen. Ik probeer door alle 'ruis' heen te zoeken naar de achterliggende oorzaak van een klacht (wat soms op het eerste gezicht onlogisch lijkt), ben vrij direct... Tja wat kan ik nog meer zeggen. Ideeen??? Ik dacht zelf aan een vertaling van een woord in latijn of grieks, iets anders mag ook

Help!!!!

hoi rosanne
spannend zeg,je eigen praktijk.ik ben niet zo thuis in griekse en latijnse vertalingen,maar persoonlijk heb ik het meest vertrouwen in praktijken die gewoon heten naar wat ze zijn evt met de achternaam van de therapeut( fysiotherapie jansen,of rosanne woedel,praktijk voor reflexzonetherapie.)
ik hou niet zo van moderne of vergezochte namen.ik weet wel dat iemand bij praktijk jansen onkundiger kan zijn dan praktijk huppelepup,maarja,een naam speelt toch op je gevoel.
succes met bedenken!laat je weten wat t geworden is?

Hai Kari

In eerste instantie wilde ik ook gewoon mijn eigen voor- en achternaam doen gevolgd door 'oraktijk voor reflexzonetherapie'. Maar mijn zus zei toen dat dit niet zo slim was. Allerlei bedrijven gaan je gegevens krijgen en je benaderen voor vanalles en nog wat, zoals of je wil adverteren enzo. Dan circuleert mijn eigen, persoonlijke naam in dat wereldje rond. Dat is misschien niet z fijn. En als ik de praktijk ooit wil overdragen, dan zit mijn eigen naam er ook aan vast.   Vandaar de keuze voor iets anders. Collega ´s van mij hebben bv ´panacea ´ of ´Infinitas ´. Ik vond dat wel leuk klinken vandaar het idee van vertalen. Maar het mag ook iets engels of Nederlands zijn.
Ik zal het uiteindelijk wel laten weten, maar ik ben bang dat het nog wel even duurt voor ik een beslissing heb genomen...

Hoi Rosanne,

Jeeeeeetje, wat spannend, zo'n eigen praktijk! En wat moeilijk, zo'n naam. Misschien iets waar de naam van Loek in verwerkt zit? Bijv. het latijnse 'licht' is volgens mij iets met 'luc'.
Of iets wat duidt op 'kern', omdat je zoekt naar de kern van het probleem en zelf ook kernachtig bent in je conversatie met anderen? Ik zit maar wat voor me uit te mijmeren...

Mocht je iets willen laten vertalen: ik werk op de gymnasiumafdeling van onze school en kan alles voor je laten opzoeken, dus laat maar weten.

Puzzel ze!

Groetjes,

Eveline

Hoi Rosanne,

Moeilijk hè! Ik heb ook een praktijk en heb het eerste jaar op mijn eigen naam gewerkt. Vervolgens ben ik een maatschap aangegaan en hebben we besloten de naam te wijzigen. Nu hebben we niet meer onze namen erin verwerkt. Je moet wel goed nadenken over je naam, vooral naar de toekomst. Een naam waarin de regio, een achternaam, een plaatsnaam of iets dergelijks wordt vernoemd geeft inderdaad problemen bij verhuizing, overname, enz. Van de andere kant moet je ook een professionele naam bedenken die past bij je beroep, niet dat mensen denken dat je een kapperszaak of dierenwinkel ofzo hebt.  Ik zal eens nadenken over een naam voor je, misschien valt me nog wel iets in..

Groetjes,
Dionne

Ik heb een eigen internetsite met baby en kindermode. En ik sta ook op een paar weekmarkten. Mijn zaak heet DOMINOKIDS.
Ik ben op die naam gekomen doordat ik eigenlijk gek ben op dobbelsteentjes. Maar de engelse vertalig daarvan is dice. Dat vind ik niet klinken voor kindermode.
Toen werdt het dominokids.
Spannend om voor je zelf te beginnen. Ik doe het inmiddels al 4 jaar.
Ik zal eens nadenken over een naam voor je. maar ik vind het wel moeilijk. Ik heb trouwens ook eerst op mijn eigen naam gewerkt.
Groetjes Linda

Hallo

Ik ben gisteren gaan zoeken op internet naar vertaalsites. Niet zo makkelijk overigens, de meesten vragen geld...   Maar ik ben met wat zoeken op verschillende latijnse vertalingen gekomen, waarvan ik de meeste wat hard vindt klinken of ze liggen niet lekker in de mond. Ik vind een latijnse vertaling professioneel klinken en ik wil geen half werk leveren of die indruk wekken. Laatst had iemand een advertentie in ons wijkblaadje met 'ik heb een massagepraktijkje...' dat vind ik zo amateuristisch overkomen. De prijs was ook zo laag, dat kan nooit een uitgebreid geschoold iemand zijn!
Maar goed: ik dacht aan de latijnse vertaling van 'gaan naar' omdat werken aan jezelf en je gezondheid een weg is. De vertaling is volgens die site ADIRE en dat vind ik best een mooie naam.

Wat vinden jullie? Ik wil er geen reflex oid aan plakken, want ik ga op den duur vast meer doen dan reflexzone.

Groetjes!

Terug
Bovenaan