Mama's die bv geven

Hai!
Mijn dochtertje is 5 maanden (van 14/3) en krijgt volledige borstvoeding. Ook zij komt nog vrij vaak. Ik voed op verzoek en niet op de klok, dus durf niet te zeggen hoe vaak ze komt. Is nogal wisselend. Maar ze geeft het zelf heel goed aan.
Ze komt nog 1x per nacht meestal, hoewel het de laatste tijd wat verschuift   naar begin van de ochtend, hoera! Ze krijgt nog geen bijvoeding, daar start ik na de eerste 6 maanden mee.
Omdat Leah allergisch reageert op pinda's, noten, ei, en vis, beginnen wij straks dus wel super voorzichtig met bijvoeden.
Jouw baby is nu 4 maanden oud, dat is een lastige periode (de beruchte 4-maanden dip), dan worden ze wat sneller onrustig, de wereld wordt groter en ze lijken wat minder te gaan drinken.

Hoi,

Mijn dochter is bijna  4 maanden en wij hebben last van de 4 maanden dip. De voedingen duren langer, ze is sneller afgeleid. Ze kan je dan zo lief aankijken en naar je lachen. Gewoon doorzetten denk ik dan maar ook met haar middag dutje is ze aan het rommellen. Nog 2 weken en dan moet ik weer aan het werk en hoop dan dat we weer een beetje een ritme hebben. Ik geef 5 voedingen maar ik denk dat we naar de 4 voedingen gaan. ik geef wanneer zij wil ze krijgt alleen BV. wanneer zijn jullie van plan te stoppen met BV?? Ik heb geen idee?

Succes allemaal/

Gr  Bizu

Hoi Bizu en anderen,

Mijn dochter is ook bijna 4 maanden en ik ga ook over twee weken werken.
Ik ben mijn dochtertje nu aan het wennen om uit de fles te drinken, maar het is tot nu toe niet echt een succes. In het begin toen ik last had van tepelkloven heb ik de voedingen afgekolfd en heeft ze uit de fles gedronken. Dat ging prima, maar nu weigert ze de fles. Ze kauwt op de speen en drinkt maar 30 tot 50 ml. Maandag is ze voor het eerst naar de creche geweest en toen heeft ze over de hele dag maar 2 keer 40 ml gedronken. Dat is dus echt weinig, maar ze was verder heel erg vrolijk en lachtte veel. Ik heb ook al andere spenen gebruikt. Ik vind het raar dat ze eerst wel goed uit de fles (tommee tippee) dronk en nu dus weigert.
Drinkt jouw baby wel uit een fles en gaat dat goed?

Ik wil net als bij mijn oudste dochter haar 1 jaar de borst geven, maar dat hangt natuurlijk van mijn dochter af of zij dat nog wil.

groet, Irene

Hoi Irene,

Wij zitten nog steeds in de 4 maanden dip maar geven niet op. Als mijn dochter een fles krijgt, krijgt ze dat in een avent fles. Ik ben daar erg tevreden over en ze neemt de fles zonder problemen. Misschien een andere fles proberen, de spenen zijn ook anders dan de gene die jij gebruikt. Geen idee of het helpt, maar nooit geschoten altijd mis.

Succes en gr Bizu

Hoi Bizu,

Bedankt voor je reactie.
Mijn dochtertje drinkt nu sinds een paar dagen eindelijk uit de fles. Ze drinkt nog niet veel, maar ze weet nu gelukkig weer hoe ze uit de fles moet drinken.
Had bijna de hoop opgegeven.
Succes met de 4 maandendip.

gr. Irene

Met 4 maanden zaten ze hier soms op 5 voedingen en soms op 12. Kan heel erg verschillen en alles tussen 4 en 14 op die leeftijd is 'normaal'.

De ene sliep door toen hij 8 maanden was, de andere sliep van 3-5 maanden door, en daarna weer een tijd niet.

Wanneer ze wilden stoppen heb ik helemaal aan de kinderen over gelaten, ik heb nooit bewust hoeven afbouwen.

Mijn kleine is nu bijna   4 maanden en drinkt nu 4x op een dag.
Inmiddels heb ik besloten dat ik een halfjaar BV genoeg vind. Hoe kun je na een half jaar het beste overgaan op opvolgmelk. Ineens stoppen of hoelang doe je over afbouwen?

mijn zoon is nu 13 maanden en tot ik vorige week plots moest stoppen gaf ik hem nog bv. hij heeft nooit doorgeslapen tot we met 8 maanden bij een osteopaat waren. drie weken sliep hij door, toen kreeg ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, werd geopereerd (narcose) en sliep meneer niet meer door. 5x per nacht werd hij wakker. osteopaat hielp niet meer. 5 weken terug hebben we hem op zijn eigen kamer gezet en toen werd het minder, 2x per nacht wakker, soms 1x. drie weken terug elke avond fles gegeven ipv borst, en na een week sliep hij beter. vorige week, de nacht dat ik weer een bbz had en met spoed geopereerd werd, sliep hij door.   dat doet hij nog
ik heb hem volledig bv gegeven tot hij de lepel aannam, dfat was met 7 maanden. gewoon op verzoek, en er niet bij nagedacht hoe lang het was geleden sinds de vorige voeding.
ik had nog een heel tijdje willen doorgaan met deze leuke en liefdevolle troetelvoeding, maar helaas, ik had niet alleen een bbz maar een tweelingzs, en het andere vruchtje zit goed, en heeft de ideale omstandigheoid nodig om te overleven. bij bv trekt de baarmoeder samen, dus niet zo ideaal voor het vruchtje.
succes

Terug
Bovenaan