marina85 / hope and faith

A

Anoniem

Guest
Heej mariska,

Heb hier maar een topic geopend waarin we verder kunnen kletsen... mits je dat natuurlijk wel leuk vind.
Maar hoe gaat het met jouw? en met je ziek zijn?
Red je het wel met je huishouden en je kleintje?  

Ik dacht; laten we in ieder berichtje naar elkaar iets positiefs schrijven ondanks de rest...
dan kunnen we elkaar oppeppen...?

Ik lees het wel, (natuurlijk ook, als je er niets aan vind...)
Liefs marina

heej mariska,
kschrijf maar gauw een krabbeltje, dan staat hij weer redelijk bovenaan, zodat hij beter opvalt.

Hey Marina,

Lief dat je ff voor ons deze topic hebt geopend ik ben echt NET terug van een vakantie in zuid limburg en ga nu ff het forum inlezen.(hoe zo forum verslaafd)  ik mail je snel de stand van zaken hoe het hier gaat en wil zeker f lekker verder kletsen. En zwarte humor over jezelf is emrk ik soms de beste medicatie om maar door te gaan. Ondanks all ellende.
tot later.

gr van mariska

Zo ben ik ff weer, heb net als een spedy alle berrichten gelezen maar er is niet echt veel nieuws gebeurd toen ik weg was. Nou met mij gaat het deze week best wel goed. Ik heb een heerlijke vakantie gehad mede door mijn schoonouders en manlief. Ze hebben heel veel uit mijn handen genomen en zo kon ik rusten en slapen wanneer ik wilden. Want buiten de ME om ben ik ook nog eens 4 weken bezig geweest met termometers, paracetamollen en spuugbakken voor mijn hele huisgezin en mijzelf.

Maar goed de vakantie is achter de rug en we genieten nog een beetje na, Ik ben altijd zo blij weer thuis te zijn. na een week heb ik echt heimwee en weet ik niet hoe snel ik weer naar huis wil. Stom he !!! verder zit ik met een buik van een 4 maanden zwangere vrouw achter d ecomputer en ben ik 3 kilo zwaarder. Nee niet omdat ik echt zwanger ben maar omdat ik helemaal verstopt zit door al het rare eten en ander water. Vies verhaal ik weet het maar het "LUCHT OP "whahaah grapje snap je hem. (ok droge humor) Ik denk ook dat ik straks maar ff naar de wc moet gaan, maar goed. Mijn familie heeft enorm veel moeite te accepteren dat ik echt ziek ben. ik heb een familie van niet zeuren doorgaan. Herken je dat. Zeker als je iets mankeerd wat mensen niet zien. Net zoals bij jou een depressie ZIE JE NIET. Dus moet je maar snel beter zijn en je niet aanstellen en doorgaan met de dagelijkse dingen.

Nouz o werkt het dus niet, ik la snog ff terug dat je niet je ramen heb kunnen zemen. Vond het nogal dapper van je dat je dit wilden gaan doen met regen whahah. Maar hoe is het nu met jou ? En je kleine mannetje ? Voel je iets beter deze dagen of is het nog steed gewoon knudde.

Liefs van Mariska ik moet echt ff sprintje nemen nu naar de wc :) :)
doeiiiiiiiiii

Oh ja het positiefe is steun op elkaar en je dierbare in je omgeving je hebt ze nodig op zware momenten en wees altijd eerlijk in comunicatie richting elkaar anders gaat het al snel fout.   En geniet van elkaar en onze mooie kids zij zijn onze zonnetjes.

Heej mariska,

Wat heerlijk dat je lekker een weekje weg bent geweest!
Heerlijk hé dat anderen de zorg voor je kindje even overnemen, en je even 'vrije' handen hebt.
Mijn schoonzusje is hier 3 daagjes logeren, en dat is ook zo heerlijk, ze kan heel goed met daniël dus hoef niet fultime voor hem te zorgen...
zeker heerlijk van genieten!

Heb je ondanks slapen en rusten (wat in jouw situatie natuurlijk extra belangrijk is) nog iets leuks gedaan?

Wat houd me precies in en wat zijn je klachten?
Kan je er nog iets aan doen, met bijv med of iets anders?

Ik heb woensdag de ramen aan de buitenkant gezeemd, en moet zeggen dat het mij ontzettend veel voldoening heb gegeven.
Wij wonen pal aan de stoep van een dorpsstraatje, en de regen staat meestal zo op de ramen, en met al dat strooien, nattigheid en voorbij rijdende auto's ... kan je wel raden hoe de ramen eruitzien.
Nu kijk ik iedere dag lekker genietend naar mn schone raampjes (voor zo lang het duurt hihi)

Wij zijn vandaag bij een meubelwinkel geweest, en hebben daar advies gekregen over onze inrichting, ik wilde namelijk mn meubel gewoon houden omdat ik zo mooi vind, maar de woonkamer had net niet de gezellige klik die ik zocht...
dus hebben we advies gehad en zijn daar heel tevreden mee.
verder nog 2 schemerlampjes gekocht, en als je iets nieuws hebt staan kan je helemaal gelukkig worden, althans dat heb ik.

Hoe is het met jouw zoontje?
Daniël zit echt in een fase van (bijna) 1, lekker ondeugend, op het ogenblik heel eenkennig.. en overal aanzitten (waar je heel moe van word)
verder istie zo lief, dat ik als moeder helemaal verliefd ben op mijn lieve manneke.
Herken je vast wel?

Ik ga stoppen,
vind het heel leuk en gezellig dat we samen verder kletsen!

liefs marina

Hoi Marina,

M.E is een beschdeging in je hersenen en ruggenmerg waardoor je imuumsysteem is aangetast. je kan je het beste vergelijken met een hele zware griep maar dan altijd.
Extreme vermoeidheid
Kouwelijk rillingen en in mijn geval altijd tot op het bot koud waar NIETS aan te doen is.
Hete opvliegingen en vlagen van koorts.
Gewrichts en spierpijnen
Moeilijk kunnen praten en denken
dingen vergeten en uit je handen laten vallen.
Geen kracht in je armen en benen hebben.
Soms totale black outs krijgen.

Kort om het is gewooon echt verscrikkelijk soms. Maar ja ik maak e rmaar het beste van en geniet van de momenten dat ik me goed voel. Er betsaan wel medicijnen in America voor ME maar die zijn hier helaa sverboden ivm de grote bij werkingen.
Verder ga ik in mei in behandleing bij een kliniek de de losse klachten we individueel kan behandelen. van mijn vakantie heb ik ontzettend genoten. Tussen het slapen en rustend oor zijn we gaan zwemmen, wandelen, winkelen en voorla veel genieten van mijn ventje.

Zifjon is echt een super bewegelijk en ondekkende dreumes. Hij klimt overal op en onder en wil alles uitproberen. Ik kan hem ook echt geen moment alleen laten of hij doet alweer iets gevaarlijks. Hij zit nu in een klets fase en probeert alles na te zeggen. ik heb dus een kleine papegaai in huis. Wel leuk hoor. Hij is druk bezig om te gaan lopen en staat al heel vaak los. Van de week heeft hij leren lopen aan me handje dus denk dat het niet erg lang meer zou duren. Hij maakt mij dag altijd weer goed, maar soms zou ik hem wel ff uit willen besteden hij kan anmelijk ook erg driftig zijn en dan moet ik hem echt corrigeren en in d ebox zetten anders blijft het zo. Whahaha een echt dreumes dus. ik vind deze fase erg leuk omdat de hele wereld opengaat voor hem maar toch nog een kleine baby in mijn ogen is.

Zo groot en toch nog zo klein zeg ik vaak.

Hoe ga je om met je depressies en heb je begrip van uit je familie/vrienden. En hoe doe jij d everzorging van daniel als je echt een slechte dag hebt?

gr van Mariska

Terug
Bovenaan