Loopstoeltjes

Hallo allemaal,

We hadden het er al even over gehad het beruchte loopstoeltje.

Nou was hier vanochtend de fysio op bezoek( ivm voorkeurshouding) En toen kwam het loopstoeltje zo ter sprake.

Wat zij zei is dat deze dingen echt zo slecht zijn voor kindjes. Ze hadden nu al meerdere kindjes in de praktijk die onder behandeling waren voor het lopen omdat ze niet goed leren hun voetjes af te rollen met lopen. ( ze lopen hier als het ware op hun teentjes)

Ik wil jullie dus goed bedoelt waarschuwen voor die dingen. Het laatste is denk ik wat je wilt dat je kindje zich niet goed ontwikkeld met lopen.

Ik wil verder niemand voor het hoofd stoten maar alleen even de informatie met jullie delen.

Groetjes Tamara

hier wil ik even op inspringen.
bij het cb hier zeggen ze dat het geen kwaad kan als je je kind ene half uurtje per dag erin laat.
maar meer ook niet.
mijn moeder werkte op kdv en gebruikte het daar ook maar de kids bleven er niet langer dan half uur in

Ik herken wat Tamara schrijft. Onze oudste is als baby zijnde onder behandeling geweest bij een fysio voor zijn voorkeurshouding. Toen heb ik het met haar er ook wel eens over gehad en kreeg toen hetzelfde te horen. Met alle respect voor het cb, ik denk toch dat fysio's hier meer verstand van hebben.

toen ik vorige week bij de kinderarts was en de kinderfysiotherapeut er ook bij was kreeg ik ook te horen dat hij adviseerde die dingen en even eens babyjumpers nooit te gebruiken naar dat ze slecht zijn voor de ontwikkeling worden kinderen er ook erg hyper van..

de therapeut zegt ook je mag het bij baby's geen adhd noemen meer het is te vergelijken daar mee..

@ kelly nee dat is echt heel anders........
Daarbij heb ik op een kdv nog nooit een loopwagentje gezien! Omdat het aan alle kanten word afgeraden.
Laat kindjes maar lekker kruipen en rollen op een speelkleed op de vloer leren ze veel meer van en hebben wrs nog veel meer plezier!

Ook de wiptstoel word hier sterk afgeraden. De houding is slecht voor de kindjes. Maar je kan natuurlijk niet helemaal voorkomen dat ze niet in de wipper zitten als ze straks hapjes moeten. Kyan ligt hier eigenlijk heel veel in de box zoveel mogelijk op zijn buikje en op de doomoo. En lekker op t kleed. De wipper staat even in een hoekje omdat het momenteel voor hem niet goed is.

En idd ik denk ook dat een kinderfysio er toch wat meer verstand van heeft dan die mutsen( sorry hoor) op het cb.

Terug
Bovenaan