Lieve VERA....

Ik wilde er ook nog even aan toe voegen dat ze ons nu hebben uitgelegd wat IVF precies is, en wat zij vonden dat in onze situatie het beste is. En dat is inderdaad verder gaan met Clomid voor een half jaar. En dan eens aankijken hoe de situatie verder gaat. Maar als je nu met IVF gaat beginnen, gaat het allemaal wel heel erg snel. En het heeft nu al zo'n inpact op je, laat staan, als je nog verder gaat!

Blijven volhouden, x Vera sterkte, ik denk aan je.

Lieve Vera,

Kan mij heel goed voorstellen dat je een raar weekeinde achter de rug hebt.. veel te horen gekregen waardoor je koppie overstroomd van de gedachten..wat als en ja maar enz..
en inderdaad als je mateen mat ivf begint is het wel een hele stap maar daar groei je ook verder naar toe naar mate de tijd vorderd..toch?
als het goed is ben je vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en heb je misschien nog een groter eitje.. dat zou een goed bericht zijn he?
heeeee... lekker op vakantie wanneer en waarheen allemaal.. wij hebben pas in augustus vakantie en moeten dus nog even doorbikkelen haha maar het is in zicht en dat is al een lekker gevoel...(zegt een collega "oh nou als je op vakantie bent wordt je vast zwanger dat is meestal zo!!) stomme muts (sorry) alsof we nog niet eerder op vakantie zijn geweest..maar ja gewoon laten gaan denk ik dan maar weer.. haha
Ben vandaag na mijn vlucht even (uurtje wachten) naar de bedrijfsarts geweest en heb het hele verhaal even uit de doeken gedaan dat ik onder behandeling sta van een gyn en dat we er veel moeite voor doen en dan ben ik er niet op mijn vruchtbare dagen!! hij moest lachen om mijn verhaal en vertelde dat er heel veel collega's zijn die dit hebben en dat ik er niet alleen voor sta... poe he even een pas van mijn hart hoor..
dus morgen wordt ik gebeld door mijn unit manager en gaan we even een afspraak maken. hij heeft al een mailtje naar haar gestuurd en daarin stond dat ik al langere tijd ongewenst kinderloos ben.. kwam even hard aan in mijn koppie (nu gaat iedereen het weten naar mij gevoel) maar het hoge woord is eruit en ik ben blij dat ik even geweest ben.. Ben beniuwd wat er gaat gebeuren.. misschien moet ik wel op de grond werken..(eigelijk wil ik dat helemaal niet maar ja wat moet dat moet maar dan) of op kantoor als ze niet een goede ikdeling kunnen maken.. het gaat maat om 1 week in de maand denk ik dan maar we zullen zien wat er gebeurd.. (ik hoop dat je het nog allemaal snapt en dat het niet te warrig is geworden.. anders hoor ik het wel)

Hoe is het weer bij jou nu... je woont toch in limburg of niet maar volgens mij is het daat nu snik en snik heet......
mijn vriendinnetje die in augustus moet bevallen smste dat ze het bijna niet meer uithield.. ik heb zo met haar te doen..haha zie je het al voor je zo'n puffende vrouw die hoogzwanger is haha
nu wij nog he lieve vera.. onze tijd komt zeker weten hoor daar geloof ik heilig in..

ik hoor je verhalen van het ziekenhuis nog graag...

ik denk aan je en hou je taai he?

kus haag

Een hele zonnige goedemorgen Lieve HAAG,

Ik ben inderdaad gister weer een bezoekje gebracht aan het ziekenhuis.
Ik was in totaal alweer bijna een uur kwijt, maar dat kwam ook omdat we voor mijn man nu bezig zijn. Hij heeft meteen bloed laten prikken, maar er waren meer dan 40 personen voor hem, dus ik heb de auto gepakt, en ben al naar kantoor gegaan, en hij is te voet bij mij de auto weer op komen halen. (Bloed prikken duurde nog geen 12 seconde!)

We hebben ook meteen op radiologie een afspraak voor hem gemaakt voor een echo. De eerst komende datum viel eind juli (maar dan zijn we nog op vakantie) dus de eerst volgende na onze vakantie is op 8 augustus, dus over een maand kan hij daar pas terecht. Maar de afspraak staat in ieder geval, en dan is die rust er tenminste al!
(Of niet natuurlijk!) Ik denk dat nu het bloed prikken achter de rug is, en de afspraak staat, dat ook al wat rust brengt.

Er was ook weer een andere gynecoloog, (in opleiding) dus je kunt iedere keer voor een ander je broek laten zakken. Nu heb ik daar niet zo'n moeite mee.
En ze had nogal slecht beeld op het scherm (donker/onscherp) dus heeft een hele tijd liggen roeren () en nu bleek wel aan de andere kant er ook nog wat aant groeien te zijn. Dus dat is alweer meegenomen. De eitjes waren helaas in tegenstelling tot de vorige keer, niet zoveel gegroeid. Daarom hoef ik zaterdag ook pas terug.

En als ik heel eerlijk ben verwacht ik er deze ronde niet zo veel van. Onze vruchtbare dagen zijn geweest, en het liep niet lekker tussen ons, en dan ga je ook niet altijd zeggen, het moet nu. Dat is gewoon niet altijd prettig op die manier. Dus daar ga ik maar niet van uit. Ik had een beetje een dip van het weekend en mijn had dat wat later deze week. En hij uit zich niet altijd zo. Ik heb echt zoiets van samen, en hij heeft zoiets van: je hebt al zoveel aan je kar hangen, ik wil je sparen, en ook nog niet met mijn dingen lastig vallen. Het zijn toch dingen van ons samen!? Ik heb ook het idee dat hij het gevoel heeft, dat het zijn schuld is! Ik zei tegen hem, het is geen kwestie van schuld. Toen ik die tabletten kreeg, zei hij toch ook niet tegen mij: het is jou schuld. Zo werkt het toch niet, ik vind het echt   iets van ons samen!! Maar goed, daar moeten we dan ook nog maar aan werken. Ben benieuwd wat er zaterdag uit komt.

Mijn mannetje is vrijdagavond de stad in, en zondag ook op pad (autoracen, kon ik wel mee, maar wat moet ik daar!) dus dan heb ik lekker wat tijd voor mezelf. Dan zal ik je de reactie van zaterdag (bezoek ziekenhuis) wel doormailen.

Nu zei ze gister dat de cyclus toch nog niet regelmatig is, want het duurt nu alweer langer dan de vorige maand. Dus het kan zijn dat de tabletten toch weer verhoogd gaan worden. En dat ik dan naar 3 tabletten clomid per keer gaat.

Wat een ellende en gedoe allemaal he, maar ja, bij de forum dames zal het allemaal niet anders zijn. Ik ga nu maar snel posten, voordat het dadelijk er weer niet opstaat!
Tja, ben benieuwd hoe het met jou werk verder gaat. Het is in ieder geval goed, dat jij het kwijt bent, en ze moeten maar zien wat ze er mee doen. Het is nu hun probleem.
(je snapt wel hoe ik dat bedoel denk ik). Nu maar hopen dat jij je met de oplossing kunt vinden. X Vera en hou me op de hoogte. Sterkte met alles. Ik denk ook aan jou!

Het is inderdaad hier in limburg wel heel erg warm. Maar ja, als het regent dan is het ook niet goed. Dus we nemen het maar zoals het komt, en we doen maar rustig aan.
Op het werk is het goed uit te houden, je hebt er geen idee van dat het dan buiten zo warm is. Dus dat valt dan allemaal wel mee. En als het weekend is, dan kun je je er ook een beetje naar kleden, maar ja, op je werk moet je toch wat aan hebben he?

Hoi Lieve HAAG,

IK bedacht me zojuist dat ik nog even vergeten had te vermelden waar en wanneer we met vakantie gingen. Dat had je ook gevraagd.

We moeten vandaag en morgen, en volgende week nog werken.
En dan heb ik 4 en marcel 3 weken vrij. Het hele bedrijf is dan gesloten.
We gaan 17 juli (eigenlijk snachts) vertrekken voor 2 weken.
En we gaan naar het gardameer in italie, naar een camping met onze nieuwe  caravan en auto. Ben eens benieuwd hoe dat gaat, en bevalt. Hebben wel al een proef weekend gedraaid en dat is beregoed bevallen. Ben eens benieuwd hoe dat gaat. En een beetje ontspanning kan de zwangerschapsvoorbereiding ook geen kwaad. Ik geloof dat ik mijn dagen weer heb, als ik in die week op de terug reis ga, dus ik weet nu wat ik voel, dus daar kan ik dan wel weer op reageren.
Dat was het voor nu. Ik weet niet wanneer jij er weer bent, maar zaterdag of zondag mail ik je weer. En daarna wacht ik weer geduldig af op jou! x   Vera
(en hou me op de hoogte over je werk enzo, waar ben jij nu, oh ja, je bent het net geweest he! shit, volhouden, we komen er wel, ben ik ook van overtuigd).
Leukste zou zijn, als we samen zwanger zijn, hoe moet dan anders verder met ons,op deze site!!

Hoi Lieve Haag,

Ik denk dat je weer onderweg bent.
Maar ik zal je even mijn laatste bevindingen doorgeven,
van mijn bezoekje van gister.

Het was voorlopig even mijn laatste bezoekje!
Ik weet niet of ik er een  of een  moet neer zetten.
Ik heb nu een recept gekregen, eerst weer proVERA en daarna weer Clomid.
Ik zal het nog even uitleggen.

Deze ronde zijn de eitjes niet goed gegroeid, en er gebeurt dan nu ook niks.
Vandaar dat ik nu aan de provera moet, om de menstruatie op te wekken.
En daarna weer Clomid. Maar dan dezelfde hoeveelheid, omdat ze niet de
dosering willen wijzigen, en je dan op vakantie sturen. Dat doen ze liever niet.
Dus blijft het nu maar 2 tabletten, en dan kan ik zelf kijken wanneer ik daarmee begin.
Maar als ik nu met die tabletten begin, dan ben ik ongesteld op mijn vakantie in italie, en daar word ik ook niet echt blij van.
Dus denk ik dat ik maar wacht tot 31 juli en dan met de tabletten beginnen, dan is het nog een week, en als die menstruatie dan komt, dan heb ik wel nog vakantie, maar ben ik die week nog vrij, en mijn man, is dan weer aant werk. Kan beter thuis ongi zijn, dan op het werk, of als ik 2 dagen in de auto zit!
Dus als ik ongi ben geweest, na de 10e dag moet ik gewoon weer even naar het ziekenhuis, om te kijken of de eitjes aant groeien zijn.
En ik denk dat we daarna dan naar 3 tabletten clomid gaan!
Verder laten we het maar even op zijn beloop gaan.

Lekker uitrusten, vakantie vieren. Genieten en dat soort dingen.
Laat jij me even weten wanneer je terug bent, en wanneer je weer weg bent?

Tot mails, en ik zal af en toe nog eens kijken, want vanaf dinsdag zijn wij op vakantie en 4 augustus zijn we dan weer terug. Hoop dat ik je voor die tijd nog "spreek!".

Heel veel liefs, en sterkte met alles. En denk erom, volhouden he. Ik denk aan je.
Weet niet precies waar jij nu zit, hou me maar op de hoogte. x Vera

(De uitslag van het bloed van marcel is nog niet binnen!)

Lueve vera,

wat een verhaal had je geschreven joh??
hopen dat die 3 clomid inderdaad een betere uitwerking hebben bij je maar ik kan mij voorstellen dat   de gyn geen overstimulatie wil hebben als jullie lekker met je billen in het gardameer liggen te dobberen.. haha
wat een heerlijk vooruitzicht allemaal he? vakanties zijn altijd zooooo lekker.. daar moeten we er eigenlijk meer van hebben.. haha
ik kom net uit nigeria (abuja) en ben vanmorgen met een gigavertraging thuis gekomen.. maar we zijn er weer en genieten alweer lekker van het "thuis" zijn..
ik kon deze keer niet naar het ziekenhuis om een follikelecho te laten doen want ik was 5 dagen onderweg.. helaas maar ik heb wel de clomid geslikt en hebben maar een beetje gegokt op wanneer enzo.. toch ga je snel af op de aanwijzingen in het ziekenhuis want ik voel nooit of ik nou een eisprong heb ja of nee.. dus we zijn lekker aan het gokken en misschien goekken we een keertje goed van de week.. haha hopelijk hebben we dan "beginnersgeluk" haha
waar gaan ze naar zoeken ik het bloed van je man eigenlijk?? als je dat al verteld had... sorry maar dat ben ik dan weer vergeten..
en heb je inmiddels al wel uitslag erhad erover??
ben benieuwd naar de bevindingen..
ik ben wel wat rustiger geworden nu ik het out in the open heb gegooid bij mijn werkgever en het geeft mij rust en dat had ik eigenlijk niet verwacht...grappig..
kan mij altijd van te voren heeeeel erg druk maken over hoe ik iets ga vertellen en of ik de goede woorden wel gebruik...soms ben ik echt een stresskonijn..haha maar nu even niet hoor want ik heb weer lekker weekeinde en die staat deze keer compleet volgeboekt.. poeh he maar gelukkig wel allemaal leuke dingen hoor??!
maaandag ga ik naar jfk en dan ben ik woensdag weer terug...en dan ben jij lekker op vakantie....lekker genieten meis met je mannetje en lekker dobberen daar in het meer  ... ik ben er ook geweest ooit met de caravan  van mijn oom en tante en ik weet nog.. het is een prachtige omgeving.. mooi en leuke sfeer..
dus lieve vera heel veel plezier wens ik je alvast en ik kijk van het weekeinde nog even op de site of je misschien  iets heb teruggeschreven...

ik denk aan je...

liefs haag  

Lieve Vera,

ik weet niet of je dit nog leest maar.....fijne vakantie, geniet er lekker van en kom lekker uitgerust weer thuis......(en bruin natuurlijk)

denk aan je!

liefs haag

Hoi Lieve Haag,

Hier eindelijk weer een bericht van mij.
We zijn zaterdag terug gekomen en het was bere tof.
We hebben deze maand (clomid-technisch) een maand overgeslagen!
Ik heb op vakantie blaasontsteking gehad, daar ben ik mee naar de dokter
geweest, en heb een kuurtje gehad, dus die combinatie leek ons ook al niet goed.
En buiten dat, hadden we al besloten, er op die manier niet mee bezig te zijn.

Ik zal nog even inhaken op de oude mail, van voor de vakantie.
De laatste keer dat ik er was voor een echo, was ze niet onder de indruk van de
groei van de eitjes, en ze hebben het weer gehad over het verhogen van de dosering.
Want de eisprong deed er weer langer over, en het liep allemaal niet volgens plan.
Ze wilde me dus eigenlijk tabletten voor een half jaar geven, zodat we niet iedere keer naar het ziekenhuis hoeven, maar nu de dosering omhoog moet, doen ze dat liever niet. dus ze hebben me een recept voor 2 tabletten gegeven, en dat doen we dan nog een ronde, en gaan waarschijnlijk daarna over naar 3 tabletten.
Maar ze gaven in het ziekenhuis zelf ook al aan, dat hun het als "een probleem"zien, wat ze zo snel mogelijk opgelost willen zien. Maar wij moesten maar het tempo aangeven, en daarom hebben we ook een maand overgeslagen.
We hebben heel veel geklust, soms 3 keer op een dag (), maar dat is het anders, niet zo van tabletten, en het is niet goed om het zo vaak op een dag te doen, maar puur bekeken op de zin, en het fijn hebben. En dat was geweldig. Dus het was een goede keuze om een maand over te slaan, en het zaad blijft toch wel goed.

Morgen moet marcel naar het ziekenhuis voor een echo te laten maken. Ik ben nog een week thuis (heb nog vrij, hij moest vanmorgen weer beginnen).
Hij is op vakantie jarig geweest, en we hebben een bere tijd gehad samen.
We zijn met 3 koppels op vakantie geweest, en die andere 2 koppels zijn eerder naar huis gegaan, en toen hebben we ons zelf nog op een paar dagen extra getrakteerd!

Het bloed was goed, die uitslag was voor de  vakantie al binnen. Weet eerlijk gezegd niet precies waar ze naar zochten(!)
Hoop dat ik alle vragen heb beantwoord. Ik wilde even snel reageren, maar heb niet echt de rust nu om te typen, er is nog zoveel te doen, tja, dat begint nu weer.
En een dag is zo om (laat staan een week!)
Druk weekend gehad, maar wel leuk allemaal. Verder eigenlijk weinig nieuws.
En jij,. wanneer in augustus heb je vakantie, en wat ga je doen, waarheen, hoelang?
Hoe staat het nu met jullie situatie? x En ik denk aan je.   Vera tot mails.

Terug
Bovenaan