Lichaam na zwangerschap

<p>Hi,</p><p> </p><p>ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met jullie lichaam na de zwangerschap? Hoe laat heeft het geduurd voor alles weer ‘normaal’ was? Of heb je altijd een buikje gehouden? <br /><br /></p><p>Mijn dochter is nu 3 maandjes en ik word om de haverklap bekritiseerd omdat ik het gewicht nog niet verloren ben. Ik was ongeveer 20/22 kg aangekomen en er is (geloof ik) pas een kilo of 9 af. <br /><br /></p><p>hebben jullie tips? <br /><br /></p><p>liefs </p>

Zo, daar zou ik flink pissig van worden. Waarom denken andere mensen zich te moeten/mogen bemoeien met jouw lijf? Heel vervelend voor je! 

Na mijn eerste heb ik altijd een "zwangere buik" gehouden, zelfs op goed gewicht. Kreeg nog steeds de vraag of ik zwanger was. Nu, 3 maanden na nummer 2, nog een veel grotere buik. Ik moet er mee leren leven, maar het is moeilijk.
Hopelijk verdwijnt de buik bij jou wel. Succes!

Ik denk dat je het tijd moet geven. Ik gaf borstvoeding en lette op wat ik at, waardoor ik na een maand of wat weer bijna mn normale figuur terughad (plus slechts 12 kilo aangekomen, dat scheelde ook). Maar ik houd ook van sport.. buik was weer als vanouds. Maar dat is echt per persoon anders. Afvallen is meestal vreselijk moeilijk. Geef het tijd, gezond eten en regelmatig bewegen zou uiteindelijk moeten helpen. Maar of je buik weer plat wordt hangt van veel af denk ik. Negeer de haters en gun je lijf tijd!

Bij mij waren alle kilo's na twee weken al weg, maar een jaar na de bevalling had ik nog een slappere/grotere buik. Nu weer zwanger, dus weet nog niet of het ooit beter wordt. Ik heb het geaccepteerd, maar ben niet meer zo zeker over mijn lijf als voor de zwangerschap.  
Sterkte met die rotopmerkingen, het is al moeilijk genoeg ? Ieder lichaam is anders! Maak je niet druk om die kilo's, dat komt echt wel een keer. 

Oh waar bemoeit iedereen zich toch mee! 
Ik ben van mezelf sportief gebouwd, was altijd zo rond de 67 kilo bij 170, met stevige (boven)benen en billen van het sporten en zeker niet dik. Na verwijderen van spiraal iets aangekomen, dus net voor de eerste denk ik zo’n 70 kilo. Baalde ik al aardig van, maar kwam ook ruim 20-22 kilo aan. Niet eens gek gedaan met eten (oke, beetje in de eerste maanden door erge misselijkheid, dan at ik de hele dag door beschuiten met hagelslag en spekkies), maar dus toch een hoop erbij. De eerste 15 gingen geleidelijk, ik denk dat ik die na een maand of 3/4 kwijt was. Daarna stagneerde het en begon ik juist net te balen. Een tip: ga niet sporten als je er nog niet aan toe bent! 
Ik dacht te gaan sporten om af te vallen: bekken klachten, dus helemaal ahit.
Vanaf een maand of 6 met OneFit wat sportlesjes en yoga gaan doen en zo langzaam mijn lijf en vertrouwen in mijn lijf teruggekregen en wat afgevallen, mede doordat ik in combinatie met sporten motivatie had gezonder te eten. Door corona en sluiten van sportscholen zat het er ook zo weer aan, na een jaar woog ik rond de 72/73. Anderen zien dat ik er ‘prima’ uit zie, maar ik weet dat ik eigenlijk die 5 kilo er af had gewild. Maar maak je niet te druk, niet alles zal weg gaan, maar met een gezond eet en leefpatroon komt het goed met je! Koop gerust wat leuke kleding in een maat groter, jezelf ‘leuk vinden’ is het halve werk.
Overigens ben ik nh net zwanger van de tweede en begint deze ellende weer can voor af aan. Het is het allemaal waard!

Wat vervelend zeg.. Na een maand had ik me oude figuur wel weer terug. Maar ik was in de zwangerschap ook maar 16 kilo aangekomen. Wel heeft het een paar maanden geduurd voordat ik me conditie weer echt op orde had en vond ik het de eerste maanden echt niet fijn om seks te hebben.
Hopelijk heb je de kilo's er snel vanaf!

Wat een onzin die opmerkingen inderdaad. Blij dat ik ze nooit gehad heb, zou er mega onzeker van worden. Ik deed voor de zwangerschap zwanger fit en ben daarna mama fit lesjes blijven doen. Dus verantwoord weer trainen, vooral om me weer fysiek sterker te voelen wat heel fijn was. Daarnaast borstvoeding gegeven en druk in de weer met die kleine en een jaar later was ik weer lekker in m'n vel en iets slanker dan voor de zwangerschap (ik begon toen niet heel slank). Maar na 3 maanden is echt onzin en alleen voor sommigen weggelegd. Ik had naast m'n baby, baan en leven ook echt geen zin om alles op te offeren om er weer gelijk strak bij te lopen. Qua belasting kon ik na een maand of 9 weer echt fysiek zwaarder sporten. Laat iedereen dus ajb praten en wees trots op je lijf dat 9 maanden keihard gewerkt heeft en nog doet! Ga niks overbelasten in elk geval en geniet van je eten.

Nou zeg, je bent goed zoals je bent hoor! Ik was 18kg aangekomen. Is nu wel weg na tien maanden. Nog wel een slappe buik overgehouden, maar de weegschaal geeft wel een oke getal aan. 

Terug
Bovenaan