Luieremmer welke?

Gewone luieremmer met pedaalemmerzak erin werkt prima. 's Ochtends ff de zak eruit en leeggooien. Lijkt me ook beter voor het milieu.
En inderdaad gaan sommige luiers (als ze erg stinken :D ) al snel automatisch direct in de container.
Niet te veel geld aan uitgeven zou ik zeggen...maar ja dat is persoonlijke keuze.
 
Ik heb ook een gewone luieremmer en daar doe ik een vuilniszakje in. Ik vond de navullingen van zo'n luchtdichtverpakkende luieremmer vrij prijzig. Alles wat stinkt gaat toch meteen de kliko in!
 
Ik pak niet die luieremmer met die zakjes. Ik vind dat echt niet milieubewust. Misschien wel handig voor stank e.d.

Ik ga voor de luieremmer waar je bovenop zo'n draaiunit hebt. Daar leg je de luier in en dan draai je de unit om... geuloos en milieubewuster. In aanschaf iets duurder dan die met die zakjes. Maar op den duur goedkoper. Wat meen je hoeveel van die zakjes units je nodig hebt....

Zonde van het geld naar mijn mening. Maar als je niet tegen de stank kunt.... is het naturlijk wel ideaal!
 
ook ik werk in de kinderopvang en wij hebben een draaibovenkant maar die kun je niet in de winkel kopen.
de stank blijft dus wij doen de poepluiers in een diepvrieszakje (die zijn iets groter en steviger dan boterhammenzakjes)

wij hebben hier in de gemeente luierzakken die je gratis kunt halen, daar gooien we de luiers in.
deze zakken kun je op bepaalde punten weggooien.
in gooi ze straks natuurlijk gewoon op t werk weg.

 
he meiden, dank jullie wel voor jullie input.
Ik zal de verhalen mee nemen in ons beraad hahahaaha. Wij wonen in een apartementencomplex, dus geen kliko buiten staan. Wel de ondergrondse, maar om dan je zakje elke dag weg te gooien??!!
Dus blijf nog even in dubio.

thanx
 
hey,

als ik zo ieders verhaal lees, denk ik dat ik het ook gewoon bij luieremmer met pedaalemmerzak hou, en de stinkende gelijk weg! Kliko staat ongeveer naast de achterdeur dus moet goedkomen :)

Liefs,

T
 
Hi Ladies,

Heb bij mijn zoontje zo'n 'gewone' luier-emmer van de Hema gebruikt.In de eerste instantie omdat ik die grote units gewoon niet mooi vond op de babykamer....
Ik ga het nu toch echt anders doen.

De poepluiers daargelaten heb je zo'n emmer natuurlijk wel om er iets in te kunnen deponeren, dus er zitten bij mij gewoon plasluiers in tot ie vol zit.
Dat ding meurt, en niet te zuinig!
De geur gaat in het plastic zitten en elke keer als je de deksel open doet komt er een verschrikkelijke stank uit, bah!

Gemakzucht dat ie er nog staat.

Denk dat ik maar ns op zoek ga naar waar heppy0001 (boven) t over heeft; lijkt me t handigst (en milieubewust, maar moet zeggen..schaam en bloos...dat ik me daar niet zoveel mee bezig houdt, maar wordt wellicht tijd)

Succes Ladies!


 
Hahaha, het is een prijzige emmer, je krijgt die bij baby-dump voor geloof ik zo'n 55 euro of zo...

Prijzig, maar beter voor de stank e.d. En idd.... misschien is het niet milieubewust om alles in plastic zakjes te doen.... maar wel fijner om het kamertje van je baby op te komen....

We hebben gelukkig de kliko in tuin staan, dus poepluiers e.d. gaan (bijna) direct daarin... Alleen 's nachts natuurlijk niet....
 
Terug
Bovenaan