Goedemorgen allemaal
Mijn man en ik proberen nu 1,5 jaar een kindje te krijgen.
Na een jaar naar de HA gegaan en doorverwezen naar een fertiliteitskliniek. Ik blijk ook PCOS te hebben. Afgelopen week voor de eerste keer clomid gebruikt en ik heb overmorgen een 2e echo. Op dag 8 ook een echo gehad en dit zag er volgens de lijn der verwachting uit. Dus dat is positief. Als die lijn der verwachting blijft kloppen zou ik woensdag m'n eisprong hebben. Dus we gaan er met goede moed tegenaan! Wij vinden het alleen erg lastig van; wanneer gaan we nou klussen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Gek genoeg heb de laatste maand meer rust in mijn hoofd dan voordat we naar de HA zijn gegaan. Nu heeft het echt een reden dat het niet lukt, en kunnen we bezig met uitproberen wat voor ons hopelijk wel gaat werken.
Is dit herkenbaar voor jullie?
@Lisan het lijkt me onwijs pittig om te werken als kraamverzorgster in deze situatie. Niet zo gek dat je dat niet los kunt laten! Ik kan me ook enorm ergeren aan al die 'zijn jullie er nog niet aan toe'- vragen. Wij krijgen morgen de sleutel van onze nieuwe (grotere) koopwoning. Dus ook bij ons denkt iedereen dat we een kindje verwachten. Ik heb het eerste jaar niemand verteld dat het niet wou lukken om zwanger te worden. Maar sinds ik weet dat ik PCOS heb, heb ik het in mijn naaste omgeving iedereen verteld. Het geeft me zoveel rust! Krijg van alle kanten steun in plaats van die vervelende vragen. En ik hoef er niet meer alleen (met mijn man) mee bezig te zijn. Praten helpt bij mij enorm. Bij kennissen/minder goede vrienden vertel ik het niet perse, maar het is ook geen geheim. Als het ten sprake komt dat komt het ten sprake.
@CB89 ik heb (nog) geen ervaring met de situatie die je beschrijft. Maar ik kan me zo voorstellen dat je geen afleiding kan vinden tijdens het wachten! Ik ben voor je aan het duimen en hopen!
Ook vanaf hier een fijne tweede paasdag..