Man wil niet mee naar de gyn...

Hoi mama van twee,

Moeilijk hoor. Ik  kan  er eigenlijk geen verklaring voor bedenken en ik vind dat hij het ook voor JOU kan doen, een keertje meegaan. Even niet aan zichzelf denken en geen excuses (eng, ontkennen, het wel gezien hebben, druk), maar gewoon meegaan omdat jij dat graag wilt. Maar waarom hij dat dan niet doet, en uit je verhaal begrijp ik dat hij normaal gesproken wel dit soort dingen doet, snap ik niet. Dat hij zijn emoties niet uit, of niet makkelijk praat, is dat altijd zo geweest? Of is het iets van nu?

Mijn vriend is niet zo'n prater en in sommige gevallen is het beter als ik hem een brief schrijf waarin ik mijn gevoelens neerzet. Hij schrijft dan terug, daar is hij veel beter in dan in praten. Ik begrijp het dan ook beter. Het klinkt misschien wat raar (we praten echt wel tegen elkaar hoor!), maar het werkt in bepaalde gevallen echt! Wie weet kun je dat proberen?

En iemand anders mee laten gaan naar bezoekjes vond ik ook een goeie. Jij wilt het met iemand delen, dus als het eerst niet met je man lukt, dan met een vriendin of je (schoon) moeder. Ik hoop dat jullie eruit komen, veel sterkte ermee!

Liefs, Mimi

hallo mama van twee,
ik vind het heel leif van iedereen dat ze proberen excuses te verzinnen voor je man maar ik vind het echt heel ongevoelig van je man!
dat hij niet iedere keer mee gaat kan ik nog wel begrijpen maar nooit?? dat vind ik echt belachelijk, hij moet ook aan jou denken! als jij het fijn vind dat hij mee gaat moet hij dat toch een keer kunnen opbrengen??
en zo zou ik hem dat ook vertellen! en als hij dan nog niks wil zou ik hem ook niks meer vertellen over je zwangerschap/kindje. dan moet je dat maar met familie en vriendinnen beleven

meid, succes ermee.

groetjes martine (26 weken)

Terug
Bovenaan