Hoi hoi mijn naam is krystle ik ben een bam mam en heb een zoontje van 8 weken. Hij is uiteindelijk gehaald met hulp van een vacuümpomp. Hij beweegt erg veel met zijn beentjes en armen maar meer met de armen. Hij heeft vaak zijn handjes in elkaar gevouwen, en maait erg met zijn armpjes om zich heen. Vooral als de fles eraan komt of als hij verdrietig is. Als hij rustig is heeft hij zijn handjes vaak in elkaar gevouwen, maar slaat dan nog wel eens om zich heen, hij doet dit als hij moe is maar ook als hij net of al even wakker is. Daarbij slaat en krabt hij zich regelmatig in zijn gezicht. Waardoor hij zichzelf ook weer wakker maakt. Maar soms dan is ie juist rustig en valt hij snel in slaap met ineen gevouwen handjes. Heel vaak bewegen zijn vingertjes dan nog wel eens als ie net slaapt of gaan in zijn slaap zijn beentjes ineens omhoog. Ik begreep en las dat een traumatische bevalling zoals met de vacuümpomp, verlostang, keizersnede of hele snelle bevalling soms wat traumatisch kan zijn voor een baby. Alleen had mijn zoontje eerste 2 weken nergens echt last van en kwam dit erna pas allemaal. Het duurde ook erg lang om hem in slaap te krijgen mede door heftige darmkrampen. Sinds ik daar iets voor gebruik en hij iets ouder is gaat dat allemaal veel beter en heb ik hem vaak (met soms een uitzonderings nachtje) met verschonen, voeden,boeren met 3 kwartier op bed. Maar maak me toch zorgen om dat maaien met die armen heb inbakeren geprobeerd maar hij werd dan zo hysterisch dat ik dat niet volhield. Voor mij is het lastig want ik heb natuurlijk geen partner die het in de nacht dan even kan overnemen ik sta er dan alleen voor, soms zit ik er dan wel eens doorheen en voel ik me een slechte moeder omdat ik het niet kan oplossen voor hem....