Man zorgt niet veel mee

Wat een vervelende situatie. Mijn man is door een auto ongeluk met whiplash als gevolg ook thuis komen te zitten, ongeveer een jaar voordat wij begonnen aan kinderen. Het klinkt een beetje alsof hij depressief is, dan wilt hij misschien wel, maar lukt het niet en gaat hij allemaal excuses verzinnen waarom dat dan zo zou zijn. Waarschijnlijk om zichzelf te overtuigen. Deed mijn man ook.

Ook dat uitslapen, is in principe niet 'normaal' voor een volwassene. Vind ik ook wat passen bij een depressie.. misschien zit ik er helemaal naast, maar alle verandering (kindje, ziektewet) kan best heftig zijn.

Mijn man werkt inmiddels wel weer, maar als hij er is draait hij gewoon mee. Ik heb immers ook een hele dag gewerkt als hij terug is (twee peuters en 22 weken zwanger van de derde). Huishoudelijk moet ik hem ook altijd uitleggen en vragen, maar bv de vaat/tafel afruimen oid doet hij wel gewoon uit zichzelf.

[quote quote=10566608]Ik schrik van de reacties hier. Dus omdat hij alleen wat doet als jij erom vraagt, moet je hem maar dumpen? Is dat al een reden genoeg om je relatie met de vader van je kind te beeindigen? Mijn vriend doet ook niet veel in het huishouden, maar dat is voor mij echt geen reden om hem eruit te schoppen. Het is een hele lieve man en ja, huishouden is niet zijn ding. Prima, dan doe ik het wel. Een relatie is geven en nemen. Ik denk dat in heel veel relaties het huishouden voornamelijk door 1 persoon gedaan wordt. 
Dat hij tot zo laat blijft liggen is inderdaad vervelend, blijf met hem erover in gesprek gaan. Niemand is perfect. Ik niet, jij ook niet. Om nu alleen hiervoor een relatie te beëindigen, vind ik erg extreem. Is het vervelend? Zeker is het vervelend maar geen 1 relatie is perfect. Ik heb liever iemand die geen poot uitsteekt in het huishouden dan iemand die zich elk weekend klem zuipt met vrienden (mocht ik een voorbeeld moeten geven). [/quote]Hey Lola, jouw situatie is 100% anders dan die van TS. Als we haar advies geven dan heeft jouw eigen ervaring uitleggen geen zin, want het is appels met peren vergelijken. Ligt jouw man ook tot in de middag in zn nest als je een pasgeboren baby hebt en je wel wat hulp kan gebruiken?

@FunnyFaya, ik weet dat ik de beste man ter wereld heb ;) hoe weet jij dat het appels met peren vergelijken is? Jij bent 24 uur per dag bij hun? 

[quote quote=10566643]Wat een vervelende situatie. Mijn man is door een auto ongeluk met whiplash als gevolg ook thuis komen te zitten, ongeveer een jaar voordat wij begonnen aan kinderen. Het klinkt een beetje alsof hij depressief is, dan wilt hij misschien wel, maar lukt het niet en gaat hij allemaal excuses verzinnen waarom dat dan zo zou zijn. Waarschijnlijk om zichzelf te overtuigen. Deed mijn man ook. Ook dat uitslapen, is in principe niet ‘normaal’ voor een volwassene. Vind ik ook wat passen bij een depressie.. misschien zit ik er helemaal naast, maar alle verandering (kindje, ziektewet) kan best heftig zijn. Mijn man werkt inmiddels wel weer, maar als hij er is draait hij gewoon mee. Ik heb immers ook een hele dag gewerkt als hij terug is (twee peuters en 22 weken zwanger van de derde). Huishoudelijk moet ik hem ook altijd uitleggen en vragen, maar bv de vaat/tafel afruimen oid doet hij wel gewoon uit zichzelf.[/quote]
Ik denk ook dat hij niet lekker in zijn vel zit. De man van een vriendin heeft dit namelijk ook gehad na een auto-ongeluk. Hij werd depressief, had nergens zin in, deed geen leuke dingen meer met de kinderen etc. 

Jeej wat zit je in een lastige situatie, misschien kunnen jullie er samen over praten. Het lijkt erop dat je partner moeite heeft met de nieuwe gezinssituatie. Je hebt organisaties waar jullie samen/ alleen heen kunnen. Samen beter starten oid, consultatiebureau pop poli, huisarts / ondersteuning van de huisarts zou mogelijk ook iets kunnen betekenen.

[quote quote=10566730]@FunnyFaya, ik weet dat ik de beste man ter wereld heb ;) hoe weet jij dat het appels met peren vergelijken is? Jij bent 24 uur per dag bij hun? [/quote]Lola, door haar verhaal te lezen en niet alles op je eigen situatie te betrekken. Ik weet alleen wat zij schrijft en niet wat daarnaast nog speelt. Kan dus alleen advies geven op basis van wat ik lees en daar zal ze het mee moeten doen. Wil ze ander soort advies maar dan moet op andere plekken hulp vragen

Wat een reacties zeg. Nogmaals ; mijn man zit inderdaad niet lekker ik zijn vel en zit al erg lang thuis . Hij praat hier ook goed over. 
heb hem ermee geconfronteerd en hij heeft de situatie uitgelegd aan mij en ik snap hem zeker. Vroeger veel erge dingen mee gemaakt mentaal en gezien, 
als ik iets vraag dan doet hij het gelijk. Bijvoorbeeld : wil jij de fles van je 0:00 klaarzetten en hij staat klaar! of als ik vraag wil je dit 
Ook nu eerder uit bed. Plus het huishouden hoef ik zelf niet naar om te kijken. Moet het een beetje sturen maar niet zelf te doen. 

[quote quote=10567165]
Wat een reacties zeg. Nogmaals ; mijn man zit inderdaad niet lekker ik zijn vel en zit al erg lang thuis . Hij praat hier ook goed over. heb hem ermee geconfronteerd en hij heeft de situatie uitgelegd aan mij en ik snap hem zeker. Vroeger veel erge dingen mee gemaakt mentaal en gezien,
als ik iets vraag dan doet hij het gelijk. Bijvoorbeeld : wil jij de fles van je 0:00 klaarzetten en hij staat klaar! of als ik vraag wil je dit Ook nu eerder uit bed. Plus het huishouden hoef ik zelf niet naar om te kijken. Moet het een beetje sturen maar niet zelf te doen.
[/quote]
Eens, let niet op de reacties waarbij meteen dumpen wordt geroepen of dat die waarschijnlijk ook het kind zal verwaarlozen etc. Er wordt meteen moord en brand geroepen. 
Het is overduidelijk dat hij niet lekker in zijn vel zit. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. Sterkte! 

Terug
Bovenaan