Mag je nutrilon flesjes niet van tevoren in de koelkast zetten?

Hoi, Ik heb een vraagje over de aanmaakvoeding van Nutrilon voor babytjes: ik heb de voeding in huis gehaald van 0 tot 1 jaar, op de verpakking staat dat je het moet maken met gekookt water, oke dat snap ik, alleen staat er ook dat je het niet nog een keer op mag warmen.

Als ik het dus goed begrijp mag ik geen flesjes van tevoren maken 's avonds om ze vervolgens 's nachts even snel op te warmen in de magnetron? Ik vind het anders zon gedoe om 's nachts nog 20 min te wachten tot het gekookt water voldoende is afgekoeld, dan val ik om van de slaap! Wie weet of dit klopt? Ik vind het anders knap onhandig, vooral omdat ik alleen 's nachts de kunstvoeding geef, overdag kolf ik zelf nog, maar ik heb niet meer genoeg melk om alle voedingen mee te kunnen doen.

Bedankt alvast
groetjes Femke
 
Hoi hoi,

Nutrilon 1 mag je inderdaad niet van tevoren maken. Je kunt wel water koken, dat in de flesjes doen en dan de flesjes in de koelkast. Kun je zo het water opwarmen in de magnetron of flessenwarmer en dan de poeder erin.
Nutrilon 2 mag je wel helemaal van tevoren klaarmaken.

Groetjes Tam
 
hoi dit zijn weer regels van het cb,twee jaar geleden mocht ik de nutrilon of andere voeding gewoon voor 24 uur maken,en nu mag dat eigenlijk niet meer,maar zolang je de voeding niet in de koelkastdeur zet maar gewoon op de plankjes is er nix aan de hand heeft mijn kraamhulp gezegt,en die werkt al 24 jaar inde kraamzorg.ik wilde dit eerst ook doen maar ik moest voeding hebben tegen spugen waar johannesbroodpitmeel in zit,dus ik moet alsnog de flesjes met gekookt   water gelijk maken,maar met nutrilon gewone kan je gewoon voor 24 uur maken hoor nix mis mee.gr wendy
 
Hoi

Ik heb een folder gekregen van het cb en daarin staat dat je voeding voor 8 uur klaar mag maken dus een flesje voor snachts mag je gewoon in de koelkast klaarzetten hoor.
Liever niet in de deur omdat die vaak open gaat en dan komt er warme lucht bij.
En vanuit het cb mag je flesjes gewoon maken met kraan water ik zelf ben hier geen voorstander van waarom weet ik niet maar voelt voor mij niet goed.
4 jaar geleden mocht dat niet

Ik heb altijd gekookt water staan en als ik dan een flesje moet maken dan verwarm ik dit of in de magnetron of doe er een beetje gekookt water bij tot de juiste hoeveelheid.

Ik gebruik Nutrilon omneo en dat kun je van te voren niet klaarmaken omdat het geklonteren door de zetmeel maar het werkt fantastisch tegen de krampjes.
Zoveel tijd kost het niet dus als je altijd gekookt water hebt staan.

Heb je eenkeer geen gekookt water dan kun je altijd spa blauw of barle duc gebruiken uit een fles die nog niet open geweest is.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groetjes Marielle
 
Je kunt de melk gewoon in de koelkast bewaren hoor. Heb ik altijd gedaan en mijn kinderen hebben er nooit wat van gekregen. De flesjes moeten wel van gekookt water zijn gemaakt.
Als je flesjes maakt van kraanwater (dat deed ik vanaf een maand of 5) dan kan je het niet bewaren, maar moet je het gelijk geven.

Groetjes, Mariska
 
Hoi,

wij hebben een nieuwe thermoskan gekocht en daar doen we twee keer per dag vers gekookt bronwater in. De poedermelk meten we al af in een doseerbakje. Dit staat 's nachts, samen met een flesje koud bronwater, gewoon bij ons op een kastje op de overloop. Wanneer Lars dan komt, hebben we binnen no time een flesje voeding klaar (heet water uit de thermosfles mengen met koud water tot de juiste temperatuur, poedermelk uit het doseerbakje erbij, even klusten en klaar!). De doseerbakjes kun je gewoon bij de V&D of Hema kopen (in de blije doos zat er ook één). Heerlijk makkelijk en je hoeft niet door een koud huis naar de magnetron te lopen.

Succes ermee!

Marijon
 
ik heb voeding nooit met kokend water gemaakt hoor!(ik had wel friso,mischien maakt dat verschil)
maar ik mocht gewoon gelijk water uit de kraan pakken. dus bijvoorbeeld 150 ml. water uit de kraan in de fles,opwarmen in de magnetron,5 schepjes poeder erbij,schudden en klaar!
ik vond dit ideaal! geen geklooi met kokend water hier hoor! volgens kraamverzorgster EN verloskundige kon dit gewoon zo!
het water in nederland is ZO schoon dat het echt geen kwaad kan.

groet marjolein
 
quote: mayotje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2008 13:38:32'));

ik heb voeding nooit met kokend water gemaakt hoor!(ik had wel friso,mischien maakt dat verschil)
maar ik mocht gewoon gelijk water uit de kraan pakken. dus bijvoorbeeld 150 ml. water uit de kraan in de fles,opwarmen in de magnetron,5 schepjes poeder erbij,schudden en klaar! ik vond dit ideaal! geen geklooi met kokend water hier hoor! volgens kraamverzorgster EN verloskundige kon dit gewoon zo!
het water in nederland is ZO schoon dat het echt geen kwaad kan.
groet marjolein

Op die manier hebben wij het ook al vanaf  dag 1  op aanraden van de kraamhulp gedaan. Geen gekookt water of bronwater hier. Gewoon kraanwater opwarmen tot de juiste temperatuur, poeder (Friso) erbij en klaar.

groetjes,
Karin
 
Terug
Bovenaan