lotgenoten

Hallo dames,

Ik vind het leuk om meer te weten over mijn lotgenoten (klinkt een beetje raar, lotgenoten). We zijn allemaal ik juli uitgeteld en het lijkt me leuk om te zien wat we verder nog gemeen hebben.

1. Hoe oud ben je ?
2. Uitgeteld op ?
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ?
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ?
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ?
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ?
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ?
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis)
10. Waar kom je vandaan ?
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ?
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ?
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ?
14. Verloskundige of gynaecoloog ?
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ?

Nou dat was het zo'n beetje. Als iemand nog ideeen heeft...laat het weten. We zijn niet nieuwschierig hahahaha.

Groetjes

Nou dan ben ik zelf de eerste die reageerd natuurlijk.

1. Hoe oud ben je ?
27
2. Uitgeteld op ?
24 juli
eerste en is er maar 1tje (gelukkig)
Yep, we krijgen een zoontje
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ?
Een vruchtwaterpunctie. Wegens een chromosoomafwijking. Maar uitslag was geweldig. 100% gezond
Natuurlijk
We zijn er nog steeds mee bezig. zo makkelijk is het niet...puff
We gaan nu de slaapkamer opknappen dus ik hoop over 3 weken alles in huis te kunnen gaan halen
Ziekenhuis. Thuis kan ik niet rustig ontspannen, hopelijk in het ziekenhuis wel
Heerlen, zuid-limburg
Yep, 17 september 2008. nu dus 6 maanden
ik hoop 19 juli. Mijn man en ik zijn beide op een 19de jarig.
Niet lang. Februari gestopt met pil, maar altijd veilig gedaan (medische reden) en eerste maand dat we ervoor konden gaan was meteen raak
Verloskundige
Gaat goed. Ben al goed dik. Bijna geen kwaaltjes. gezond kindje. Wat wil ik nog meer

En ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

. Hoe oud ben je ? 30 jaar
2. Uitgeteld op ? 11 juli 2009
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? dit wordt ons tweede kindje en het is er een.
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? ja we krijgen een zoon
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee alleen 20 weken echo
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijke
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? ja de naam staat vast.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? alles is ver klaar. alleen nog paar kleine dingen aan schaffen zoals flesjes en paar leuke kleren ligt ook aan het weer.
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) polikliniesche omdat mijn dochter geholpen moest worden met de vacuumpomp en ze vrij veel woog. 4190 gr heb nu weer dik kans er over heen te gaan wat gewicht betreft.
10. Waar kom je vandaan ? maastricht
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? we zijn 20-02-2006 getrouwd
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? 11 dagen te laat net als iris   dus 22-07-2009
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? 2 jaar volgens de gyn zou ik niet meer spontaan zwanger worden. maar hij had ongelijk.
14. Verloskundige of gynaecoloog ? verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? prima alleen soms last van de isschias spier waardoor lopen soms minder is. en zuurbranden.

groeten petra

leuk onderwerp! ben benieuwd naar alle reacties!

1. Hoe oud ben je ? 24
2. Uitgeteld op ? 22 juli
3. Hoeveelste kind ? en 1 of meer kinderen op komst ? eerste kindje en het is er 1 :)
4. Weet je het geslacht al ? zo ja, wil je het met ons delen ? weet het nog niet.. bij de pretecho willen we het wel graag weten, dus nog even in spanning
5. Heb je prenatale screening gehad ( nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, enz...) ? nee
6. Natuurlijke of kunstmatige  zwangerschap ? natuurlijke
7. Hebben jullie al een besluit genomen over de naam ? nog niet. nog weinig kans gehad om het er samen over te hebben.
8. Hoe ver zijn jullie met alles klaarmaken ? nog niks.. mn vriend zit op dit moment nog in afganistan, dus moet nog even wachten tot hij er weer is voor we kunnen gaan shoppen en klaarmaken. wel erg veel zin in! heb al zoveel moois gezien..
9. Waar wil je bevallen en waarom ? (ziekenhuis, thuis) thuis, lekker vertrouwd in mn eigen omgeving..
10. Waar kom je vandaan ? Assen
11. Getrouwd ? En zo ja, wanneer ? nee nog niet
12. Gokje, wanneer denk je dat de kleine zal komen ? ik gok 2 week te laat. was bij mn zussen ook steeds zo, en  bij mn moeder zijn we ook allemaal te laat geboren..    
13. Hoe lang heb je erover gedaan voordat je zwanger was ? was de eerste keer dat kon meteen zwanger. had de pil net een maand laten staan :)
14. Verloskundige of gynaecoloog ? Verloskundige
15. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe ? goed! weinig last van kwaaltjes ed. buikje groeit goed. alleen wil er nu toch ook wel echt samen met mn vriend van genieten, dat mis ik nu wel echt. besef is er daardoor soms ook nog niet helemaal. maar verder mag ik niet klagen!

1. Hoe oud ben je ?
27
2. Uitgeteld op ?
20 juli
1e en het is er 1
We krijgen een zoon
Nee
Natuurlijk
Ehh, ander onderwerp haha. Dat is nog het moeilijkste van alles.
Babykamer is helemaal geschilderd. Alle spullen komen over 4 weken binnen
Thuis. Veilige omgeving en je kunt al die tijd doen en laten wat je zelf wil. Bovendien zit ik liever niet met weeën in de auto. En mochten er complicaties zijn, dan ben je zo alsnog in het ziekenhuis.
Langerak, Zuid-holland
Ja, 9 mei 2008
14 juli. Mijn oma heeft namelijk een zoon van 16 juli, mijn moeder heeft een zoon van 15 juli, dus ik dan van 14 juli :)
3 maanden
Verloskundige
Tot 16 weken iedere ochtend overgeven. Vanaf week 17 erg last van mijn bekken. Ik loop daarvoor nu ook bij de fysio en moet een bekkenband om. Maar verder vind ik dat ik niet mag klagen.

. Hoe oud ben je ? 28 jaar
2. Uitgeteld op ? 1 juli
tweede kindje, en het is er eentje
Nee voor ons is het geslacht een verrassing
nee
natuurlijk
meisjesnaam ziijn we wel uit maar jongensnaan nog niet
Babykamer is geschilderd en zaterdag komt het laminaat erin. De meeste dingen zijn in huis. Moeten nog wat kleine dingen zoals flesjes e.d. komen
thuis!!!!!
Leeuwarden
Nee, wij wonen al 11 jaar samen
07-07-2009. mooie datum
een jaar
verloskundige
gaat erg goed, laatste week alleen ontzettend moe.

groetjes nynke

1. Hoe oud ben je ?
33 jaar (de oudste hier tot nu toe!)
2. Uitgeteld op ?
18 juli 2009
Tweede kind, al een meisje van 2, 1 op komst
Een jongen!!!
nee
Natuurlijke
We hebben 1 grote voorkeur, maar wil nog wel verder zoeken
Nog niets gedaan aan kamertje want hij moet bij de oudste op de kamer tijdelijk tot we gaan verhuizen, en we zijn nog op zoek nr een huis! Ben wel als een gek jongenskleertjes ah kopen, moet echt stoppen nu. Nog wat kleine dingen nodig, geen haast.
Wil liefst thuis bevallen, maar weet nog niet of t mag
Woon in amsterdam
Nope, gewoon lekker samen
Rond 13-14 juli, kleine week te vroeg. Mijn 1e kwam 1 wk te vroeg. Hoop niet 9e, want dan ben ik jarig!
6 maanden en 1 miskraam, vorige keer 6 maanden en 2 miskramen
Gynaecoloog, heb een septum (wandje) in m'n baarmoeder, waardoor ik kans heb op vroeggeboorte, klein blijven vd baby en misschien heb ik familiaire aanleg tot bloedstolsels en dan moet ik bloedverdunner slikken tijdens de bevalling. dat wordt onderzocht. Terwijl bij de vorige zwangerschap ik van  niets wist....lekker gedoe

wendy

Mijn numero 15 viel eraf geloof ik:

Vrijwel hetzelfde als de 1e x, niks van energie in het 2e trimester voor mij maar veel moe zijn, ondanks dat ik sport. Verder weinig last, behalve van enorme stemmingswisselingen, sacherijnigheid, onzeker voelen en down zijn. Geen pretje, vooral niet voor mijn vriend dus; arme ziel. Hij is mega lief voor me! Verder merk ik dat met een 2e het zoveel zwaarder is want als je wilt slapen kan dat niet en moet je gewoon door...

wendy

Terug
Bovenaan