Maart08 mama's, hoe gaat ie???

Hoe gaat het met de maartmoeders? Onze kindjes zijn nu om en nabij een half jaar alweer. Ik ben wel heel benieuwd hoe het met de 'ouwe club' gaat en natuurlijk hoe jullie kindjes het doen nu ze ongeveer een half jaartje oud zijn. Wie heeft er al tandjes? Wie draait zich al vrolijk om van rug naar buik en andersom? Wie spettert er ook al zo lekker in het rond? enz. enz.
Met Leah gaat het supergoed. Ze is een echte dikkerd aan het worden met een heel vrolijke lach. Ze draait sinds vorige week elke dag om op haar buik. Terugrollen lukt nog niet. Ze kwijlt behoorlijk, en je ziet ook wel 2 streepjes in haar onderkaak, maar er is nog niets doorgekomen. Ik ben net begonnen met een paar hapjes bijvoeding (groente), dat is een leuk spetterfeest (lang leve de wasmachine!). Over anderhalve week is ze alweer 6 maanden.......

hoi hoi

ook caithlyn is al weer bijna een half jaar woensdag precies,

ze doet het ook heel goed en is ook een dikkerd haha ze woog 2weken trug 8520gram en 73 cm.

verder heeft ze 2tandjes onderin die al door zijn.ze rolt alleen als ze zin heeft hahah maar ze kan het wel degelijk beide kanten,ook kan ze als je der neer zet alleen zitten wel niet netjes rechtop maar goed haha,nou ook zei krijgt groente en fruit en vind dit heerlijk en smeert ook alles lekker vol

tis een schat van een meid.

en we gaan snel voor de 2e kleine

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

hoi hoi
hier ook een maart mama
met tessa gaat het echt prima
ze is vandaag een half jaar

ze zit nu elke dag aan fruit en groente
ook krijgt ze al wel gewoon bambix
brabbelen  doet ze  ook de hele dag
ze zegt al pa en ma

ze heeft inmiddels 2 tandjes en de 3de gaat ook elk moment door komen,
ze is echt een schatje

we willen ook snel een 2 de

liefs manuela
mama v tessa 01-03-08

Ook hier gaat het supergoed.

Feline is al 6 maanden, gaat de hele box door, rolt alle kanten op van buik naar rug en weer terug. ze brabbelt ook heel veel, en bij aandacht gaat ze gillen!!

Ze is gek op fruit, maar groente moet ze nog niet zoveel van weten..komt vanzelf zullen we maar denken.
De papfles s'morgens vind ze ook niet alles, maar ze ziet er uit als een hollandse meid hoor!
Nog geen tandjes hier te bekennen, vind het altijd wel een leuk gezicht die baby's met van die kleine tandjes in hun mond. Gelukkig groeit haar haar wel leuk, dus binnenkort maar eens een speltje gaan proberen.

Groetjes,

Suus mama van Feline 25.02.08

Ook hier nog een  maartmoeder.
Lenthe is nu  6 maanden en een week.
Ze begint te kruipen nu, dus de boxbodem is naar beneden.
Ook de fruithapjes bevallen hier goed, ik blender een end weg met perzik, nectarine, peer en banaan.Ze lust  tot nu toe  alles.
Leuk ook om te zien hoe die kleintjes steeds steviger worden en straks als ze kruipen ze weer smaller worden, door het verbranden zeg maar.Lekker rond koppie!!
Ondertussen weer zwanger, nog maar net...Dus eind april, begin mei komt er een broertje of zusje bij!!
Groet Roos.

Hallo,

leuk om te lezen van alle "maart mama's" van wat hun kindjes allemaal al kunnen. Bente is van 13 maart en dus nu 5,5 maand oud. Ze is een vrolijke meid die altijd lacht. Ze slaat niet veel, maar heeft altijd goede zin, dus dat wat ze slaapt zal wel genoeg zijn.
Ze krijgt nu elke dag groente en fruit en ze vindt het allemaal lekker, het is voor haar echt smullen en ook de flessen gaan er hier nog goed in, al heeft ze de laatste dagen niet zoveel zin meer in haar laatste fles van 19.00. Ze heeft dan wel honger maar ze drinkt dan maar zo'n 150cc. Ach ik vind het prima ze groeit goed en ze slaapt er de nacht op door, dus ze zal wel genoeg binnen krijgen.
Tandjes heeft ze nog niet, kwijlen doet ze ontzettend veel en er zitten ook al een week of 6, 2 witte strepen in haar onderkaak, maar er zijn nog geen tandjes te bekennen.
Omrollen kan ze ook nog niet, ze gelooft het allemaal wel. We gaan met haar naar de fysio omdat ze de eerste 2 maanden bijna niks deed qua beweging, sinds dat we daar in juni mee begonnen zijn, gaat het wel een stuk beter maar ze loopt nog wel wat achter, al haalt ze steeds meer in op leeftijdsgenootjes. Ze heeft nu in één keer haar voeten ontdekt en dat is op het moment haar mooiste speelgoed.
Nu moeten we over 1,5 week weer naar de fysio en dan gaat hij weer kijken hoe ver ze is.
Kletsen kan ze overigens als de beste, hele verhalen houdt ze tegen ons of tegen haar grote broer. Zo mooi om te horen, vooral als ze met zijn 2-en in bed liggen (ze liggen samen op 1 kamer) dan wordt er eerst een paar minuten gekletst voordat ze gaan slapen.

groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

ps Roos (volgens mij) van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Hallo,

ik ben dan wel geen maart mama, omdat onze dochter 27 feb. is geboren, maar ik heb al die tijd wel op het maart forum mee gekletst omdat ik 10 maart was uitgerekend.
Het gaat hier harstikke goed. Onze meid is nu iets meer dan een half jaar. Ze rolt op haar buik en heel soms kan ze nu terug rollen. Ze brabbelt ook heel wat af (vooral als je gekke geluiden maakt en gezichten trekt, vindt ze dat leuk). Fruit hapje en groente gaan er prima in. Bijna zo'n heel potje van 120 gram. Pap vindt ze niet echt lekker... Overdag is ze veel wakker, maar 's nachts slaapt ze van ong. 20.30u. tot 20.00u. door.   Dat is wel wat anders dan het begin met die gebroken nachten, haha.
Leuk om inderdaad in dit topic weer even van de maart mama''s te horen.

Groetjes, Emmy

Terug
Bovenaan