Maaien met de armen (onrustige baby)

Ik heb echt zoveel gemak gehad van de pacco picollo!! Vanaf 3 weken gebruikt totdat ze kon draaien rond 6 maand en we wel moesten stoppen. Onze dochter leerde hiermee goed in slaap te vallen en maaide zichzelf niet meer wakker. Ook via marktplaats gekocht voor 15 euro geloof ik! Puckababy later wel gebruikt voor het afbouwen, maar in het begin gaf die haar nog te veel ruimte. 
Bij ons kon je op consultatie bureau de pacco lenen om te proberen. Wellicht eens informeren daar?

Heb je ook geprobeerd met de inbakerdoek van pacco?onze zoon is nu 7 weken en sliep ook heel erg onrustig.. inbaker slaapzak van puckababy aangeschaft maar dat werkte niet. Toen op advies van cb die van pacco! Werkte direct. Ben ook in de laatste fles 30cc meer gaan doen . Sindsdien slaapt die van 23;00 tot 4:00/7:30 dus soms nog 1 x in de nacht maar meestal niet. 

Hoi hoi mijn naam is krystle ik ben een bam mam en heb een zoontje van 8 weken. Hij is uiteindelijk gehaald met hulp van een vacuümpomp. Hij beweegt erg veel met zijn beentjes en armen maar meer met de armen. Hij heeft vaak zijn handjes in elkaar gevouwen, en maait erg met zijn armpjes om zich heen. Vooral als de fles eraan komt of als hij verdrietig is. Als hij rustig is heeft hij zijn handjes vaak in elkaar gevouwen, maar slaat dan nog wel eens om zich heen, hij doet dit als hij moe is maar ook als hij net of al even wakker is. Daarbij slaat en krabt hij zich regelmatig in zijn gezicht. Waardoor hij zichzelf ook weer wakker maakt. Maar soms dan is ie juist rustig en valt hij snel in slaap met ineen gevouwen handjes. Heel vaak bewegen zijn vingertjes dan nog wel eens als ie net slaapt of gaan in zijn slaap zijn beentjes ineens omhoog. Ik begreep en las dat een traumatische bevalling zoals met de vacuümpomp, verlostang, keizersnede of hele snelle bevalling soms wat traumatisch kan zijn voor een baby. Alleen had mijn zoontje eerste 2 weken nergens echt last van en kwam dit erna pas allemaal. Het duurde ook erg lang om hem in slaap te krijgen mede door heftige darmkrampen. Sinds ik daar iets voor gebruik en hij iets ouder is gaat dat allemaal veel beter en heb ik hem vaak (met soms een uitzonderings nachtje) met verschonen, voeden,boeren met 3 kwartier op bed. Maar maak me toch zorgen om dat maaien met die armen heb inbakeren geprobeerd maar hij werd dan zo hysterisch dat ik dat niet volhield. Voor mij is het lastig want ik heb natuurlijk geen partner die het in de nacht dan even kan overnemen ik sta er dan alleen voor, soms zit ik er dan wel eens doorheen en voel ik me een slechte moeder omdat ik het niet kan oplossen voor hem....

Klinkt erg herkenbaar, al is mijn zoontje ondertussen bijna vier maanden. Het inbakeren vond hij ook niets maar nu ben ik beland bij Fedde&Kees met een Nunki lakentje ben ik begonnen dan krijgt hij een geborgen gevoel. En later alsnog de bijpassende slaapzak aangeschaft. hele milde vorm van inbakeren. Werkt misschien niet voor alle baby's maar ik wou echt dat ik dit eerder had ontdekt! 

Ons zoontje was ook heel onrustig, alert en gespannen toen hij zo klein was. Wij kwamen door een voorkeurshouding bij de fysio terecht en in ons geval was zij een soort Cesar Milan voor babies ?... m.a.w. wij werden "getraind" in het laten ontspannen van onze kleine jongen, ze heeft ons geholpen hem zelfstandig en sensitief in slaap te laten vallen, daardoor kon hij ruim voor de 4 maanden al ontspannen zelf in slaap vallen (wel ingebakerd in een puckababy inderdaad)
Ik zou dus zeggen, maak een afspraak! Het heeft ons zo onwijs geholpen!

Terug
Bovenaan