Mag ik even???

Meid heel veel sterkte
Geniet lekker van je kleine meiske.
En als je het kwijt wil, kan dat hier natuurlijk altijd!

Knuf Pauline

Hoi Marieke,

Gossie meis, wat een rot situatie, ik begrijp je gevoelens maar al te goed. Hier niet omdat het medisch niet verantwoord is, maar door het ontbreken van een man. Een hele andere situatie, die misschien ooit wel zal veranderen, helaas is het voor jouw definitiever. Ik zou ook graag een 2e willen en begrijp maar al te goed de gevoelens die je hebt als je zwangere mama's ziet. Het is zo confronterend.

Mijn moeder is ook niet echt tacties, soms zeg ik dat een broertje of zusje voor Tess wel heel leuk zou zijn, en dan wordt er heel bot gereageerd dat een wel genoeg is. Dan kan ik wel huilen en schreeuwen, maar het heeft geen nut, ik haal dan maar weer eens mijn schouders op en denk dat ze soms zo rot kan doen maar wel mijn moeder is.

Je kan me altijd ook prive mailen, dat weet je toch, je hebt mijn adres.

Lucht lekker je hart, geen probleem.

Heel veel sterkte en geniet van je mooie meisje.

Dikke knuffel voor Lyanne, het is zo'n mooi meisje!

Lieve groeten, Nanda

Hoi Marieke,
Wat lijkt me dit moeilijk voor je.
Ik weet (gelukkig)niet hoe jij je voelt,maar kan me er wel een voorstelling van maken.
Mijn man wil geen 3e,ik zou nog heel graag een kindje willen.
Ik weet dus hoe het voelt om nog een kinderwens te hebben die niet vervuld gaat worden.
Toch begrijp ik dat jouw situatie anders is.
Definitiever natuurlijk en ik kan me voorstellen dat je graag een broertje of zusje voor je kleine meid had gewild.
En wat je man betreft,probeer hem uit te leggen dat het voor jou heel gevoelig ligt allemaal.
Mannen zijn toch meestal wat nuchter en leggen zich dan ook sneller bij dit soort dingen neer.
Wij vrouwen voelen het toch allemaal anders,helemaal als het om kindjes gaat.
Meid,heel veel sterkte,en geniet ondertussen van je kleine meid.
Groetjes Tanja

Hoi hoi

Natuurlijk mag je even! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt. Je wilt gewoon graag zelf je keuzes maken. En het is dan natuurlijk niet leuk als die keuze gewoon al vast ligt. Dus...neem je tijd en verwerk dit rustig zoals jij dat wilt. En misschien kan je het nog eens voorzichtig aan je man zeggen, want zoals hij reageert wordt het allemaal ook niet makkelijker....

Liefs Annet

He joh, lekker janken hoor! Lucht op!

Maar even wat anders, heb je wel eens gedacht aan bijvoorbeeld adoptie of pleeg-opvang ofzo. Ik begrijp natuurlijk wel dat dat geen vervanging is voor een dikke buik ofzo, maar als je een overschot aan liefde voor kinderen hebt, kun je het op die manier wel kwijt. En dan is het minder stil in huis, en heeft Lyanne een broertje of zusje.
Ik wil niet bot overkomen hoor (zo van, kusje erop...over), maar misschien is het het overwegen waard. (als je dat al niet gedaan hebt)

Liefs Nelleke

Hoi marieke, zoals je wellicht weet is het bij mij ook een drama geweest om zwanger te worden (en te blijven) en door mijn hoge bloeddruk (wat ik nu nog steeds heb) en andere medische toestanden zal een volgende zwangerschap ook niet zonder risico verlopen. In overleg met de gynecoloog en internist heb ik gelukkig toch groen licht gekregen. We gebruiken geen anticonceptie meer, maar ik ga niet meer de medische molen in om zwanger te raken, dat zou een te zware belasting zijn. De kans dat ik zwanger raak is ongeveer 10% tot 15% volgens de gynecoloog, niet echt rooskleurig, maar toch. Ik begrijp je gevoel en je verlangen naar een 2e kindje zo ontzettend goed, het is vreselijk dat je eigen lichaam je min of meer verbied om nogmaals moeder te worden. Ik had me eigenlijk al neergelegd dat ik ook niet meer voor een 2e zou mogen en kunnen gaan, dat het nu toch in ieder geval MAG, vind ik al heel wat, of het ooit lukt is nog maar de vraag. Ik heb voor mezelf de rust wel gevonden in het idee dat ons gezin compleet is met 1 prachtig wonder, want dat is ze! Zo voelt het nu ook, mocht er nog een 2e komen, dan is dat meeeer dan welkom, maar zo is het ook goed voor ons. Mijn dankbaarheid en geluk dat ik 1 gezonde prachtige dochter heb is vele malen groter en sterker dan het verlangen naar een 2e. MAAR, altijd en altijd zal het verlangen naar een 2e er hier ook zeker zijn. De kunst is het om daar rust in te vinden en dat is mij gelukkig gelukt. Ik wens je heel veel sterkte en wees asjeblieft heel trots op jezelf, want je hebt een prachtig kindje op de wereld gezet! Geniet Geniet Geniet!! Want inderdaad, kinderloos is nog veeeeel erger (dat maak ik ook van dichtbij mee) liefs Monique

Hoi Marieke,

Natuurlijk mag je hier je verhaal kwijt.
Ik kan er niet zoveel van zeggen behalve dat ik hoop dat je
uiteindelijk rust kunt vinden en je neer kunt leggen bij de situatie.
Geniet in ieder geval  van je meisje

groetjes Anke

Meid, schrijf het van je af!   Zo vaak je maar wilt!
Goed dat je toch hulp van buitenaf hebt, het is denk ik inderdaad een heel proces waar je doorheen moet. Met vlagen zal het heel moeilijk zijn (zeker in je directe omgeving) en soms voel je je denk ik weer helemaal happy dat je al een gezonde supermeid hebt!

groet,

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan