Mag je nutrilon flesjes niet van tevoren in de koelkast zetten?

hoi
Nee, je kunt je kind ook te veel willen beschermen tegen 'bacterien', dat is ook een van de oorzaken dat er zoveel allergien voorkomen tegenwoordig...een beetje weerstand kweken is goed. En dus doe ik ook gewoon kraanwater, vanaf 10 weken (nadat ik was gestopt met bv) heb ik dat gedaan. Bij de oudste maakte ik altijd een paar flesjes van te voren klaar met koud gekookt water, dus ook dat kan. Maar ook daar deed ik gewoon losse flesjes aan maken met ongekookt water.
 
Ik vind het maar raar hoor, dat je nu niet meer flesvoeding mag klaarmaken van te voren...Heb nu 3 dochters, van 6 en 3,5 jaar en de jongste is 3 weken.
Bij de oudste 2 mocht je de voeding nog gewoon van tevoren klaarmaken, in een maatbeker met een afsluitbare deksel erop( hoezo er kunnen bacterien bijkomen?) en in de koelkast bewaren...Nou, m'n dochters leven nog steeds!!!
Maar volgens m'n kraamverzorgster hoef je het water NIET meer te koken en zelfs niet meer de flessen te steriliseren...Echt dubbelzinnig, stel er blijft wat afwasmiddels of poeder van het vaatwasmachine-tablet in een fles zitten...kan je de flessen toch maar beter nog even steriliseren in zo'n ding in de magnetron, kost maar 6 minuutjes en al je flessen zijn weer gebruiksklaar...
O ja, sta trouwens nu wel stil bij hoeveel water je weg laat lopen op de manier hoe je nu een fles moet maken...althans hoe het me werd voorgedaan door de kraamhulp...gewoon uit de kraan, beetje koud, beetje warm, dan was 'ie weer TE warm, moest er weer wat koud bij...en die kraan maar lopen...
Doe het nu gewoon op mijn manier...
Groet Roos.
 
Hoi,

de reden, dat wij met bronwater werken i.p.v. kraanwater en dit koken i.p.v. de magnetron te gebruiken, is niet om bacteriën te voorkomen, maar om de buikkrampjes tegen te gaan. Daar had Lars de eerste maanden erg veel last van. Met deze maatregelen, in combinatie met de Omneo zijn die een stuk minder geworden.
Hij krijgt nu ook ABC Dophiluspoeder (een probioticum).
Sommige babies kunnen helaas niet tegen kraanwater of de magnetron.

Groetjes, Marijon

 
Mmmmm....iedereen mag natuurlijk het zijn denken, en als je je er goed bijvoelt en het idee hebt dat het helpt, ach waarom ook niet.
Maar dat van die magnetron, dat gaat er bij mij toch echt niet in. Waar kan ik dat vinden op internet? Wil ik toch wel eens lezen.
Kraanwater, ook dat vind ik wat overdreven, maar misschien zit er iets in ja.
Het is tegenwoordig gauw zo dat ouders er zelf een stempel op plakken van: mijn kind is allergisch voor dit of dat.
Ook mijn kind heeft een allergie (luchtwegen en exzeem) maar ik laat er echt niks om, ook omdat ik niet helemaal weet waar het vandaan komt. Ze moeten ook resistent worden (zo noemen ze dat toch???) en er dus overheen groeien. Als je steeds de oorzaak weg haalt, dan went het nooit.
 
Je kunt toch gewoon water koken, in de koelkast zetten en als je het 's nachts nodig hebt dan maak je er pas voeding van. In de magnetron en klaar!!
Maar ik weet niet hoe oud je kindje is, maar van 1x water uit de kraan halen zonder het te koken zullen ze echt niets krijgen hoor..
Bij mijn oudste deed ik het ook niet hoor, en heb het water tot 1 jaar gekookt.. Mijn jongste is nu 8,5 maand en krijgt 1 flesje op een dag (rest bv) en dat water haal ik gewoon uit de kraan.. Hij stopt zijn tenen in zijn mond, zijn tutje valt ook wel eens op de grond en dan heeft mijn oudste hem al opgeraapt en in de mond gedaan van mijn jongste voor ik er erg in heb.. Als dat allemaal goed gaat, zal dat water ook wel loslopen..
Gr. Anne-Marie
 
Hoi mede-moeders,

dat van de magnetron stond gewoon in een tijdschrift, hoor. Meerdere moeders hebben gemerkt, dat de buikkrampen van hun kindje verminderden, toen ze stopten met het gebruik van de magnetron.
Het voordeel van het hete water in een thermoskan (we brengen het water alleen aan de kook om het heet te maken) is, dat wij 's avonds en 's ochtends vroeg niet naar beneden naar een koude bijkeuken hoeven te lopen om de fles op te warmen. Je kunt natuurlijk ook een flessenwarmer gebruiken.
Ik had zelf het liefste borstvoeding willen geven, maar de heren artsen hebben wat anders besloten. Dus geef ik mijn prachtkereltje het beste wat ik kan bedenken.
Allergieën en exzeem zijn tegen te gaan door 6 maanden borstvoeding of hypoallergene voeding te geven en daarna pas over te schakelen op groente en fruit.
Enne.. als het speelgoed op de grond valt, ga ik dat ook niet eerst schoonmaken, hoor.

Groeten, Marijon (een toch ietwat gefrustreerde moeder, door de reacties die ik hier lees)

 
Dat vd magnetron heb ik vaker gehoord, wat ik begrepen heb gaat het hier om,
als je klaargemaakte flesjes in de magnetron verwarmd, word het heel snel warm, en als je dan niet goed roert/schudt word een gedeelte heel snel heel erg warm, waardoor belangrijke voedingsstoffen/eiwitten kapot gaan en een andere gedeelte vd melk is minder warm, en daardoor zouden sommige kinderen darmkramp kunnen krijgen, daarom vanwege 't ongelijk opwarmen mag je ook geen borstvoeding in de magnetron doen, maar als je het langzaam verwarmt, regelmatig roert/schudt heb je dat probleem minder....
 
Terug
Bovenaan