marina85 / hope and faith

heej maris,

wat ontzettend vervelend, heb je geen familie in de buurt bijv je moeder of schoonmoeder, die je een handje kan helpen?
ben benieuwd wat de huisarts zegt, het klinkt zeker niet positief, maar als je kleintje opgenomen word voor evt uitdroging, heb je wel even rust omdat iemand anders er voor zorgt.... of vind je dit rot om te horen? ik heb natuurlijk ook wel heel makkelijk praten... ik hoop voor je, dat alles meevalt, en dat je hulp kan krijgen.

sterkte met alles,
liefs marina

hoi mariska,

ben je nog steeds druk in de weer om voor je mannetjes te zorgen?
hoe gaat het met jezelf nu na deze drukte?

hier loopt alles redelijk.....
maar ben zelf gewoon heel moe, kan de hele dag wel slapen.
weet niet zo goed waar die moeheid vandaan komt, want mijn bloedwaarden waren allemaal goed, doe geen gekke dingen, neem vitpilletje, en probeer goed te eten.
dokter gooit het erop dat ik een 1jarige dreumes in huis heb, en dat ik daarvan moe ben.

ben heel benieuwd hoe het met je gaat.
liefs marina

Zo ik ben weer online, jeetje wat was het een gekkenhuis zeg. Maar manlief is weer aan het werk en Zifjon is weer vrolijk. met mij gaat het wel. Ik heb mijn baan opgezegd en ben nu dus fultime moeder. Dit geeft me rust en niet meer d everplichting om te MOETEN werken ook als het gewoon niet gaat. En zo kan ik mijn energie nog beter verdelene en in andere dingen stoppen. Wat vervelend dat je zo moe voelt. Dat het aan een dreumes van 1 licht werkt gedeeltelijk mee maar als je bijna nergens aan komt is dat niet DE oorzaak. Hoe is het met je depressies gaat het een beetje of heb je nog veel zware momenten.

Op dit moment gaat het met mij wel, ik heb veel steun van mijn beste vriendin die vandaag weer ff op visite was en mijn familie begint nu eindelijk de ziekte echt te erkennen. En het aller belangrijkste ik begin het te erkennen. Ik geniet enorm van Zifjon en hij si echt heel erg groot geworden in mijn ogen. Hij loopt/rend sinds vandaag achter zijn Pooh mobiel aan en loopt steeds vaker lossen stappen. Ook zijn spraak lijkt wel met d edag de vergroten en hij begrijpt steed meer dingen. Dit doet me goed en geeft me veel plezier. Maar het verlangen na een tweede kindje wordt ook steeds groter maar geeft ook veel vragen hier. Dus daar zijn we d elaatste tijd veel over aan het praten. Dat er een tweede komt is zeker maar de gevolgen daar moeten w egoed voor gaan plannen ivm gezondheid. Hoe is het met jou kleine ventje die is nu ook 1 jippie een echte dreumes. Vond je het moelijk ik wel officeel geen baby meer. Snif.
Maar als Zifjon s'avond zijn flesje in me armen drinkt is hij echt nog wel mijn kleine hummel.

misschien nog wat tips die bij mijn extreme vermoeidheid goed werken zijn:
Vroeg naar bed (echt vroeg)
Elke dag een goede wandeling maken ook als het regent. Frisse lucht doet me goed.
Een hete douche nemen en daarna extra rusten in het weekend en manlief voor kind laten zorgen.
Iets leuks plannen wat energie geeft.

Liefs van Mariska en Zifjon

hoi mariska,

Wat voor werk deed je?
Toen ik mijn werk opgezegd had na mijn bevalling was ook ik zo opgelucht, echt een last van mijn schouders.
Nu heb ik weer gesolliciteerd en aangenomen als oproepmedewerker op basis van een 0 uren contract, ik moet dus niets, maar kan wel als het hier gaat.
Ik werk als vig bij dementerende ouderen in een verpleeghuis.
Ik heb er wel zin in,  mede doordat ik niets moet, maar wel mag, en ook al ben ik zo gelukkig met daantje, toch heb ik nu iets voor mezelf.

Met de depr gaat het m.i.z. wel goed.
Als het weer zo grauw en grijs is, zak ik wel sneller weg, maar over het algemeen gaat het best beter.
en tja, ik ben nog steeds moe.
weet gewoon niet goed hoe het komt, ben niet gespannen of zenuwachtig, zie nergens tegenop, slaap volgens mij best goed, bloed is goed....
dus ?

Daniël is een heerlijk ventje, ik heb het idee dat hij nu ook begrijpt als ik ergens nee tegen zeg, aan bepaalde dingen zoals fotolijstjes, telefoondraden zeg iedere keer nee, en als ik nu nee zeg, kijkt hij heel ondeugend (zo lief) maar gaat hij er wel weg.
Verder kan hij sinds 2 weken klap eens in je handjes etc, dan gaat hij klappen en doet zijn handjes op zijn hoofd.
Van mijn man heeft hij high 5 geleerd; als ik mijn mannen zo bezig zie ben ik echt gelukkig!
Daantje begint nu af en toe heel even los te staan, zolang hij het zelf niet in de gaten heeft kan hij het best lang volhouden.
Boven heeft hij een tandje gekregen, en een vieze spuitluiers dat hij hierdoor had... echt 2-3 keer per dag zat hij helemaal tot in zijn ruggetje en broekspijpen onder de poep... dat vond ik wel vies.

Dat jullie zifjon als naam hebben gekozen, een brutale vraag; maar ben je ook gelovig?
Ik wel, daarom vond ik daniël zo mooi.

Ik ben blij voor je dat je familie het steeds meer gaat accepteren...
en je ouders? hoe staan die er tegen over?

Ik wens je veel succes met overleggen/plannen/ overzien van de gevolgen met betrekking tot een eventuele 2e kindje.
Wat houd de medische molen in?

als ik teveel vragen stel, moet je het gewoon zeggen hor,
dat je liever geen antwoord geeft.

liefs marina

Hio Marina,

Ik werkte als schoonmaakster op een kinderdagverblijf. Het waren maar 5 uurtjes in de week maar zelfs dat gaat nu niet meer. Ik heb hele andere diploma's maar deed dit baantje gewoon omdat het me makkelijk leek en weinig uren waren. Maar helaas lukt niet meer. Ik heb ook mijn diploma als visagisten en maakt nog veel bruidjes op. Ben aan het nadenken of ik daar niet een eigen bedrijfje in zal starten. Maar vind het nog erg moeilijk ivm de toekomst.

Ik ben zelf christelijk opgevoed en hecht veel waarden aan mijn geloof. Zifjon is inderdaad een bijbelse naam en ook hem proberen we groot te brengen met het geloof. Zo bidden we voor het eten met hem en zegt hij al amen als we klaar zijn met bidden zo schattig.

Je vroeg hoe mijn familie met mijn ziekte omgaat. Mijn ouders vinden het erg moeilijk. Vooral mijn vader is soms erg emotioneel. Hij beseft nu pas hoeveel invloed dit mijn hele leven lang al heeft en hoeveel strijd ik moest en nu nog moet strijden om gewoon een beetje (normaal) te kunnen leven. helaas is mijn vader jaren lang verslaafd geweest en werd altijd boos en agresief als ik WEER ziek thuis was. Nu is hij al een aantal maanden afgekickt en heb ik een totaal andere vader terug die nu dus al dit soort dingen gaat beseffen. Dat is best wel moeilijk. verder vind ik het zelf ook nog erg moeilijk om erover te praten omdat veel mensen en familie dus ook je echt niet begrijpen. het is ook heel erg moeilijk om te weten wat een ander voelt maar soms ook erg verdrietig. Maar mijn moeder snapt me nu wel en dat is heel fijn.

Tja en de medische molen. Dat betekend dat we weer intake krijgen me hormonen gaan beginnen om een eisprong op te wekken. Dan elke week inwendige echo om te kijken of ze al groeien en rijp worden. Dan op commande vrijen en als we te laat zijn is het pech en soms is er geen rijp eitje en worden de hormonen omhoog gepompt.
Als dat allemaal niet mag baten gen we over op IUI. Dat houd in dat er schone sperma zaad voorbij d ebaarmoederhals en het slijm in d ebaarmoeder egbracht wordt zodat de zaadje alleen nog maar naar de eicel hoeven te zwemmen en geen strijd moeten leveren tegen mijn vijandig baarmoederslijm. Ach ja we weten nu dat dit ons te wachten staad en dat is al veel beter dan als je jaren in onzekerheid loopt wat de volgende stap zal worden.

Nou ik ga ff verder hier want het is al weer een elle lang verhaal geworden.

liefs van Mariska

Oh wat schattig dat Daantje klappen in d ehandjes doet en tja die spuitluiers VERSCRIKKELIJK. Zifjon had gister zo een dag 4x gepoept en zuur!!!!

Zifjon doet ook High Five en we spelen samen E.T dan gaan we met beide wijsvingers tegen elkaar (tja gestoord weet het)

nou Doei

hoi mariska,

zo gestoord is dat niet hoor, hihi, de mannen hier zitten ook met de wijsvinger tegen elkaar...
wat ontzettend moeilijk allemaal voor je.
ik weet niet goed wat ik er op moet zeggen, omdat ik niet weet hoe het is.
gelukkig dat je moeder het accepteerd.

praat zifjon al?
daniël zegt hier, op papa en mama (niet echt heel gericht op ons) en amen, nog niets verder,maar brabbelt in zijn eigen taaltje.

ik las op een ander topic dat zifjon vroeg wakker is,
weet niet of het een tip is, maar zit hij niet in een groeispurtje dat hij gewoon honger heeft als hij wakker word?
ik weet niet of je zifjon nog wat geeft voordat hij naar bed gaat, maar een bordje bambix of slaappapje, dat verzadigt meer, misschien dat hij dan wat langer slaapt?
wel slopend voor jouw, want jij hebt je rust hard nodig.
probeer je dan wel te rusten nog overdag?

ik hoop voor je, dat ook al is het via die hele medische molen, je nog een mooi 2e wondertje mag krijgen,
als je naar zifjon kijkt weet je wel waar je het voor doet, ook al geeft het misschien weer pijn en teleurstellingen.

ik ga maar eens een hapje eten, en verder met strijken... en de rest van het huishoudentje...
en dan maar eens mn verplichte ritje naar oma, wat ik trouwens niet erg vind om naar haar toe te gaan, maar het vergt wel veel van je tijd.
half uur heen, thee drinken, constant zeggen, nee, blijf af, niet aankomen, doe voorzichtig naar daniël toe word je zo moe van, oma is wel makkelijk, maar het staat vol met porselein) en dan weer een half uur naar huis....
maar jah, oma geniet er zo van en  ze heeft weinig familie, dus ik doe het wel met liefde...

nou sterkte met alles, ook met zifjon die zo vroeg wakker is,
en ik hoop dat je, je na de afgelopen periode wel beter mag voelen.

liefs marina

Terug
Bovenaan