Mag je nutrilon flesjes niet van tevoren in de koelkast zetten?

Onze dochter is 7,5 mnd oud en wij maken  meestal voor 24 uur flesjes klaar met afgekookt en afgekoeld water en zetten die in de koelkast. Tot 6 mnd heeft ze Omneo gehad en ook die werd voor 24 uur klaar gemaakt moet je alleen extra schudden.

Volgens onze kraamverzorgster kun je beste water koken en af laten koelen en dan voor 24 uur voeding maken tja....................... het is wel zo makkelijk want 's ochtends heb ik de kleine op de arm en kan ik met een hand flesje uit koelkast in magnetron doen.

Maar als we vergeten zijn water te koken of zo wordt flesje ook met kraanwater gemaakt alleen dan wordt het ook meteen gebruikt.

 
Ik gebruik gewoon kraanwater. Tot een week of 8 borstvoeding gegeven daarna de fles en de eerste weken altijd het water eerst gekookt. Maar al gauw gewoon koud kraanwater opgewarmd met een flessenwarmer (magnetron schijnt meer krampjes te veroorzaken geen idee of het zo is). Of ik neem koud water en aanvullen met gekookt water. Meestal maak ik zo'n torentje voeding, zodat je 'snachts geen schepjes hoeft te tellen. Gelukkig slaapt die van ons nu lekker door, dus dat probleem heb ik niet meer.
 
Volgens mij maakt het niet echt uit wat ze op het bureau zeggen maar wat de fabrikant van Nutrilon zegt. Op de verpakking van Nutrilon 1 staat duidelijk dat je het niet van te voren klaar mag maken. Op de verpakking van Nutrilon 2 staat dat je de voeding voor 24 uur mag bereiden. Lijkt me duidelijk dus.

Groetjes Nathalie (mama van Anna 25-12-2004 en Isa 12-09-2007)
 
hoi hoi,

Ik doe het weer anders.....
ik maak de fles aan met WARM KRAANWATER.
dus ik heb geen magnetron of flessenwarmer meer nodig.
Ik vondt dit in het begin heel vreemd maar zowel de kraamzorg als de artsen op het CB zeiden dat dit de nieuwe 'regels' waren vanaf 15-11-2007. Mijn zoontje is van 17-11-2007!

Ik heb het wel 5 keer nagevraagd want ik kon het niet geloven maar het schijnt echt met warm kraanwater te mogen. Als je er over nadenkt is het ook niet vreemd want wat is er anders aan warm kraanwater dan aan koud kraanwater?

Ik maak overigens dus wel maar  1 flesje per keer en wat niet op is gooi ik meteen weg!
ERG prettig voor de nachtfles, die maak ik gewoon in de badkamer klaar! Ik meet gewoon 3 bakjes voeding af.

tja...zo zie je maar, iedereen krijgt andere instructies...
Ik denk maar zo.... in de 3e wereld landen scheppen ze het water uit een stilstaand regenplasje en wij muggenziften al over een magnetron, bar le duc, of kraanwater.... mijn ventje doet het prima met warm kraanwater voeding!
 
Wat apart, dat iedereen weer andere instructies krijgt! Van onze kraamverzorgster mochten we absoluut geen warm kraanwater gebruiken, omdat daar meer bacteriën in kunnen zitten. Zo zie je maar weer... degenen die daarvoor zijn opgeleid weten  zelf eigenlijk ook niet wat nou het beste is. Gewoon doen wat voor jou het meest gemakkelijk is. Zo zijn wij zelf ook groot geworden.
 
Ik kook het water van te voren, laat het dan eerst afkoelen. Mijn eigen ervaring is dat de poeder in koud water beter oplost als in warm water. Op deze manier heb je ook nooit al warmgemaakte voeding en kun je makkelijk de voeding van te voren klaar zetten in de koelkast. Ik maak het (momenteel) 4 uur van te voren klaar, op het moment dat Fenna eten krijgt en staat het dus nooit te lang in de koeling. Ook staat het bij mij nooit in de deur.
 
Terug
Bovenaan