Leuke positiekleding moet zeker nog uitgevonden worden!!!!!!

Hoi meiden,

De periode van positiekleding komt weer in zicht en hoewel het mijn 2e is vind ik het weer een ramp  om leuke kleding te vinden. Bij mijn vorige zwangerschap ergerde ik me echt dood aan die degelijke kleding en daarbij komt ook nog eens dat het echt klappen met geld kost voor een korte periode. Ik hou van stoere kleding met een tikkie vrouwelijkheid erin, jeans heb ik bijvoorbeeld van Indian Rose en ik hou van kleding die een beetje apart is transparante blousjes met pofmouwen bijvoorbeeld, topjes met een apart vlindermouwtje of iets dergelijks ik ben het voorbeeld van stoere en romatische kleding en dat kan ik nu net niet vinden in positiekleding grrrrrrrrrr!!!!! Wie weet leuke adressen met stoere positiekleding? Wat ik nog wel leuk vind is Mama Licious en Queen Mum, Esprit vind ik net als Noppies en Vida Dita  veel te degelijk, ik zal wel een zeikerd zijn want als het om kleding gaat ben ik echt vreselijk kritisch. Leuke adressen zijn welkom en het mag door het hele land want ik wil er ook nog wel een stukje voor rijden ik woon overigens in het midden van het land en daar ken ik de positiekledingzaken wel zo'n beetje en kan ik mijn draai dus niet in vinden.

Groetjes,

Puk

kijk eens bij esprit! Online ook veel leuke dingen te zien die niet zo "standaard"zijn vind ik! Ook bij de h&m hebben ze soms wel eens leuke aparte dingen, maar dat is echt mazzel hebben en bij de grotere h&m ´s hebben ze ook meer keus...
Ik probeer veel te combineren, heb 3 broeken gekocht, 2 nette voor het werk en 1 spijkerbroek. en daar kan ik veel mee doen met de kleding die ik al heb. Natuurlijk niet zoveel keus als "normaal", maar het is goed te doen!
Nou succes ermee!

Ik vind de positiekleding ook echt walgelijk! Net alsof ik normaal gesproken mijn kleding bij miss etam koop, ik ben 28, geen 45!

En inderdaad als het dan leuk is, is het zo duur en dat voor die paar maanden. Ik vind het zowieso niets om met zo'n dikke buik te lopen en dan al helemaal niet in strakke shirtjes!

Bij mijn eerste zwangerschap paste ik twee spijkerbroeken nog redelijk tot 8 maanden en ik had een broek met zo'n elastieken band van only, was al een paar jaar oud, maar dat moest maar. En ik heb een broek gekocht bij zo'n wierook-winkeltje, met elastiek en rokjes wilden nog wel. Maar ik voelde me echt niet leuk. En mijn favoriete driekwart broek  heb ik letterlijk tot op de draad versleten, die had ik ooit veel te  groot gekocht, maar er zaten van de gespjes aan, maar die konden nu weer op standje wijd.  Ik had wat shirtjes gekocht in maatje xxl bij de c&a, en daar moest ik het mee doen en van die mannen T-shirts zonder mouwen.

Ik was zo blij dat mijn zoon geboren werd, kon ik mijn leuke kleren weer aan! Nu bij een tweede zeggen ze dat je sneller dikker wordt, dus ik moet maar zien wat ik ga dragen. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en mijn gewone broeken zakken nog steeds en een riem is nog nodig, al heb ik al wel een beetje buik, maar dat zit onder de trui. Dus wie weet is er ook hoop deze zwangerschap.

En verder is het afzien, ik vind het echt helemaal niets, maar ja je moet wat als je graag kinderen wilt. Sorry voor diegenen die er zo lang op gewacht hebben en er nu zo van genieten. En zwijmelen van de mooie dikke buik, maar mooi en dik zijjn bij mij twee woorden die niet in een zin passen.

Tot overmaat van ramp gaat mijn zusje ook  nog trouwen in april, nou dan moet ik iets weten te vinden waar die dikke pens in past en het moet nog leuk zijn. Hopelijk pas ik mijn nieuwe spijkerbroek dan nog, die is wat groot eigenlijk, maar toch heb ik hem gekocht, moet er maar een riem om na de zwangerschap! En dan nog een leuk, ruim vallend en vrouwelijk shirtje.............

PFFFFFFFFFFFFFFFF, nog 25 weken!

Janine

Tsja.. ik zit dan wel wat dichter bij die 45 haha, maar ook vind het behoorlijk duf allemaal. Maar.. wat topjes betreft: gelukkig is de mode nog steeds een beetje met taille net onder de borsten en dan wijd uitlopend. Ik heb laatst bij de uitverkoop van Dept een mooi jurkje gekocht dat geweldig wijd uitloopt en waar mijn buik behoorlijk in kan groeien. Dus ik raad je aan om nog steeds ook naar de 'normale' kleding te kijken. Wel altijd goed passen, want de modellen zijn natuurlijk niet echt gericht op zwangere buiken en kunnen soms toch raar vallen..
Voor basishempjes en shirts vind ik trouwens Etam en H&M prima.
Trouwens: krijgen jullie ook veel 2e hands aangeboden door vriendinnen? Niet altijd even succelvol en ik vind het lastig om nee te zeggen. Het lijkt wel alsof je meteen een soort dump wordt voor hun zwangerschapskleding.. terwijl ik ook mijn eigen stijl wil maken. Nou ja, ik accepteer soms wat en zie wel of ik het draag. Na de zwangerschap gaat het gewoon weer terug of naar de Emmaus. (sorry, ik klink heel ondankbaar, het is natuurlijk ook erg fijn dat je geen fortuin hoeft te investeren aan een totaal nieuwe tijdelijke garderobe..!)

groetjes, Rudy

He Puk,

Mocht je in de buurt van Eindhoven zijn, dan moet je maar eens binnenlopen bij Innana. Echt leuke zwangerschapsmode, stoer, hip en modern!
www.innana.nl laat een impressie zien!
Shop ze!

Soucky

Hé meiden,

Geweldig om te lezen dat ik dus niet de enige ben die zo baalt van die positiekleding, ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een shirtje en wikkeltop van Dept gekocht en die kon ik redelijk tot het einde aan. Ik ga ook richting 45 jaar haha (35 ben ik nu) maar al zou ik 70 jaar zijn dan wil ik nog niet dood gevonden worden bij Miss Etam. Ik ga gewoon kijken voor superstretch shirts en die vreselijke positiebroeken moet ik de aankomende tijd maar voor lief nemen als  we straks (weer) zo'n kleintje in  onze armen sluiten dan zijn we het positie-leed ook zo weer vergeten.  Maar zoals Janine al schrijft ben ik ook niet in de 7e hemel tijdens de zwangerschap en op het einde ben je maar wat blij als de baby geboren word na de bevalling ben je voor je gevoel weer zo licht als een veertje al heeft je buik wel ff een paar dagen het uiterlijk van een verschrompeld theezakje (voor de dames die hun 1e verwachten, schrik niet het komt allemaal weer goed) Bedankt voor de shop-tips in ieder geval en sterkte de aankomende 5-6 maanden!

Groetjes,

Puk

toch blij dat ik niet de enige ben, die niks leuks vind en het allemaal veel te duur vind.
wat een ellende zeg!
heb de vorige keer (was vooral zomertijd) veel oude broeken door mn oma laten vermaken en met wat langere shirts uit de kast, lukt het best aardig..
mn oude spijkerbroek is nu nog veeeeel te groot en heb voor mn werk dus nu wel een keurig nette broek aangeschaft, die gelukkig in de aanbieding was. helaas wel degelijk, maar voor mn werk niet zo erg.

dus mocht iemand nog leuke winkels weten...
ik hou me ook aanbevolen en het mag idd in het hele land zijn...

groetjes Belle

Terug
Bovenaan