Loopstoeltjes

Neej hier geen loopstoel en ook geen hond, daar kan ik niet over meepraten..

maar ben benieuwd wat jij bedoeld met een wipstoel Tamjo??
Ben nieuwsgierig waarom ze dat afraden? Vanwege de rechte houding of de rug ofzo? Florian zit buiten eigenlijk altijd in zn wipstoel...

Groetjes Annemiek

Ethan wil alleen maar recht op zitten
En als hij niet helemaal recht op zit gaat meneer zitten huppen om recht op te komen en of dat nou in de schommelstoel maxi cosi bank of op schoot is maakt niet uit..
En als je hem dan niet helot of juist neerlegt dan zal je het merken dan zet hij het op het janken

@miekje het heeft idd wat te maken met de houding waar ze inzitten. Daarbij mag kyan er nu niet in ivm zijn hoofdje. Hetzelfde geldt voor een maxi cosi die houding schijnt ook niet heel goed te zijn voor ze. Maar ja het allemaal voorkomen kan natuurlijk niet. Wij houden hier absoluut rekening met de wipper maar dat is omdat kyan een lichte afplatting heeft / had. Het gaat de goeie kant op. En als hij straks hapjes krijgt gaat hij daar ook gewoon in hoor. Het beste is ze lekker op hun buikkie leggen zegt de Fysio. Soms best moeilijk hoor want hij heeft er niet altijd zin in. Als hij t beu is draait hij zichzelf zo op zijn rug de kleine eigenwijs!

Groetjes Tamara

Ik kreeg dus ook hetzelfde van de week al te horen. En zeker zithoudingen nog niet stimuleren. Slecht voor de heupjes en ruggegraatje. Wipstoeltje mag wel maar dan even. Maxi-cosi mag hier wel maar dat heeft meer te maken met de vorm van het hoofdje en hij daarin op zijn achterhoofd moet leunen. (hij heeft een afwijkend schedeltje aan de achterkant) Dus hier ook alleen nog maar buik en rugligging.

@dromertje, het is wel makkelijk af te leren hoor. spelletjes doen als hij op zijn rug ligt. Met 2 dagen zeuren was het hier klaar en vindt hij het nu prima.

Leuk al die snelle baby's maar hun lijfje is er nog niet klaar voor.

Ik hou er nu in ieder geval wel veel rekening mee.

Terug
Bovenaan