Ik mag na deze zwangerschap niet klagen...Mijn buik is niet strak, nou heb ik nooit een hele platte buik gehad. Maar na mijn eerste zwangerschap was het allemaal hang en blubberig. Na de zwangerschap van Emma is het beter dan dat het ooit na Tijn is geweest, minder hangplooien en minder blubberig. Wat ik heel raar vind, want ik was enorm op het eind bij Emma (zelfs de verloskundige schrok van mijn buik, dat zegt wel wat denk ik). Ik dacht dat het dus een doffe ellende zou worden. Maar niets is minder waar. In de kraamweek had ik mijn eigen kleren al weer aan.
Ik kan maar een ding zeggen...buikspieroefeningen. Ik doe ze braaf elke avond voordat ik ga slapen en ik merk nu (na 5 maanden) nog steeds verschil. Omdat ik nog borstvoeding geef mag ik niet lijnen. Maar ik let wel op wat ik eet en ik val hele kleine beetjes af ( 0,2 kg per week). Ik moet nu nog 4 kilo van na de zwangerschap, maar dan wil ik ook nog wel wat andere kilo's kwijt. Dus een kilo of 10 wil ik er nog wel vanaf.
Ik kan alleen maar zeggen, zwangerschapskilo's zijn hele hardnekkige kilo's, ze gaan er veel moeilijker af dan gewone kilo's. Heb geduld dan komt het vanzelf wel weer redelijk goed. En al wordt het niet weer helemaal als van te voren, dat was 't dan toch ook wel weer waard vind ik.
Groetjes Kirsten
Mama van Tijn 25.10.2005 en Emma 13.03.2008