Leuke naam gezocht

Ha ok ik snap nu een beetje wat je wilt qua naam. Ik heb even voor je na zitten denken (heb Gymnasium gedaan dus mijn Latijn woordenboek komt toch nog eens van pas ) en ik heb nog wel een toepasselijke gevonden denk ik, namelijk adiuvo. Deze heeft verschillende betekenissen, onder andere ondersteunen/ helpen/ bijstaan/aanmoedigen/bevorderen/ voeden/versterken/nuttig zijn.
Dus! Haha, ga er maar aanstaan...
Ik vond hem wel mooi, maar die van jou ook hoor.
Toch vraag ik me af of het heel handig is, zo'n "abstracte"naam. Ik las daar laatst een artikel over in de volkskrant ging over nieuwe merknamen en dergelijke. Het blijkt dat de meeste mensen het vervelend vinden dat alles tegenwoordig een beetje zo'n vage naam heeft. Mensen schijnen toch wel graag te willen weten waar ze aan toe zijn.
Maar goed, het is lekker jou praktijk natuurlijk, dus dat kan je helemaal zelf beslissen (fijn lijkt me dat). Succes verder!

Hoi Rosanne,

Het klinkt mooi!
Ik heb het ff opgezocht, maar de vertaling klopt inderdaad. Je zou ook kunnen denken aan Aditus, dat is een zelfstandig naamwoord en klinkt in vertaling wat meer 'af' dan een werkwoord. Het betekent dan: nadering, mogelijkheid om te naderen, toegang, aanloop tot iets, eerste stap, gelegeheid tot iets, weg. Past ook mooi in wat jij bedoelde, denk ik. En het staat mooi in een folder: Aditus betekent eerste stap, een weg: de eerste stap naar een gezond lichaam, etc, etc.

Groetjes,

Eveline

Hee, dat klinkt ook goed. Ik ga het meenemen in mijn overpeinzingen!!! Past idd ook. Ik vind de 'ronde' klank van adire wel mooi en aditus heeft dat minder, maar de betekenis spreekt me wel aan. Idd meer 'af'. Wel handig zo'n 'vertaalster' hier!!!

Bedankt!
En de rest ook voor het meedenken. We komen hier vast wel op een naam, als die er nu niet al bijzit...

oh bebek, ik had jouw berichtje gemist. Die klinkt ook wel!
Maar ik ben volgens sommigen ook wel een vage meid.... En herkenbaar is natuurlijk 'reflexpraktijk' of 'voetreflex- dingetje-en-nogwat', maar daar onderscheid ik me niet mee. Bij de naam die ik mooi vind, kan ik altijd nog toevoegen 'praktijk voor reflexzonetherapie' oid. Dan kan later dan er weer af of anders, maar blijft de naam hetzelfde. Snappie?!

ik vind adire mooier dan aditus...aditus klinkt voor mij een beetje somber. ik weet niet. meer zo van het einde nadert.... maar dat is alleen de klank en het gevoel wat ik er bij krijg.
alleen bij adire heb je natuurlijk wel dat mensen het gaan uitspreken als aadiere ipv at iere zoals het volgens mij hoort (ja ben ook oude gymklant). ad, naar en ire gaan.
maar ik ga ook even nadenken voor je al is mijn Latijn ook heel ver weggezakt....

groetjes,
Daphne

Terug
Bovenaan