Hoi meiden,
Wat leuk om te zien dat er nog meer zwangeren in de buurt zitten. Ik zit inmiddels op 26w5d.
Hier gaat alles goed. De meiden zijn flink druk. Ik kan niet wachten om dinsdag weer naar Leiden te gaan voor de controle. Wanneer we weer voor controle kunnen naar het MCA weet ik niet. Dat hangt van de voortgang af. Maar de bevalling zal ook in Leiden plaatsvinden dus ik hoop dat het een beetje een rustige zal zijn aangezien het nog wel een eindje met de auto is.
Wij hebben we een paar namen in gedachte, maar mijn vriend wil de meiden elk 4 namen geven. (heeft hij ook) Of we dat redden moet nog blijken, maar we hebben zitten al op 3 namen dus moeten er nog 5 bedenken. Haha.
Eerst wou ik het ook niet weten wat we kregen, maar toen bleek dat we er 2 krijgen, hebben we toch besloten het te vragen. Het is toch een grote voorbereiding 2 kids op komst dus we willen wel voldoende kleertjes etc in huis hebben en dan is het wel zo makkelijk als je wat gerichter kan zoeken. En ja, ik heb inmiddels 25 echo’s gehad bij verschillende gyns dus was de verleiding ook erg groot als weeeer gevraagd werd of we het wilden weten of niet.
Het was wel apart, vanaf het begin hadden we allebei het gevoel dat we een meisje zouden krijgen. Na 6 weken zwanger, had ik ook een voorgevoel dat het er 2 waren. Beide goed, erg apart.
De kamer is wel al af wat verven etc betreft. Wij hebben alleen nog niet echt geshopt omdat we in december te horen kregen dat het niet helemaal goed ging. Zodra we te horen krijgen dat ook de kleine van de 2 zwaar genoeg is om een eventuele vroeggeboorte te overleven gaan we shoppen.
Bij welke winkels gaan jullie langs? Ik heb begrepen dat voor de kleertjes de Wibra en Zeeman goed zijn. Verder de kinderwagen zal in beverwijk (Baby-dump) gekocht worden, de ledikantjes bij de Ikea. Ik heb alleen nog geen commode gezien die bevalt.
@Monica, ik heb op dit moment niet veel kwaaltjes meer. Ik ben tot week 9 wel supermisselijk geweest. Ik heb nu ook erg veel last van maagzuur. De gyn adviseerde ook om o.a. geen chocola meer te eten. Ik eet sinds mijn zwangerschap ook erg veel chocola dus de verleiding is erg groot. Ik heb bij de apotheek antagel (denk dat het zo heet) meegekregen (zonder recept) en dat werkt er goed. ik neem het alleen als ik weer last heb, dat verschilt per dag.
@San he, mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Wij voelden de eerste bewegingen met precies 20 weken. Heel toevallig toen mijn vriend zijn hand op mijn buik had, kreeg ik de eerste trap. Het was voor ons beide even schrikken haha. Soms voel ik de kleintjes niet, maar zie ik wel soms mijn buik op en neer gaan. Dat is ook een erg grappig gezicht als je net lekker tv lig te kijken. om de placenta heen krijg ik wel een boel trappen en stoten hoor.
Groetjes,
Sara