Man zorgt niet veel mee

Je hebt toch geen 2 kinderen in huis? Wat een gedrag zeg. En dan de opmerking dat moeders altijd al het werk doen??!! Dat zou bij mij heel erg in het verkeerde keelgat schieten. Wat denkt hij wel niet. Zou dit zeker eens even op het woord gooien bij hem. We leven niet meer in de jaren 50 waar dit nog geoorloofd werd.
Ook het feit dat je zelf al twijfelt of dit normaal is bewijst zegt al genoeg en dat je je hier niet prettig bij voelt

Ik wil ook niet zeggen dat hij alles slecht doet. Hij doet ook dingen uit zich zelf. Maar soms ziet ie bijvoorbeeld Dingen niet die ik wel zie (de wasmand die vol zit ) zulk soort dingen.
maar inderdaad jullie hebben wel een punt.. ik ga eens een goed gesprek hebben vandaag dat ik echt meer hulp / zorg verwacht omdat hij ook gewoon thuis is. 

Omg dat laat jij toe?   Had ik echt niet gepikt.  Hupsakee hij zou van mij meteen een luier moeten verschonen. Het is de vader geen kennis ... 

Dat hij bepaalde dingen niet ziet wat gedaan moet worden is volgens mij iets waar de meeste mannen wel last van hebben. Als hij het dan maar wel wil doen als je het vraagt.

Wat betreft het helpen met de baby, dat vind ik ook niet kunnen. Zolang z'n gezondheid het gewoon toelaat kan hij je prima helpen. Ook met luier verschonen, badje, aankleden enz van de baby. Je zou ook eerst dingen samen kunnen doen, zodat hij evt dingen ook kan leren.

Dat jij alles zou moeten doen volgens hem, komt waarschijnlijk door z'n opvoeding. Grote kans dat hij vroeger zo is opgevoed en nu moet dan even de knop om dat het zo niet gaat.

Hoe kan je dan ooit je baby en later je peuter/kleuter/kind ooit bij hem alleen laten? Komt ee nooit een moment dat jij een keertje weg bent en hij een uurtje of langer alleen is met de baby? Laat hij die dan aan zijn lot over? Verzorgen begint direct na de geboorte (of al voor de geboorte zoals mijn man doet). Vrees dat simpelweg het gesprek aangaan met je man niet voldoende is, er zit een steekje los en dat krijg je niet zomaar weer normaal

Het niet helpen vind ik echt niet kunnen maar daar zijn al genoeg reacties over. Maar het feit dat hij elke dag tot 12.00/13.00u in bed blijft liggen, nou ik had hem eruit gesleurd. Je bent toch geen puber meer, gewoon de dag op een normaal tijdstip beginnen.

Ik schrik van de reacties hier. Dus omdat hij alleen wat doet als jij erom vraagt, moet je hem maar dumpen? Is dat al een reden genoeg om je relatie met de vader van je kind te beeindigen? Mijn vriend doet ook niet veel in het huishouden, maar dat is voor mij echt geen reden om hem eruit te schoppen. Het is een hele lieve man en ja, huishouden is niet zijn ding. Prima, dan doe ik het wel. Een relatie is geven en nemen. Ik denk dat in heel veel relaties het huishouden voornamelijk door 1 persoon gedaan wordt. 
Dat hij tot zo laat blijft liggen is inderdaad vervelend, blijf met hem erover in gesprek gaan. Niemand is perfect. Ik niet, jij ook niet. Om nu alleen hiervoor een relatie te beëindigen, vind ik erg extreem. Is het vervelend? Zeker is het vervelend maar geen 1 relatie is perfect. Ik heb liever iemand die geen poot uitsteekt in het huishouden dan iemand die zich elk weekend klem zuipt met vrienden (mocht ik een voorbeeld moeten geven). 

Terug
Bovenaan