Mama's : hoe is het met jullie buikjes ?

Hoihoi,

Hier nog een buikje :-(. Ik mag eigenlijk helemaal niet klagen, want ik zit wel weer op mijn oude gewicht en pas mijn broeken weer, maar die strakke buik-met-blokjes heb ik   6 maanden na de bevalling nog niet terug...

Alleen als ik mijn buik een beetje inhoud en een shirtje draag dat niet al te strak is, ziet niemand er iets van. Veel mensen roepen om die reden dat ik niet mag klagen. Maar ik vind zelf om een andere reden dat ik niet mag klagen, namelijk omdat ik nog steeds niet aan het sporten ben (ik liep altijd hard, best fanatiek ook) en ook geen oefeningen doe. Bij mij vind ik het gewoon een kwestie van eigen schuld, dikke bult dus!

Groetjes,
Jamie

P.s. Daarmee bedoel ik niet dat het bij andere mama ´s die niet bewegen ook een kwestie is van eigen schuld dikke bult hoor! Maar ik was altijd heel sportief en blijf nu al een half jaar héérlijk loom hangen in het thuis genieten van mijn dochtertje, dus in mijn geval vind ik dat het wel mijn eigen schuld is...

Nou hier ook hoor, was na de bevalling 3 kilo lichter dan ervoor en ook maar 8 kilo aangekomen. Toen met d eborstvoeding begonnen en goed en vooral veel gaan eten en snoepen en tja toen zaten die drie koli er weer aan . Nu weer 1 kilo afgevallen maar die buik blijft slap. Ik mag niet klagen want na 1 week na de bevalling kon ik al weer in mijn normale kleding maar die buik blijft slap en bol. Zelf als ik een ruime broek aan heb heb je een hangent buikje. Doe nu wle oefeningen en let op mijn eten maar heb gewoon weg de tijd en vooral de puf er soms niet voor. Nou ja die buik is toch al niet mooi meer door de enorme striae dus in een bikini zal je mij Nooit meer zien.

Maar een wat strakke rbuikje zal wel wer fijn zijn.

Liefs van Mariska en Zifjon (29-01-2008)

Hoi dames,

Hier ook nog een flubber/blubberbuik. Maar bij mij ook eigen schuld dikke bult...
Weinig bewegen en veel eten... tja.. Vroeger kon ik bijna alles eten, maar nu niets meer..
Wil nu toch echt wel even oefeningen doen.. Moet zeggen dat ik tijdens de zwangerschap ook wel 20 kilo ben aangekomen hoor.. En droeg het ook erg naar voren. Van achter kon je niet zien dat ik zwanger was. Maar goed... Wil toch mijn strakke buikje wel weer terug. Heb verder ook geen striae ofzo, dus dat scheelt al.
Nu de kilo's nog..
Groetjes,
Karlien

Hoi hoi,
Na de eerste was ik binnen een week weer plat en na een half jaar zag alles er weer redelijk uit als voor de zwangerschap. Na 8 maanden (en bv) was ik met 50 kilo zelfs 5 kilo lichter!
Ik dacht dus heel positief dat me dat bij zwangerschap nummer 2 ook wel zou lukken en heb juist extra gegeten omdat ik dacht dat ik dat wel kon gebruiken. Jammer maar helaas, ik heb er na 5 maanden nog steeds 10 kilo te veel aanzitten, en strak is m'n buikje ook allerminst te noemen. Ik zou na de zomervakantie naar de sportschool gaan en wat gaan lijnen. Maar nu blijkt dus dat ik wéér zwanger ben! Het hele re-shape myself idee moet ik dus nog maar een jaartje vooruit schuiven, ik hoop dat er dan nog wat van te maken valt, haha! Anyway, nee, ook hier is het (nog lang niet!) wat het wezen moet...

Hoi,

Ik was voor de zwangerschap al een 'volslanke'dame haha. Maar ik kan nog steeds niet in mn oude kleren helaas.
Ik heb een te traagwerkende schildklier en vlak voor mn zwangerschap was ik daardoor weer in een maand tijd 10kilo aangekomen.
Van mn zwangerschap moeten er nog 3 kilo eraf. Maar ja van daarvoor nog wel 10 kilo en meer is altijd meegenomen.
Mijn buik is wel veranderd. Had ik hiervoor twee banden nu is het meer 1 geheel, maar dan hangt alles wel heel erg.
Zal wel nooit meer over gaan

Iemand had het over de weight watchers. Vorige keer dat ik dat deed was ik binnen een half jaar 15 kilo kwijt. Ook ik ga daar dus weer heen!

Liefs Reneke

quote: tante reneke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2008 20:47:31'));

Hoi,

Ik was voor de zwangerschap al een 'volslanke'dame haha. Maar ik kan nog steeds niet in mn oude kleren helaas.
Ik heb een te traagwerkende schildklier en vlak voor mn zwangerschap was ik daardoor weer in een maand tijd 10kilo aangekomen.
Van mn zwangerschap moeten er nog 3 kilo eraf. Maar ja van daarvoor nog wel 10 kilo en meer is altijd meegenomen.
Mijn buik is wel veranderd. Had ik hiervoor twee banden nu is het meer 1 geheel, maar dan hangt alles wel heel erg.
Zal wel nooit meer over gaan

Iemand had het over de weight watchers. Vorige keer dat ik dat deed was ik binnen een half jaar 15 kilo kwijt. Ook ik ga daar dus weer heen!

Liefs Reneke

wat is weight watchers ???

Hoi,

Weight watchers is een afvalprogramma waarbij je hulp heb van een 'deskundige'en mensen die het programma ook volgen uit je omgeving.
Je werkt met een puntensysteem, alle voedsel heeft zn eigen puntenwaarde en door dat te berekenen kan je dus afvallen.
Je kan ook punten sparen zodat als je in het weekend een feestje heb je wel gewoon die lekkere appelpunt kunt eten haha.

Ik vind het een ideale manier van afvallen. Je kunt ervoor kiezen het via internet te doen of naar een cursus bij jou in de buurt. Er is dan een deskundige die je iedere week weer iets verteld over bepaalde eten en verder zijn er andere mensen die ook hun ervaringen vertellen.
Je kan en mag dus altijd zelf bepalen wat je eet, zolang je niet over je punten heen gaat.
Ik kan dit beter volhouden dan zo'n boek waarin staat wat je die dag MOET eten. Dat kan ik niet, ik wil zelf bepalen waar ik die dag trek in heb.
Ik hoop het een beetje duidelijk uitgelegd te hebben, voor meer info kan je kijken op www.weightwatchers.nl

Succes Reneke

hier is de wii fit aangeschaft in huis,
ben dus lekker thuis aan het 'sporten' achter de tv, hahah
het is erg leuk om te doen en mn mannetje doet fanatiek mee met de buikspieroefeningen.... voor iedere buikspieroefening krijg je punten, dus zijn we allebei fanatiek bezig om de meeste punten te verzamelen...
werkt in ieder geval erg stimulerend.
Met de weight watchers (goeie uitleg daarnet trouwens) ben ik inmiddels 1.3 kilo kwijt, dus nu die andere 10.7 kilo nog....
Meiden ik wens jullie ook veel succes met die flubber blubbers, hier zijn we er in ieder geval fanatiek mee bezig....

groetjes marina

Terug
Bovenaan