Oh waar bemoeit iedereen zich toch mee!
Ik ben van mezelf sportief gebouwd, was altijd zo rond de 67 kilo bij 170, met stevige (boven)benen en billen van het sporten en zeker niet dik. Na verwijderen van spiraal iets aangekomen, dus net voor de eerste denk ik zo’n 70 kilo. Baalde ik al aardig van, maar kwam ook ruim 20-22 kilo aan. Niet eens gek gedaan met eten (oke, beetje in de eerste maanden door erge misselijkheid, dan at ik de hele dag door beschuiten met hagelslag en spekkies), maar dus toch een hoop erbij. De eerste 15 gingen geleidelijk, ik denk dat ik die na een maand of 3/4 kwijt was. Daarna stagneerde het en begon ik juist net te balen. Een tip: ga niet sporten als je er nog niet aan toe bent!
Ik dacht te gaan sporten om af te vallen: bekken klachten, dus helemaal ahit.
Vanaf een maand of 6 met OneFit wat sportlesjes en yoga gaan doen en zo langzaam mijn lijf en vertrouwen in mijn lijf teruggekregen en wat afgevallen, mede doordat ik in combinatie met sporten motivatie had gezonder te eten. Door corona en sluiten van sportscholen zat het er ook zo weer aan, na een jaar woog ik rond de 72/73. Anderen zien dat ik er ‘prima’ uit zie, maar ik weet dat ik eigenlijk die 5 kilo er af had gewild. Maar maak je niet te druk, niet alles zal weg gaan, maar met een gezond eet en leefpatroon komt het goed met je! Koop gerust wat leuke kleding in een maat groter, jezelf ‘leuk vinden’ is het halve werk.
Overigens ben ik nh net zwanger van de tweede en begint deze ellende weer can voor af aan. Het is het allemaal waard!