Liga 1e stap: suiker en glucosestroop!

quote: anoniememama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-10-2008 18:04:14'));

Helemaal mee eens. Alhoewel ik een koekje af en toe nog niet zo erg vind. Zolang het maar niet dagelijks is, daar hebben we de broodkorstjes voor.
Enne over het zelf maken, nog een vraag (staat ook op andere forum): Als je ontdooide babyvoeding verwarmt, mag het dan gewoon tot goede temperatuur of moet het eerst door en door heet en dan afkoelen?

Ontdooide klaargemaakte babyvoeding (neem aan dat je groenten en fruit bedoeld) laten ontdooien in de koelkast en dan tot de juiste temperatuur verwarmen. Als je het te heet verwarmt neemt de voedingswaarde af.
Ik blancheer de groenten altijd, vries ze in en kook ze dan kort af als ik ze gebruik, altijd 'vers' dus! (dan mag je ze niet eerst ontdooien)  

Hier ook geen Liga meer..
Had ook een pak aangeschaft en dacht.. vanaf 4 mnd, nou dan kan er niks inzitten wat een baby niet mag, dus... Maar idd, die dingen zijn mierzoet en ze vond het wel lekker (idd ook verkruimeld door het fruithapje), maar kreeg er na 2 dg ook nog eens krampjes / verstopping van... Grrr.. Het arme kind..
Beter een soepstengel of rijstewafen inderdaad.. En vanaf 6 mnd mogen ze ook een aardappel door de fruit of groente om het dikker te maken.

Hoi,
Altijd handig zo'n "discussie".
ik heb vorige week liga aangeschaft, maar denk dat ik ze dus lekker zelf op ga eten.
Ik dacht weer eens wat anders door die fruithapjes,maar als er zoveel suiker in zit dan moet onze meid(4mnd) het er maar zo mee doen.
Je gaat er ook vanuit dat het verantwoord is. Ik kijk eigenlijk nooit op de verpakking naar de ingredienten.
Groetjes Petra mv Salin

ik denk niet dat het geven van een liga echt kwaad kan voor een baby ondanks de suikers die er in zitten. hoeveel suiker zou erin moeten zitten voordat het echt kwaad kan.

je eet toch zelf ook geen pak donuts of koek weg op een dag? dat is voor jezelf ook niet goed dus voor je baby ook niet, maar 1 liga door fruit of groente om je baby te laten wennen aan stukjes  en andere structuren is volgens mij echt niet slecht voor hem/haar.

groetjes Nina

Tja, er worden tegenwoordig veel extra ingredienten toegevoegd aan producten en daar word ik ook niet altijd vrolijk van. Daarom hier zo min mogelijk potjes en zoveel mogelijk vers. Maar soms ontkom je er niet aan.

Ik wil nog wel even een opmerking maken. Uit sommige stukjes lijkt het namelijk net alsof suiker altijd slecht is. Dat is niet zo. Er zitten zelfs in  veel verse fruitsoorten suikers en die zijn niet slecht. Maar dit zijn natuurlijk geen toegevoegde suikers, dat is het verschil.

Oh ja en ik ben er niet van overtuigd dat al die wetenschappelijke onderzoeken ook betekenen dat we beter "weten" wat goed voor onze kleine ukken is. Veel wetenschappelijk onderzoek wordt namelijk gedaan  vanuit een bepaalde achtergrond of aanname. Ook is niet al het wetenschappelijke onderzoek even objectief van opzet.  Je goed laten informeren en vervolgens je gezonde verstand gebruiken, is volgens mij nog altijd de beste manier

Hallo,

Ik kom van het voorjaarsforum ik wou even reageren. Ik vind het een beetje overdreven als ik eerlijk moet zijn mijn dochter krijgt lekker een lange vinger ik ga zelf ook niet op een droog kaakje zitten bijten. Ik ben er zelf ook groot mee geworden en ik heb er niks van overgehouden en sommige suikers zijn goed. En in de toekomst als ze groter worden hou je dat ook niet tegen want op school word er ook getrakteerd van alles en nog wat.

Groetjes lis

Terug
Bovenaan