Maaien met de armen (onrustige baby)

Heel herkenbaar . Hier ook een meisje waarbij veel onrust was.  Nu merken we get nog steeds maar minder ook manueel geweest op het hoogtepunt van onrust bleek ze ook veel honger te hebben toen meer in de fles gedaan rn sindsdien is de onrust een stuk minder en is ze veel meer tevreden. 

Tip: gebruik inbakerdoeken. Werkte hier veel beter dan de puckababy, daarin hebben ze toch enige vorm van bewegingsruimte. In een inbakerdoek zitten de armpjes echt strak tegen het lijf aan. Ik gebruikte een pacco piccolo. Nu wel weer overgestapt op puckababy om het inbakeren weer af te bouwen.

Hier ook een flink beweeglijk en onrustig mannetje.
Wij gebruiken nu ook de pacco inbakerdoek. Werkt echt een stuk rustgevender dan een puckababy kwamen wij ook achter!

Bedankt voor de reacties en tips tot nu toe!
Ik ga eens kijken voor een inbakerdoek.
Merken jullie bij jullie onrustige baby’s ook frustraties? Bij onze baby lijkt het alsof hij soms gefrustreerd raakt dat hij zich niet kan overgeven aan zijn slaap. Als ik hem op de arm neem en zijn speen in doe, zakken zijn oogleden meteen en zie je de moeheid. 
Als ik hem dan weg leg in zijn bedje, in de box of wandelwagen dan wordt hij 9 van de 10 keer wakker en begint hij te zwaaien met zijn armen en benen en loopt hij rood aan. Ook als hij zelf een hazenslaapje doet op een van die plekken en dan wakker wordt, lijkt hij “boos” alsof het slapen hem niet wilt lukken.

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest omdat ik een doorverwijzing nodig heb voor de fysiotherapie. Zij raadt fysiotherapie niet aan bij baby’s, enkel als er sprake is van een scheef hoofdje of voorkeurshouding. Dat is niet het geval. Zij zegt dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat fysio helpt bij onrustige baby’s etc. Daarmee twijfel ik wat te doen met fysio.

Klopt, mijn zoontje raakt ook echt gefrustreerd als hij niet kan slapen. Soms zelfs zo overstuur dat ik hem niet eens meer kan troosten. 

Wij hebben nu wel fysio tegen de onrust (maar hij heeft ook een voorkeurshouding) op verwijzing van het CB. De fysiotherapeute geeft ook tips voor ontspanning. Toevallig gaan we straks naar een osteopaat. Kijken of zij wat voor hem kunnen betekenen.

Hi, misschien de moeite waard te onderzoeken of je kindje last heeft van verborgen reflux (met mogelijke koemelkallergie als onderliggende reden). Bij ons bleek inbakeren erg te helpen, maar dan wel de Pacco. Via marktplaats betaalbaar! Bij de anderen kreeg ze op een gegeven moment haar armen gewoon eruit en zijn volgens richtlijnen van het NCJ niet veilig! Ze kunnen de stof over hun gezichtje trekken. Wel paar dagen de kans geven om te wennen, eerst werd ze er heel boos van. Daarnaast googlen op "houdingsadviezen overstrekken", veel ziekenhuizen hebben digitale folders. Bij ons heeft de ostheopaat uiteindelijk wel geholpen, ook voor voorkeurshouding. En een fysiotherapeut is een aantal keer bij ons langs geweest. Wat handige tips, voornamelijk voor onrustig drinken. Succes!

Bij elke slaapje inbakeren; elke slaapritueel hetzelfde doen, de kamer pikdonker houden, ook overdag. Houd je aan wakkertijden en aantal dutjes.. hoe meer je baby slaapt, hoe beter de nachten zullen zijn. 

snuggelsanddreams heeft een gratis dutjesgids en op haar insta geeft ze veel tips, ik zou haar volgen haar kijk op slapen van baby's vind ik heel liefdevol en effectief. Succes!!

Terug
Bovenaan