Hoi marieke, zoals je wellicht weet is het bij mij ook een drama geweest om zwanger te worden (en te blijven) en door mijn hoge bloeddruk (wat ik nu nog steeds heb) en andere medische toestanden zal een volgende zwangerschap ook niet zonder risico verlopen. In overleg met de gynecoloog en internist heb ik gelukkig toch groen licht gekregen. We gebruiken geen anticonceptie meer, maar ik ga niet meer de medische molen in om zwanger te raken, dat zou een te zware belasting zijn. De kans dat ik zwanger raak is ongeveer 10% tot 15% volgens de gynecoloog, niet echt rooskleurig, maar toch. Ik begrijp je gevoel en je verlangen naar een 2e kindje zo ontzettend goed, het is vreselijk dat je eigen lichaam je min of meer verbied om nogmaals moeder te worden. Ik had me eigenlijk al neergelegd dat ik ook niet meer voor een 2e zou mogen en kunnen gaan, dat het nu toch in ieder geval MAG, vind ik al heel wat, of het ooit lukt is nog maar de vraag. Ik heb voor mezelf de rust wel gevonden in het idee dat ons gezin compleet is met 1 prachtig wonder, want dat is ze! Zo voelt het nu ook, mocht er nog een 2e komen, dan is dat meeeer dan welkom, maar zo is het ook goed voor ons. Mijn dankbaarheid en geluk dat ik 1 gezonde prachtige dochter heb is vele malen groter en sterker dan het verlangen naar een 2e. MAAR, altijd en altijd zal het verlangen naar een 2e er hier ook zeker zijn. De kunst is het om daar rust in te vinden en dat is mij gelukkig gelukt. Ik wens je heel veel sterkte en wees asjeblieft heel trots op jezelf, want je hebt een prachtig kindje op de wereld gezet! Geniet Geniet Geniet!! Want inderdaad, kinderloos is nog veeeeel erger (dat maak ik ook van dichtbij mee) liefs Monique