Mag je vragen om inleiding?

Ik weet niet of er verschil zit in wanneer je wordt ingeleid. Zelf bij 41 weken ingeleid door ook minder leven te voelen en ik vond het super. Heb geen weeenstorm gehad en nauwelijks pijn ervaren (geen pijnbestrijding gehad).
Zelf ben ik nu 33 weken zwanger en de baby schijnt aan de grote kant te zijn. Mocht de echo dat volgende week weer uitwijzen dan wil ik het ook over inleiden hebben met 38 weken.
Succes met de laatste loodjes. Probeer er ook nog een beetje van te genieten. Het getrappel ga je straks echt missen.

Hee kletskopje, ik zat er lichamelijk ver doorheen ik was hoogzwanger vorig jaar met die warme zomer. Ook in mn koppie werd ik langzaam steeds depri. Ik heb een prikkelbare darm en lag om de zoveel tijd tegen de bank omhoog van de pijn, voelde minder leven iedere week of soms 2 naar het ziekenhuis dat de verloskundige zei je moet iemand meememem want je weet maar nooit.. om vervolgens toch weer naar huis gestuurd te worden. Zo konden wat betreft mijn darmen ook niets doen, de pijn was het echt heftig en ik kon het ook niet verwerken dat ze niets konden doen. Iedere dag opnieuw was ik bang weer zo een pijn 'aanval" te krijgen. Uiteindelijk met 39 weken ingeleid, de eerste dag hebben ze 2 dingen geplaatst s avonds om half 5 mochten ze inprincipe mn vliezen breken. Ik heb toen aangegeven als de nacht erover heen kon gaan ik dit wel prettig vond (de dienstdoende gyn zei letterlijk toen ze me zag; ' ow jij hier' ) op deze manier werd ik ook beoordeeld tijdens de zwangerschap echt t gevoel dat ze me niet geloofde of serieus namen ook een reden dat ik wilde dat zoveel mogelijk aan het einde van haar dienst het vliezen breken zou plaatsvinden . Ik voelde uiteraard wel wat mijn maar kon het er prima mee doen. Die volgende ochtend was er +1 cm en hebben ze rond half 8 de vliezen gebroken.. waarop ik met wee opwekkers al snel weeen voelde, onder de douche gaan zitten voor een paar uur na de eerste check al volledige ontsluiting na ongeveer 40 min is ons kleine mannetje geboren om half 2. Ik heb geen pijnstilling gehad ook niet om gevraagd. De pijn tijdens de zwangerschap was heftiger dan tijdens de bevalling.. n heel verhaal hopelijk heb je er iets aan.. hoe gaat het nu met je?

Inleiden mag in jouw situatie 100% ook al ben je 37 weken. Je hebt duidelijk een niet pluis gevoel en je zwangerschap is gecompliceerd. Nog maar 10% van de kindjes doen het slecht bij 37 weken en dan bedoel ik, ademhaling, sufheid en geelzucht. 
mijn vriendin voelde ook regelmatig minder leven en riep al vanaf week 30 mijn kindje moet er echt voor 38 weken uit ik voel gewoon dat het moet... geen gyn luisterde ernaar en met 38+1 overleed haar kindje in haar buik. Het is niet altijd beter om maar vanaf 39 weken in te leiden, luister naar je gevoel en bespreek het met je gyn. Hier na 4 miskramen en regelmatig aan de ctg Inv weinig leven voelen maakt het mij zo bezorgd dat de stress niet goed is, wij gaan daarom ook inleiden op eigen verzoek met 37.4 en geen gyn die hier daar om moeilijk deed. 
Het kan dan wel beter voor je kindje zijn om door te lopen maar mama is ook nog in beeld, je wil niet fysiek en mentaal op zijn tegen de tijd dat je kindje komt. Succes ?

Ik snap het wel hoor. Zou het ook zeker vragen/ aangeven als ik jou was. 
Ik heb er ook om gevraagd toen ik ruim 37 weken zwanger was. Ik had zwangerschapssuiker met alleen een dieet maar kon mij er op het laatst zo slecht aan houden. Maakte me erg zorgen dat het kindje veel te groot zou zijn als ik zou wachten tot 40 weken of langer.  
Gynaecoloog ging er eigenlijk gelijk mee akkoord en bij 38+1 ben ik ingeleid. Bij 38+3 is ze geboren en ze was toch 'maar' 3730 gram dus zorgen gemaakt om niks.  Inleiding was wel pittig omdat mijn lichaam ook totaal nog niet klaar ervoor was. Daarom duurde het uiteindelijk ook 2 volle dagen. Maar ik zou er gelijk voor tekenen als ik het bij de 2e net zo zou kunnen doen. 

Ik ben met 37.6 ingeleid en de dag erna bevallen. Ik was mijn hele zwangerschap ontzettend ziek. Omdat ik bang was dat ik op eigen kracht niet meer zou kunnen bevallen wanneer ik tot de 40 weken door moest lopen en ik ingeleid. De gynaecoloog ging meteen akkoord. Wel werd er benadrukt dat het best een paar dagen kon duren omdat mijn lichaam er nog niet klaar voor was... Ik kreeg een ballonnen en de volgende ochtend zijn mijn vliezen gebroken en 5 uur later bevallen van een gezonde dochter, zonder weeenopwekkers. 

Zeker mag dat! En ik denk dat je in jouw geval een goede reden hebt om ingeleid te worden. 
Ik ben deze zwangerschap ook ingeleid met 38+2, begonnen met tabletten om de baarmoedermond te verweken. De voor de ochtend vliezen doorgeprikt en 3 uur later was mn meisje er. Zonder weeën opwekkers, maar wel een weeën storm gehad. Maar met pijnstillers (morfine pompje) goed te doen.
De reden van mijn inleiding was ook vanwege mentaal en lichamelijk op zijn. Enorme bekkeninstabiliteit, zwangerschaps diabetes, ik was gewoon echt op. Van mn vorige bevalling heb ik een trauma opgelopen dus dat speelde ook nog mee. Ik vond de inleiding erg fijn, mede omdat ik het gevoel had er nu meer controle over te hebben.
Dus gewoon vragen, goede argumenten geven. En alles benoemen wat je voelt/denkt.. 
Succes met de laatste loodjes! Ik hoop dat je snel mag genieten van je kleintje!

[quote quote=10343128]Ik denk dat ze dat al een tijdje doet, gezien het een topic is van meer dan een jaar geleden…[/quote]

Hahaha inderdaad... zie het ook nu pas. 
Ben wel benieuwd hoe het dan is gegaan ?

Terug
Bovenaan