maat kleertjes

Ilse is nu ruim 3 maand en past nog steeds in maatje 56.
Ik vind het wel schattig dat ze nog zo klein is, maar ik sta te popelen om haar nu weer eens wat anders aan te doen. Ze heeft zoveel leuke kleertjes gekregen...maar niet in maatje 56. Ach, mama is gewoon wat ongeduldig....
Welke kledingmaat hebben jullie kids?

Hoi,

Amber is bijna 4 maanden en heeft nu 62 en soms 68. Mijn ervaring is dat je wel regelmatig grotere kleertjes moet passen, want voor je het weet past het niet meer.   62 van het ene merk is weer anders dan het andere merk. Sla desnoods pijpjes en mouwtjes om. Ik begrijp dat je staat te popelen, het is zo leuk om ze leuk te kleden!

Groetjes,

Melanie, mama van Amber (9-12-06)

Klopt. Heb ik ook al gemerkt dat het ene merk kleiner uitvalt dan het andere. Ik ben dan ook regelmatig de hele collectie aan het doorpassen. Ze heeft ook zo'n schattig jurkje gekregen. Als ze die ziet moet ze zo lachen. Oh...mijn handen jeuken!

Hoi,

Alicia is nu iets meer dan 4 maanden. Zij  kan sinds 2 weken maatje 62 aan.
Het is inderdaad wel zo dat de kleertjes enorm verschillen. Zo heb ik 1 broekje van maatje 68 die nu al bijna te klein is, terwijl ik ook kleertjes van 62 heb die nog veels te groot zijn. Je moet dus regelmatig vanalles passen.

Maat 56 was Zoë met 6 weken al te klein. Maat 62 was toen iets te groot. Nu is Zoë 11.5 weken en maatje 62 begint soms wel wat klein te worden. Ik merk wel dat de kleding van de Zeeman, Wibra en Kruidvat groot uitvalt.
Zoë is ook erg groot voor haar leeftijd; 64 cm! Vind het soms best jammer dat ze zo hard groeit; sommige kleertjes van maat 56 heeft ze maar 1 keer aangehad...
Groetjes Ylona

Roman is nu 3,5 maand en heeft alweer een tijdje maat 62. Laatste keer op het CB was hij 61,5 cm. Maar sommige dingen in maat 62 zijn te klein, dwz daar heeft hij dan te brede schouders voor. Ik heb een heel leuk spijkerjasje gekregen en daar komt hij gewoon niet in, zo jammer, want echt een heel grappig jasje. En ik heb ook nog een paar dingen maat 56 die hij toch nog past. En hij draagt ook wat dingen al in maat 68.

Ik kijk tegenwoordig meer naar hoe groot het eruit ziet dan naar het labeltje en ik neem regelmatig de hele garderobe weer door .

Dit weekend zijn we naar Prenatal geweest, want ik had nog wat cadeaubonnen en toen hebben we zulke leuke dingen gekocht. Voorlopig heeft hij weer genoeg keuze.

groetjes,
Laura

Lynn draagt kleren in maat 56 t/m  74! Sommige broekjes maat 56 vallen best groot en die past ze dan nog. Maat 62/68 zit haar het beste, maar die eigenwijze moeder van haar trekt haar ook nog wel eens een rokje of t-shirt maat 74 aan. Ach, een oversized shirt mag best wel en of het nou een lang of kort rokje is... hij blijft leuk!

Anne is 4 maanden en heeft als shirt/trui maat 56 of 62 aan. Van broek heeft ze maat 68 (en sommige zijn al te klein). Rompers heb ik dan weer in maat 68 en sommige in 74. Het is erg wisselend, maar opvallend vind ik wel dat het niet uit maakt in welke winkel ik het koop (Zeeman, Hans textiel, Wibra).
Owja, als iemand nog een tip heeft voor smalle rompers? Deze zijn qua lengte goed maar meestal veel te breed! En Anne's broeken moet ik altijd een extra elastiek doortrekken anders zakken ze af.

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan