Mama's die ik nog van het forum ken: HELP!! Paniek!

Hej!

Ik heb zó'n behoefte om ff mijn verhaal kwijt te kunnen bij jullie. Wel lastig dat het zo zoeken is waar we nou ook alweer ons 'clubje' hadden.
Maar goed, ik doe het toh maar hier, want Hyves durf ik in dit geval niet aan....
Ik kan het nog niet bevatten, maar ik ben 6,5 week zwanger van ons vierde kindje. IK BEN COMPLEET IN PANIEK!!!! Niet blij, alleen maar afschuwelijk geschokt! We hebben nl. de folder van sterilisatie voor mijn man in huis, hebben beschermd gevreeën en nu potverdepotver dit!!! HELP!!! Vreselijk, ik voel me zó boos, verdrietig, en schuldig over juist deze heftige negatieve gevoelens, dat ik echt de kluts helemaal kwijt ben. Moet volgende week voor een echo naar de vrouwenkliniek. Met uitleg ook over abortus. NOOIT GEDACHT DAT MIJ DIT ZOU OVERKOMEN!!!! De gedacht aan nog een kind, terwijl ik alles al alleen moet doen, vanwege het werk van mijn man, de afstanden die ik moet rijden voor de sociale levens van onze zoons, de kleine meid, de stress, het huis, mijn eigen bedrijf, mijn man die in een overname gesprek zit van twee bedrijven, wat waarschijnlijk potverdepotver OOK nog eens een verhuizing met zich mee kan brengen, ik wordt helemaal krankjorem van de paniek. Overdag ben ik zo boos en verdrietig, dat ik echt niets liever wil dan dit ongedaan maken. Maar 's avonds als ik dan alleen in het donker naar het plafond lig te staren, moet ik huilen en wilde ik dat ik positiever kon zijn.... Wat nu als dit een hyperkindje wordt? Een huilbaby? Ongezond? Maar ook: wie is dit die persé bij ons nog geboren wil worden, terwijl wij allebei alleen maar NEE voelen? Zoals gezegd, nooit gedacht dat mij dit kon overkomen, maar toch he.... ik durf er niet met iemand over te praten, bang voor veroordelingen. Ik ben al bang voor mezelf... De geluksbel waar ik nog helemaal in zat met Linde is echt uit elkar gespat, kan echt nergens meer van genieten, hoe lief ze ook is. De jongens kunnen ook al niets goed doen, en mijn man al helemaal niet (nu is hij er een paar dagen niet, ik denk dat hij blij is van huis weg te zijn;-)) Hij steunt me wel, in wat de keuze ook wordt, maar hij neigt wel sterk naar een abortus. Hoe moeten we in vredesnaam vier kids grootbrengen? Past niet in de auto's bijv. Past niet echt op de kamers, past gewoon niet in ons leven. Wanneer ben ik weer eens aan de beurt? Ben net van de BV af!! Was nog zo blij dat ik het voor de laatste keer zo lang had volgehouden. MOet niet aan een bevalling denken! Nog een keer??? Hemel lief!! Heb de zwangerschapskleding juist in tassen gedaan voor het goede doel, ze staan bij de deur naar buiten!!! Wat een verhaal he, ik kan er echt niets aan doen, het zal vast heel onsamenhangend zijn, ik zit ook helemaal in het donker dit te typen. Vreselijk. Ik hoop, dat ik er voor woensdag uitkom, maar ik denk t niet. Liefs een héle wanhopige Pippi....

Hoi Pippi,
wat een nare situatie zeg!!! Lijkt me heeeeel moeilijk om die beslissing te nemen!!! Mja, 4 kids past zo te lezen moeilijk bij jullie in de woning, en dan ook nog al die extra bijkomstigheden van afstanden rijden, eigen bedrijf etc etc.
Fijn dat je man je steunt wat je beslissing ook zal zijn.... ik kan me jou argumenten goed indenken hoor!!! ik zit er op dit moment ook echt niet op te wachten, maar goed wij hebben er dan nog "maar" 2. voor ons voelt het op dit moment compleet en mochten we er ooit aan denken om voor een 3e te gaan, is dat wel pas als de kids 3 of 4 zijn. nu zou ik er ook gek van worden. ik heb nu al geen tijd voor mezelf, laat staan als ik straks er nog een heb die ik moet verzorgen.....

ik wens je heeeel veel succes met je beslissing.... ik snap het wel dat je het op hyves niet in de groep wil gooien, mocht je een luisterend oor nodig hebben, kan je me altijd ff een mailtje sturen! Ik kom namelijk ook niet dagelijks meer kijken op het forum.

Liefs,
Petra

Hoihoi,

Wat een verhaal zeg. Nee, daar denk je inderdaad niet aan, dat zoiets je overkomt. Je weet, dat niet alle voorbehoedsmiddelen 100% veilig zijn, maar dat dan net zoiets moet gebeuren nu.
Jullie hadden je gezinnetje zoals jullie je voorgesteld hadden.
En nu......
Ik heb zelf altijd gezegd, nooit een abortus te willen. Maar je hebt natuurlijk bepaalde situaties ......
Wel fijn, dat jullie er samen over kunnen praten.

Ook ik wens jullie heel veel succes de komende tijd en met de beslissing die jullie gaan nemen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hey meid

Dacht ik ga is kijken op dit forum, ben er al geen tijden geweest..
Maar jeetje wat een bericht!
Ik begrijp je helemaal, wat moet jij je in de war voelen!
Je gaat er gewoon niet vanuit dat dit kan gebeuren.
En ik snap heel goed dat 4 kids veel is! En je had al besloten dat het gezin compleet is.
Is er echt niemand in de buurt waar je dit mee kunt bespreken? Toch misschien goed naast je man??
Toch kan niemand voor jou deze beslissing nemen en dat voelt natuurlijk ook als zware last op je schouders.
Ga op je gevoel af!
Heel veel sterkte de komende tijd!

xx patricia mv celeno

Oh meissie toch... Wat naar dat je nu zo alleen, ver weg, woont! Ik kan me je paniek goed voorstellen.

Schrijf hier gerust je verhalen van je af; wij lezen het geduldig!!! (ook als het onsamenhangend is)

Tja, ik zou zelf ook geen abortus kiezen; dat doet psychisch wel zo onzettend veel met je. Dat draag je zeker de rest van je leven met je mee! Daar krijg je zeker geen rust van (op 't eerste gezicht wel, maar diep van binnen nooit).
Probeer het stap voor stap te bekijken; waarschijnlijk zijn er aan de praktische bezwaren best een mouw te passen (borstvoeding is niet verplicht, een maxicosi/kinderstoeltje kan ook op de voorbank en soms is er bij een stationwagon ook in de achterbak een stoeltje te plaatsen, kun je een kamertje splitsen met een simpel wandje, etc).

Wat een moeilijke keuze! Heel veel sterkte en nogmaals; blijf gerust even spuien hier!
Via www.vbok.nl kun je ook in contact komen met mensen die je kunnen helpen bij het maken van een keuze die bij jou past!

Dikke knuffel!

Jacoline.

Lieve Pipi!

Wat vreslijk voor je meid!
Als ik je verhaal zo lees, lijkt het erop dat je je keuze al heb gemaakt...
En ik kan het ook begrijpen.
Toch denk ik ook... dat als je het wel laat komen en je dit kind in je armen sluit, weer net zoveel liefde zal voelen. Maar je moet het wel aankunnennatuurlijk. Het is niet niks allemaal. Maar daar weet jij alles van met 3 kids! laat je gevoel spreken en probeer misschien niet te veel naar de praktische nadelen te kijken ( als er plek is in je hart, dan is er plek in je huis). Maar is die plek er in je hart niet? Tja.. moeilijk hoor! Ik heb geen tips voor je. Luister naar jezelf en praat er heeeel veeel over! Heel veel sterkte met je keuze! En kom gerust weer om te praten of stoom te blazen! Liefs Blabla

Hoi Pippi,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je in shock bent! Ik denk dat je het even moet laten rusten voordat je de juiste beslissing kunt nemen. Als je er over een maand nog zo over denkt dat een 4e niet in jullie leven past dan zou ik voor een abortus gaan. Ik heb zelf een miskraam meegemaakt dus een abortus is in principe "not done" voor mij maar als je hele gezin onder een 4e kind gaat lijden dan zou ik toch voor mijn gezin kiezen hoeveel pijn me dat ook zou doen. Soms moet een mens keuzes maken die niet leuk zijn en of je de juiste keuze maakt dat weet je op dat moment ook niet. Ik ben zelf ook 37 jaar maar heb 2 kinderen, het borrelt nog wel voor een 3e maar stel dat ik zwanger zou raken van een 2-ling dan weet ik ook niet wat ik zou doen dus ik snap je gevoel wel degelijk. Als jullie er toch voor kiezen deze wurm te houden dan ben ik er 100% van overtuigd dat jullie hier ook weer verschrikkelijk veel van zullen houden en komt tijd, komt raad heel cliché maar echt waar. Nogmaals laat het een beetje bezinken, ik denk dat als je zo emotioneel bent dat je niet in staat bent een rationele keuze te maken.

Veel liefs en sterkte met het maken van jullie keuze. Ik denk aan je en hou je ons op de hoogte?

Puk

mama van Justin 30-11-2006 en Thijmen 30-07-2008

Terug
Bovenaan